Gjest Klaveret Skrevet 31. januar 2015 #1 Skrevet 31. januar 2015 Er det noen som har prøvd bittskinne fra apoteket? Virker den bra?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #2 Skrevet 31. januar 2015 Eg kjøpte ei, og eg kan ikkje bite skikkelig sammen før langt utpå kvelden etter å ha sove ei natt med den. Eine tanna mi flytter på seg? Eg trudde jo ikkje det gjekk an, men den er i vegen når eg våkner... Føler det er 300 kr rett ut vindauget... Har prøvd å forme den på nytt også... Men har hørt andre som er fornøyd. Apoteket insisterte på at det ikkje gjekk an for tanna mi å flytte på seg uten voldsom kraft, men eitt eller anna er gale iallefall... Anonymous poster hash: 7eca6...fc6
Thorn Skrevet 31. januar 2015 #3 Skrevet 31. januar 2015 Tanna kan nok ikke flytte på seg på ei natt, men hvis bittet ditt er ujevnt kan du få feil eller annerledes trykk på tennene. Da kan det føles alldeles merkelig å bite sammen når du har tatt ut skinna. Første gang jeg hadde sovet med tilpasset skinne føltes det som om alle tennene mine skulle falle ut... Det var også vanskelig å spise fordi jeg var så øm. Det gikk seg til i løpet av et pars ukers tid første gang jeg brukte skinna. Jeg har dessverre ingen erfaringer med apotekskinner, men jeg tror egentlig at en skinne tilpasset hos tannlege vil være bedre for de fleste.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #4 Skrevet 31. januar 2015 Er anbefalt å dra til tannlegen og få en tilpasset skinne.Anonymous poster hash: dd9e7...00a
sajk Skrevet 31. januar 2015 #5 Skrevet 31. januar 2015 (endret) Jeg anbefaler deg å dra til tannlegen! Og få en som er riktig tilpasset. Om jeg ikke husker feil, så kan man også få dekket litt av summen fra helfo. nå er det lenge siden jeg har jobbet som tannhelsesekretär i Norge. Så jeg husker ikke årsaken til at noen får dekket hör med tannlegen eller helfo. Endret 31. januar 2015 av sajk
Gjest Klaveret Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Takk for svar dere! Har ikke råd til å gå til tannlegen nå så jeg kjøpte en på apoteket. Har bare prøvd den en natt. Utenom det at det var vanskelig å sovne med den i munnen synes jeg det gikk riktig bra. Forventer ikke å bli smertefri med en gang, men det kjennes ut som om jeg er en promille bedre i dag enn i går. Jeg er optimistisk!
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Så bra den funker Alle får dekket bittskinne av Helfo. Jeg fikk ny bittskinne forrige uke, og betalte vel ca 1300,- for den tannlegetimen + bittskinne. Anonymous poster hash: 293e8...0a7
Gjest Klaveret Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Så bra den funker Alle får dekket bittskinne av Helfo. Jeg fikk ny bittskinne forrige uke, og betalte vel ca 1300,- for den tannlegetimen + bittskinne. Anonymous poster hash: 293e8...0a7 Får man dekket ALT? Ingen egenandel?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 Får man dekket ALT? Ingen egenandel? Nei, egenandelen er vel rundt 1100,- tror jeg. Anonymous poster hash: 293e8...0a7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå