Gå til innhold

Hvor mye betaler du for en langweekend?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nylig om den pakketuren som ble lagt ut for Åge i Royal Albert Hall. 8-9000 måtte man betale for fly, hotell tre netter og konsertbillett. Nå ble jo billettene revet bort uansett, men jeg stusset på at enkelte mente det ikke er dyrt for tre netter i London. Arrangøren sa at enkeltbilletter ville kostet 650. DET er jo derimot ikke dyrt. Hadde faktisk vært mer fair å si at billetten koster 6500 da, siden det er en spesiell begivenhet. Men med 650 for billetten så burde jo en sånn pakke kostet maks halvparten. Hvor mye betaler dere for fly og hotell i London? Jeg ville brukt toppen 600 for flybillettene og 2-3000 for hotell.

Anonymous poster hash: 23704...4e2
Gjest Linaria
Skrevet

Søstera mi og jeg betaler 2000 for fem netter på et gjestehus sentralt i London nå i februar (eget rom, deler bad). Fly kosta 300 per pers, så det blir altså 1300 per pers for fem netter. Jeg synes det er ganske lett å finne billige reiser de fleste steder, men det blir jo selvfølgelig dyrere om man skal ha fancy hotellrom helt alene da.

Skrevet

Kommer vel an på når en skal dra, og hvor obs en er på kampanjer fra flyselskaper. Billetter kan vel kjøpes fra kr 199 og oppover. Sist jeg reiste, var billettene til London kr 350,- Men hjem igjen var de dyre, ca kr 600,-. Overnatting for tre kom på litt over kr 4000 inkl "English breakfast". Det var i høstferien. En venninne av meg betalte kr 1500 per pers for fly samme uke ...... Men de bodde rimelig - kr 90 per pers per natt. Men da var det toalett/dusj på gangen (felles). Det er ikke min greie, skal ha eget bad.

Anonymous poster hash: bd024...9ee
Skrevet (endret)

Samboer og jeg skal til London i februar. Betalte 2300 kr for flybillettene for to personer tur/retur inkludert bagasje. Hotell koster 4000 kr på firestjernes hotell i fire netter (mandag til fredag). 6300 kr for fly og hotell for to stykker synes jeg er en fin pris, spesielt fordi det er i vinterferieuka og prisene var litt dyrere den uka, spesielt på fly. I tillegg kommer selvsagt penger til mat og shopping.

Regner med at vi bruker 20-25 000 kr på reisen til sammen for alt sammen, men det er fordi vi skal på teater foruten shoppe og kose oss med mye god mat. I tillegg har jeg planlagt en overraskelse til samboer som koster en tusenlapp eller to. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Samboer og jeg skal til London i februar. Betalte 2300 kr for flybillettene for to personer tur/retur inkludert bagasje. Hotell koster 4000 kr på firestjernes hotell i fire netter (mandag til fredag). 6300 kr for fly og hotell for to stykker synes jeg er en fin pris, spesielt fordi det er i vinterferieuka og prisene var litt dyrere den uka, spesielt på fly. I tillegg kommer selvsagt penger til mat og shopping.

Regner med at vi bruker 20-25 000 kr på reisen til sammen for alt sammen, men det er fordi vi skal på teater foruten shoppe og kose oss med mye god mat. I tillegg har jeg planlagt en overraskelse til samboer som koster en tusenlapp eller to. ;)

Dette hørtes mer vanlig ut! Hotellstandarden i London er som kjent lavere enn i Norge, men om man bruker litt ekstra tid kan man absolutt få et bra hotell til en overkommelig pris.

Skrevet

Kan tilføye at jeg har brukt mellom 2-3500 per person på mine langweekender. For de billigste turene har hotellene vært deretter, så anbefaler å spytte i 500-1000 kroner om man vil ha noe ekstra!

Skrevet

Dette hørtes mer vanlig ut! Hotellstandarden i London er som kjent lavere enn i Norge, men om man bruker litt ekstra tid kan man absolutt få et bra hotell til en overkommelig pris.

Jepp. :) Jeg er opptatt av å bo greit og bra uten å bruke altfor mye penger. ;)

Skrevet

Jeg er stort sett opptatt av å bo billig og sentralt. Gidder ikke bruke penger på et hotellrom jeg kun sover i.

Skal til London på valentinshelgen, og det koster totalt 1600kr per person. 1000 for to netter på hotell ved Oxford street, og 600 for flybilletter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...