Gå til innhold

Tørre øyne, rent mareritt.


Gjest Frøken_purple

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken_purple

Jeg sliter med tørre øyne, type 2-3 mm på schimmers test. Har egentlig ingen svie, kløe eller rødhet MEN jeg får problemer med synet. Jeg bruker briller, men må gjerne ta disse av fordi det er så ubehagelig med den på. Alt virkere sterkere og ubehagelig å se på, har vært utalllige ganger og testet synet så de har funnet styrken, og til og med justert litt ned på brillen.

Jeg sliter spesielt når jeg kjører i regn og mørkt ute ikke type kveld mørkt men mørkt og grått, type slik det er nå når det regner. Sol er egentlig ikke noe problem utrolig nok. Har faktisk hendt jeg må ta solbriller på når jeg kjører, regner med dette er pga jeg konsentrere meg mer da. Øyendråper virker egentlig mot sin hensikt føler jeg.

Er det normalt at det skal gå utover synet på den måten? Ser ikke dårligere, ting blir bare ubehagelig og se på og jeg må ta av brillene. Jeg spør her da jeg føler at optikeren ikke tar meg seriøst og avskriver alt med "du har jo tørre øyne" og virker ikke interessert i å gi tips eller noe. Er liksom jeg må bare godta det, men rart er det.

Vi har varmepumpe men skal prøve å skru den av og kjøpe oljeovn. Kan den ødelegge så mye? Føler ikke det har vært så galt det er nå (varmepumpe kom i hus i sommer).

Hadde noen hatt tips hadde jeg blitt veldig veldig glad.

Endret av Frøken_purple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du bør få en henvisning til øyelege. Optikere kan ikke alt. Trenger jo ikke være noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken_purple

Kanskje du bør få en henvisning til øyelege. Optikere kan ikke alt. Trenger jo ikke være noe galt.

Har vært hos øyelege også. Neida men er om dette ubehaget er normalt, om andre har opplevd dette?

Eller om jeg bør få nye time hos lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en time på Tørreøyneklinikken. Han er ekspert på tørre øyne. Har selv fått god hjelp der. Det er viktig å finne ut årsaken, og så er det ulike behandlingsopplegg for ulike tilfeller.

Torreoyneklinikken.no

Anonymous poster hash: 8c69f...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en time på Tørreøyneklinikken. Han er ekspert på tørre øyne. Har selv fått god hjelp der. Det er viktig å finne ut årsaken, og så er det ulike behandlingsopplegg for ulike tilfeller.

Torreoyneklinikken.no

Anonymous poster hash: 8c69f...d03

Takk så mye, skal sjekke ut dette 😄

Anonymous poster hash: 20c34...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken_purple

Prøv en time på Tørreøyneklinikken. Han er ekspert på tørre øyne. Har selv fått god hjelp der. Det er viktig å finne ut årsaken, og så er det ulike behandlingsopplegg for ulike tilfeller.

Torreoyneklinikken.no

Anonymous poster hash: 8c69f...d03

Sette stor pris på det, skal få sett på denne nettsiden imorgen. Gullverdt med gode tips, visste ikke om den klinikken engang.

Endret av Frøken_purple
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere med tørre øyne her ser jeg. Men takk skal du ha hvertfall. Sette stor pris på det, skal få sett på denne nettsiden imorgen. Gullverdt med gode tips, visste ikke om den klinikken engang.

Bare hyggelig. De er virkelig proffe. Folk kommer visst fra utlandet for å få behandling der.

Anonymous poster hash: 8c69f...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken_purple

Bare hyggelig. De er virkelig proffe. Folk kommer visst fra utlandet for å få behandling der.

Anonymous poster hash: 8c69f...d03

Jeg ble faktisk litt glad nå, ser litt håpe for et bedre liv enn slik det er akkuratt nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du blitt testet for Sjøgrens sykdom?

Da mener jeg med å få undersøkt spyttkjertler?

Du trenger en legetime, og det kan være lurt å hjelpe legen litt på veien og si at du ønsker utredning for Sjøgren.

Finnes dråper å behandle med. Saltvannsdråper eller kunstig øyevæske.

Anonymous poster hash: 7d1d0...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du blitt testet for Sjøgrens sykdom?

Da mener jeg med å få undersøkt spyttkjertler?

Du trenger en legetime, og det kan være lurt å hjelpe legen litt på veien og si at du ønsker utredning for Sjøgren.

Finnes dråper å behandle med. Saltvannsdråper eller kunstig øyevæske.

Anonymous poster hash: 7d1d0...19a

Skal til legen snart for noen resepter. Skal nevne dette da :)

Anonymous poster hash: 20c34...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...