AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #1 Skrevet 31. januar 2015 Jeg er veldig usikker på om jeg skal begynne å ta de eller ikke. Legen sier det er helt opp til meg. Du som har prøvd eller bruker cipralex. Har du god eller dårlig erfaring? Anonymous poster hash: e77ee...104
Gjest Vevila Skrevet 31. januar 2015 #2 Skrevet 31. januar 2015 God erfaring, men som sagt er det individuelt.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #3 Skrevet 5. februar 2015 God erfaring, men som sagt er det individuelt. Ja, det er det. Jeg er bare så redd for å være en av de som får dårlig erfaring. Men det skader kanskje ikke å prøve. ts Anonymous poster hash: e77ee...104
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #4 Skrevet 5. februar 2015 veldig dårlig...hater alt av SSRI. Djevelens verk. Kjenner og noen som tok livet av seg på de. Men...folk er forskjellig. Om du prøver, så ikke godta kjipe bivirkninger for lenge.Anonymous poster hash: 600cc...378
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #5 Skrevet 5. februar 2015 Jeg hadde helt fantastisk effekt av cipralex! Gikk på de i et og et halvt år, samtidig som jeg også gikk til psykolog og oppfølging fra legen. Slet veldig med angst og depresjoner, hadde dager som var så mørke at jeg klarte ikke gå ned oppkjørselen til postkassen engang. Jeg sultet fremfor å gå til butikken og handle mat. Sykemeldt fra jobb, slet med søvnen og tunge tanker. Isolerte meg og var veldig asosial. Nå er det ca et år siden jeg sluttet med cipralex og jeg fungerer helt fint! Er på jobb igjen, kjenner minimalt til panikkangsten (kjenner det av og til,men klarer å jobbe meg igjennom det og stå i det), har fått tilbake mitt sosiale liv....livet er rett og slett godt igjen. Cipralex er ikke en magisk pille som fikser alt, man må jobbe med det selv, men det er et fint verktøy som hjelper til med å komme ut av den vonde depresjonen. Jeg hadde litt bivirkninger ved oppstart, men jeg var klar over bivirkningene så det gikk greit. Jeg hadde minimalt med bivirkninger da jeg sluttet med cipralex, men jeg sluttet i samråd med lege og hadde veldig lang nedtrapping. Den kjipeste bivirkningen var at jeg gikk opp i vekt selv om jeg var streng med kostholdet og trente regelmessig. Kiloene gikk av da jeg sluttet, og uansett så er noen ekstra kilo bedre enn i leve helt i mørket. Anonymous poster hash: 4e052...d9e
Sugerøret Skrevet 5. februar 2015 #6 Skrevet 5. februar 2015 Ingen bivirkinger for meg. Brukte 10mg. og nå 5mg. Holder meg fra å havne under søppelkassa..
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #7 Skrevet 6. februar 2015 Reddet livet mitt. Jeg slet veldig med selvmordstanker og de forsvant helt, sammen med angsten min. Så jeg har en svært god erfaring.Anonymous poster hash: 715db...f67 1 1
peanut_juice Skrevet 7. februar 2015 #8 Skrevet 7. februar 2015 Cipralex har jeg kun positive tilbakemeldinger om. Det jeg går på nå gir meg voldsomme bivirkninger, og jeg har tenkt til å spørre om å få bytte tilbake til Cipralex.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #9 Skrevet 7. februar 2015 Jeg bruker 20mg daglig av dette, er fornøyd. 'Slet med panikkangst og depresjon. Har ikke hatt panikkanfall siden jeg begynte. Målet er å trappe ned, men er ikke helt klar for det enda. Anonymous poster hash: bf0f7...fad
Peteesde Skrevet 8. februar 2015 #10 Skrevet 8. februar 2015 30 mg (i ca 2 år nå). Helt OK erfaring. Mindre angst og tankekjør, men veldig flatt stemningsleie generelt. Kan virke kald og distansert utad og er ca alltid trøtt.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #11 Skrevet 8. februar 2015 2 år etter slutt mangler jeg fortsatt sexlyst. Magen min har også vært oppblåst siden jeg begynte på 20mg. De funket bra for angsten, da... Anonymous poster hash: 2181e...8a9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #12 Skrevet 8. februar 2015 Har god erfaring. Gikk på dem i et halvt år, da jeg var knust etter et samlivsbrudd. Jeg fikk hodet såpass over vannet at jeg orket å ta tak i ting som måtte ordnes, og ikke minst klarte jeg å trene. Og så gikk jeg i samtaleterapi i tillegg. Mener å ha lest at kombinasjonen medisiner+samtale+fysisk trening ofte er det som fungerer best mot depresjoner. Funka i alle fall for meg! Anonymous poster hash: 4126c...d47
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #13 Skrevet 8. februar 2015 Reddet livet mitt. Så er evig takknemlig. Men med bivirkninger. La på meg, lav sexlyst, dårlig hukommelse og konsentrasjon. Men det var det beste for meg. Har hatt problemer med å trappe ned pga bivirkninger som ikke har vært forenelig med tøff skolehverdag. Men fant endelig en løsning på nedtrappingen så nå er jeg endelig på 10 mg. Skal snart prøve meg ned på 5. Anonymous poster hash: cd999...f7a
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #14 Skrevet 10. februar 2015 Takk for svar Jeg tror jeg har bestemt meg for å ikke ta de. Jeg er ikke så veldig deprimert, så jeg tror jeg klarer meg uten de. (Jeg har dystymi). Jeg går heller ikke i behandling for tiden. Men dersom jeg blir mer deprimert kommer jeg sikkert å prøve cipralex. Det jeg tenker å prøve i stedet nå, er trening og sunt kosthold og prøve å få mer rutiner i hverdagen. TS Anonymous poster hash: e77ee...104
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå