AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #501 Del Skrevet 26. juni 2015 Men derimiot bidrar du til å bunnsolid understreke problemet mitt, ved å avfeie min personlige erfaring med en asperger som "fjas" fordi det er andre aspergere som er gift og har barn. Diagnosen kan heller ikke ses på i et vakuum, i og med at det er så mye med det som påvirker oppførselen og personligheten, Anonymous poster hash: 634d2...4e3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 26. juni 2015 #502 Del Skrevet 26. juni 2015 men syndromet er en stor del av din personlighet. Jeg synes også denne tråden er et glimrende eksempel på hvordan mange med asperger er. Anonymous poster hash: 0b0f0...7f2 Ikke egentlig. Vi blir kraftig mistolket her. Skulle aldri ha lagd denne tråden da vi bare får er negativt rykte på oss... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 26. juni 2015 #503 Del Skrevet 26. juni 2015 Hvilken personlig erfaring har så du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #504 Del Skrevet 26. juni 2015 Hvilken personlig erfaring har så du? Jeg hadde et forhold med en asperger i over et halvt år. Å kommunisere med ham føltes litt som å kommunisere med deg, dypt frustrerende når man er uenig og man får beskjed om at ens egne meninger aldri er riktige, erfaringene en har aldri gjelder, fordi man mest sannsynligvis ikke forstår noe (som kun henger sammen med virkelighetsforståelsen til en med asperger i det øyeblikket - ingenting annet kan være riktig) Anonymous poster hash: 634d2...4e3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #505 Del Skrevet 26. juni 2015 ... og det er grunnen til at jeg ikke ville gjort det igjen om jeg var singel. Uansett hva dere andre i tråden mener på dere av egenskaper kommer det ganske tydelig frem hvordan det egentlig er å kommunisere med dere. Det er ikke enkelt å skulle være to sammen om livet og å ha en følelsesmessig tilknytning når partneren din ikke er villig til å anerkjenne at noe annet syn enn det han har noensinne kan være riktig. Anonymous poster hash: 634d2...4e3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 26. juni 2015 #506 Del Skrevet 26. juni 2015 Slik er ikke jeg ihverfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 26. juni 2015 #507 Del Skrevet 26. juni 2015 ... og det er grunnen til at jeg ikke ville gjort det igjen om jeg var singel. Uansett hva dere andre i tråden mener på dere av egenskaper kommer det ganske tydelig frem hvordan det egentlig er å kommunisere med dere. Det er ikke enkelt å skulle være to sammen om livet og å ha en følelsesmessig tilknytning når partneren din ikke er villig til å anerkjenne at noe annet syn enn det han har noensinne kan være riktig. Anonymous poster hash: 634d2...4e3 Det et ikke sant det sier om oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #508 Del Skrevet 26. juni 2015 Slik er ikke jeg ihverfall det kommer ganske tydelig frem i tråden at du er sånn jo. I hvertfall i denne tråden er du sånn. Anonymous poster hash: 0b0f0...7f2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherries Skrevet 26. juni 2015 #509 Del Skrevet 26. juni 2015 Ikke egentlig. Vi blir kraftig mistolket her. Skulle aldri ha lagd denne tråden da vi bare får er negativt rykte på oss... Etter hvert da vi fikk høre at alt vi sa var gale, vi bare misforsto. Da ville jeg/vi ha et mer utfyllende svar fra deg, noe du/dere ikke klarer. Dine svar, blant annet, forsterker jo det mindre kjekke ryktet om dere. Denne tråden kan være nyttug for deg/dere, og kanskje bli litt mer obs på mennesker rundt dere, som har et annet syn enn dere. Dette kan være en lærdom, eller et innblikk i andre personers verden. TUSEN TAKK ab 4e3 Kjenner jeg blir sliten av denne tråden, og kommer liksom ikke noen vei. Er det i det hele tatt vits i å fortsette? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #510 Del Skrevet 26. juni 2015 Eller, for å si det på en annen måte, følelsen av å overhodet ikke bli hørt eller forstått (Cherry møter jo en menneskelig MUR i denne tråden blant annet), og å få alle tankene og følelsene sine diskvalifisert som gale. Anonymous poster hash: 634d2...4e3 Eh, vis meg en tråd på KG der du ikke finner minst en person som kan betegnes som en mur. Det er en ganske sneaky hersketeknikk og implisitt skylde på at det er aspergertendensene som gjør at folk sier imot Cherry, ikke at de faktisk er uenige med henne og argumenterer imot på nøyaktig samme måte som man ser i 99% av trådene på KG. KG er fult av misforståelser, manglende empati, krangling, drittslenging. Det er ikke pga aspergers for å si det slik. Anonymous poster hash: ada80...230 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #511 Del Skrevet 26. juni 2015 Slik er ikke