Gå til innhold

Kunne dere datet en med aspergers?

Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

visningsnamn skrev (På 27.6.2015 den 9.27):

Jeg har prøvd å forstå. Har du prøvd å forstå andre, da?

Og det er jo ikke bare opptil andre "å gi seg," man kan jo selv være den som lar det ligge hvis man blir syk av det og mener man ikke kommer noen vei.

Du ahr vært med tidlig i tråden, og du har ikke prøvd å fostått noen som helst, slik som andre. Ja, men blir bare kraftig provosert av slike uttalelser, da jeg har brukt veldig mye krefter på denne tråden. LES den andre tråden, kanskje dere lærer mer av den.

Aksepter at mange vil utelukke asperger, denne tråden er et godt eksempel.

:vin:

Endret av Cherries
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Cherries skrev (På 27.6.2015 den 9.18):

Dette blir da mitt siste svar.

Siden du har sagt det sånn 3 ganger nå; snakkes om 5 minutter.

Du gjør jo nøyaktig det du anklager aspergerene for.

Anonymous poster hash: ada80...230

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror jeg kanskje har en kollega som har det. Han sier ingenting , kan fort bare stille seg opp og se. Det kan også gå tregt med han. Han har og et forferdelig kjedlig utseende .. Jeg blir trist av å se han. Tenk om det er slik jeg er og...

Anonymous poster hash: 53551...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det vet Jeg ikke jeg kjenner ingen med aspergers men hvis jeg hadde trivdes med han og han hadde en fin personlighet så hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: b24c4...148

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Winza skrev (På 27.6.2015 den 10.16):

Bare et tilleggs spørsmål. Hva om personen var bipolar, hadde det vært et hinder?

Jeg kan bare svare for meg selv, men for meg hadde det vært et hinder hvis personen gikk umedisinert. (Har vært der før). Så klart, hvis personen ikke har noen av de symptomene som er klassisk for sykdommen, i den grad at jeg aldri ville merket at personen var bipolar, så er det jo ingen problemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir da mitt siste svar.

Det gjør det vel, kan jeg tenke meg ;P

Dere vet bare ikke når dere skal gi dere? Glem det jeg har sagt før. Jeg tror du har aspergers, jeg.

Du tror jo alle som ikke er enig med deg i denne tråden, har aspergers, så den "intuisjonen" din legger jeg ingen lit til.

Denne tråden har ikke gitt et godt inntrykk av hvordan AS er, og bekrefter grunnen til at jeg ikke vil ha kjæreste forhold.

Den har tydeligvis ikke gitt et godt inntrykk av hvordan nevrotypiske er heller, siden de tydeligvis også har asperger når de ikke er enig med deg.

Det virker bare som om dere plukker ut noen setninger her og der, og ikke leser hele innlegget, eller i det minste prøver å forstå det jeg/vi vil frem til.

Øøøh... Er du litt blind for egen oppførsel, eller? Det er jo akkurat sånn du fremstiller deg selv.

Og hvordan kan det virke som at jeg gjør det, når jeg faktisk deler opp det du skriver, i korte og greie sitat, og svarer på absolutt alt?

Jeg avsluttet fordi jeg ikke kom noen vei, og kommer fortsatt ingen vei.

Avsluttet du? :klo: Det ser da virkelig ut som at du fortsatt er her inne.

Denne tråden utløste et migreneanfall, i tillegg. Dere velger fortsatt å ignorere dette, og kjører på.

Det er ingen andre enn ditt eget ansvar å holde deg unna ting du ikke har godt av... Min diagnose spiller ikke inn på din manglende evne til å holde deg unna ting som gir deg migrene.

Dette vil være en normal hverdag med de fleste, noe jeg ville ha blitt svært deprimert av.

Jeg syns det er spennende at ingen jeg kjenner, merker at jeg har asperger, og ingen av dem sliter med å verken være med meg, bo med meg, eller diskutere med meg... Men du, som er en helt fremmed person på internett, du merker dette godt (de periodene du tror på at jeg har asperger) og mener jeg er helt umulig å kommunisere med.

Innse ikke alle vil være sammen med dere,

Som sagt flere ganger, har ingen problemer med å innse at du ikke vil være sammen med aspergere.

Les den andre tråden, der finner dere gode svar..

Temaet er ikke så interessant for meg at jeg gidder å delta i flere forskjellige tråder om det. Jeg får titte på den, og se om det er noe jeg vil diskutere der.

Endret av Yme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winza skrev (På 27.6.2015 den 10.16):

Bare et tilleggs spørsmål. Hva om personen var bipolar, hadde det vært et hinder?

Jeg syns bipolar hadde vært en hindring, siden de har sånne svinger i humøret. Det hadde gjort at jeg følte meg utrygg, i tillegg til at jeg hadde blitt trist av å se at hu var lei seg så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg kunne ikke datet en med asperberger, ikke engang om det var snakk om en høyere fungerende autist.

Blant annet fordi dette er arvelig og jeg ikke ønsker at mine barn skal få dette, men også fordi kommunikasjon med partner er vanskelig nok uten en diagnose og de hindringer som følger med dette til at jeg ønsker en slik hverdag. 

Anonymous poster hash: 2ca58...8d7
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Winza skrev (På 27.6.2015 den 11.09):

Det er ikke arvelig!

Se under avsnittet Årsak her.

Anonymous poster hash: 67688...476

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  Winza skrev (På 27.6.2015 den 11.09):

Det er ikke arvelig!

Eh... jo!

Autismespekterforstyrrelser har en sterk arvelig komponent. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Om barn får aspergers har ikke noe med arvelighet å gjøre. Ingen av foreldrene mine har aspergers og jeg fikk fortsatt aspergers så det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Winza skrev (På 27.6.2015 den 11.21):

Om barn får aspergers har ikke noe med arvelighet å gjøre. Ingen av foreldrene mine har aspergers og jeg fikk fortsatt aspergers så det

Kjøre vene, jeg tror du skal lese deg opp litt på diagnosen din. http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=5594:aspergers-syndrom&catid=120&Itemid=533

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Da tilhører du den andre faktoren - miljø, f.eks infeksjoner i svangerskapet og giftstoffer kan utløse autisme hos genetisk sårbare personer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Winza skrev (På 27.6.2015 den 11.27):

Jeg stoler mer på personlig erfaring framfor en artikkel så det

Så selv om forskning viser at ca halvparten av de med AS har en nær slektning som har det, så nekter du å tro at det er arvelig?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du burde lese deg opp på hvordan gener og arvelighet fungerer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...