jeg ihverfall Ja, det sier du, men samtidig så avfeier du alle som er uenige med deg i tråden som noen som "fjaser" og har feil, på bakgrunn av at enkelte med aspergers er gifte og har barn. Det er helt riktig det, men det er også en god del som ender opp som ensomme på grunn av at de ikke riktig får til de helt nære relasjonene. Så da er det enten en sviktende selvinnsikt, eller så har man med vilje fremstilt seg på en måte en ikke er. Anonymous poster hash: 634d2...4e3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 26. juni 2015 #512 Del Skrevet 26. juni 2015 Etter hvert da vi fikk høre at alt vi sa var gale, vi bare misforsto. Da ville jeg/vi ha et mer utfyllende svar fra deg, noe du/dere ikke klarer. Dine svar, blant annet, forsterker jo det mindre kjekke ryktet om dere. Denne tråden kan være nyttug for deg/dere, og kanskje bli litt mer obs på mennesker rundt dere, som har et annet syn enn dere. Dette kan være en lærdom, eller et innblikk i andre personers verden. TUSEN TAKK ab 4e3 Kjenner jeg blir sliten av denne tråden, og kommer liksom ikke noen vei. Er det i det hele tatt vits i å fortsette? Det eneste du gjør er å krangle med oss alle så ja det er ikke noe vits i at du kommenterer her. Det kommer klart fram at dere ikke vet hva dere snakker om og bare er ute etter å provosere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #513 Del Skrevet 26. juni 2015 Eh, vis meg en tråd på KG der du ikke finner minst en person som kan betegnes som en mur. Det er en ganske sneaky hersketeknikk og implisitt skylde på at det er aspergertendensene som gjør at folk sier imot Cherry, ikke at de faktisk er uenige med henne og argumenterer imot på nøyaktig samme måte som man ser i 99% av trådene på KG. KG er fult av misforståelser, manglende empati, krangling, drittslenging. Det er ikke pga aspergers for å si det slik. Anonymous poster hash: ada80...230 Handler ikke om hersking i det hele tatt. Jeg har ved flere anledninger i denne tråden først fått beskjed om at jeg tar feil, så fått trukket i tvil at jeg i det hele tatt har en erfaring relevant til tråden, deretter fått beskjed om at mine erfaringer med en asperger som partner ikke er representativ og at det er basert på løgner om aspergere, til tross for at jeg som sagt har opplevd det selv, og lest beskrivelser andre har hatt i denne tråden som liksågreit kunne ha blitt skrevet av meg selv (men disse er selvsagt også bare løgner og misforståelser, og alle som skriver om dette tar feil). Da må det være rimelig å kunne betegne det som en mur. Anonymous poster hash: 634d2...4e3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #514 Del Skrevet 26. juni 2015 Det eneste du gjør er å krangle med oss alle så ja det er ikke noe vits i at du kommenterer her. Det kommer klart fram at dere ikke vet hva dere snakker om og bare er ute etter å provosere... Case in point: Deler relevant erfaring med tråd og forklarer hvordan dette påvirker holdningen til en med asperger som en partner. Får til svar: Vet ikke hva jeg snakker om, er bare ute etter å provosere Anonymous poster hash: 634d2...4e3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 26. juni 2015 #515 Del Skrevet 26. juni 2015 Ja, det sier du, men samtidig så avfeier du alle som er uenige med deg i tråden som noen som "fjaser" og har feil, på bakgrunn av at enkelte med aspergers er gifte og har barn. Det er helt riktig det, men det er også en god del som ender opp som ensomme på grunn av at de ikke riktig får til de helt nære relasjonene. Så da er det enten en sviktende selvinnsikt, eller så har man med vilje fremstilt seg på en måte en ikke er. Anonymous poster hash: 634d2...4e3 Det er mange som bare er ute etter å si negative ting om folk med aspergers her så da sier jeg at det eg fjas fordi mye er det. Denne tråden burde bare bli stengt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizliz Skrevet 26. juni 2015 #516 Del Skrevet 26. juni 2015 Det som slår meg etter å ha lest de siste 7 sidene er at den som viser mest typiske tegn til asperger her er cheeries. Ta deg en pust i bakken og forsøk å faktisk lese som blir skrevet til deg av spesielt Yme. Måten du svarer på er hinsides arrogant og å fjerndiagnostisere en person som har gått igjennom 6 mnd med undersøkelse for en diagnose og si at han umulig har asperger fordi han ikke har negative trekk slik du ser det? Innser du hvor arrogant og lite intellektuelt det framstår? Han forsøker å fortelle deg at ikke alle er slik du sier absolutt alle er, noe du nekter å ta til deg, samtidig som du slenger på en " du missforstår det jeg skriver, det er tydelig for meg at du har asperger" når du helt klart og tydelig ikke forstår hva som blir skrevet til deg. Inse at du ikke har fasiten på hvordan et menneske med asperger er, fordi det ikke finnes noen fasit. Et menneske med asperger er ikke helt likt en annen med asperger. Det finnes trekk som KAN forekomme hos flere, men IKKE alle. Dette har du fått servert som svar minst 20 ganger, og du fortsetter å ikke forstå at alle mennesker er forskjellige, også de med en diagnose. Du kan jo selvfølgelig avskrive alle med asperger det er jo helt og holdent ditt valg. Da foreslår jeg at dette er det første spm du stiller en du dater " hei, har du asperger?" Svarer han ja så kan du jo bare kutte der, og potensielt gå glipp av drømmemannen for deg rett og slett pga fordommer. Lykke til 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #517 Del Skrevet 26. juni 2015 Handler ikke om hersking i det hele tatt. Jeg har ved flere anledninger i denne tråden først fått beskjed om at jeg tar feil, så fått trukket i tvil at jeg i det hele tatt har en erfaring relevant til tråden, deretter fått beskjed om at mine erfaringer med en asperger som partner ikke er representativ og at det er basert på løgner om aspergere, til tross for at jeg som sagt har opplevd det selv, og lest beskrivelser andre har hatt i denne tråden som liksågreit kunne ha blitt skrevet av meg selv (men disse er selvsagt også bare løgner og misforståelser, og alle som skriver om dette tar feil). Da må det være rimelig å kunne betegne det som en mur. Anonymous poster hash: 634d2...4e3 For det første ser man bare de autistene (sikker på at alle som sa deg imot hadde diagnosen?) som faktisk kommenterer, ikke de som bare leser. For det andre er denne type tilbakemelding på meninger ganske vanlig på KG, også fra nevrotypiske personer. Det er stor forskjell på hvordan man kommuniserer med fremmende på nettet, og nære partnere. Selvsagt er der noen autister som har kommunikasjonsproblem og den slags i forhold, men å bruke "ja, der ser dere, autister er håpløse" som argument i denne tråden er lavmål. Sier ikke at det er du som står for det, er bare en generell observasjon. Med denne type giftig innlegg, så burde det ikke være tvil om hvorfor cherry eventuelt møter en mur: Ab 4e3 får det forklart. LYTT, les og lær. Til og med Yme, som har denne diagnosen, sier du misforstår mine innlegg. Du tåler ikke å høre sannheten om at noen synes aspergere som deg, er ja, akkurat nå, usmaklig. Kjenner jeg blir drittlei denne tråden. Lykke til med å finne en kjæreste som godtar deg for den hardt-rammede aspergerddiagnosen du har Bare vit at i alle fall 80% vil finne deg uaktuell. Da tenker jeg ikke bare på din diagnose, men hvordan du oppfører deg her, som er en ganske god indikator på hvordan du er i det virkelige liv. Og derfor opprettet du denne tråden og er depressiv over at ingen vil være sammen med derE? Jeg ønsker deg lykke til med kjæreste, virkelig, lykke til Som sagt, man trenger ikke ha asperger for å være spydig og stygg. Anonymous poster hash: ada80...230 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherries Skrevet 26. juni 2015 #518 Del Skrevet 26. juni 2015 (endret) For det første ser man bare de autistene (sikker på at alle som sa deg imot hadde diagnosen?) som faktisk kommenterer, ikke de som bare leser. For det andre er denne type tilbakemelding på meninger ganske vanlig på KG, også fra nevrotypiske personer. Det er stor forskjell på hvordan man kommuniserer med fremmende på nettet, og nære partnere. Selvsagt er der noen autister som har kommunikasjonsproblem og den slags i forhold, men å bruke "ja, der ser dere, autister er håpløse" som argument i denne tråden er lavmål. Sier ikke at det er du som står for det, er bare en generell observasjon. Med denne type giftig innlegg, så burde det ikke være tvil om hvorfor cherry eventuelt møter en mur: Som sagt, man trenger ikke ha asperger for å være spydig og stygg. Anonymous poster hash: ada80...230 De siste svar fra meg er fra en sliten, frustrert Cherries, som ikke kommer noen vei. Jeg anbefaler deg å lese begynnelsen av tråden, jeg. EDIT: Jeg synes jeg har vært veldig tålmodig, frem til nå. Men nå er det nok, er som å snakke med en murvegg. Der er ikke mange som hadde giddet dette.. Endret 26. juni 2015 av Cherries 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 26. juni 2015 #519 Del Skrevet 26. juni 2015 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 26. juni 2015 #520 Del Skrevet 26. juni 2015 (endret) Jeg vil beklage til andre her om jeg har fornærmet noen. Dette har vært en lang og heftig diskusjon og jeg føler at den eneste måten tråden kan dø ut på er om jeg slutter å kommentere her (Håper jeg! ) Takk til dere som har kommet med gode råd og delt deres erfaring. Endret 26. juni 2015 av Winza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå