Gå til innhold

når lysten forsvinner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Elsker kjæresten min og synes han er utrolig kjekk! Han har en flott kropp og vi har hatt mye god sex, og god kommunikasjon ellers. Han er rett og slett perfekt og alt man kan ønske seg av en kjæreste. Så, hvorfor forsvinner sexlysten? Jeg forstår det ikke. Jeg har ikke tidligere problemer i livet eller noe, og i begynnelsen var alt veldig fint og problemfritt. Siste åtte måneder cirka så har jeg tvunget meg til å tenke på sex og til å svare på hans tilnærming. Jeg har hatt sex uten lyst og ønsket å bli ferdig, og det er helt utrolig stor kontrast til slik det var i begynnelsen, jeg hadde aldri trodd dette kunne skje når jeg er sammen med en så flott mann. Jeg ønsker ikke at han skal snakke om sex, jeg ønsker ikke at han skal gjøre noe godt for meg, jeg ønsker ellers ikke veldig mye kyssing. Jeg vil bare tilfredstille han og bli ferdig. Råd om å tenke mer på sex fungerer ikke for meg, jeg føler bare avsky. Jeg orker ikke tanken på forslag om å gjøre sex mer spennende, utforske, det byr meg imot! Jeg stikker hodet i sanden, for jeg vet at sex er veldig viktig for han og at han vil forlate meg. Jeg vil gjerne gjøre alt for å beholde han, men er redd jeg ikke greier å ha sex dag etter dag uten lyst. Det trykker ned selvfølelsen og føler meg utilstrekkelig og redd fordi forholdet henger i en tynn tråd.

Jeg har opplevd dette i tidligere forhold. sex er fantastisk når forelskelsen er der, men så etter ett til to år så gjør jeg det for å glede han. Dette kunne være greit hvis han var fornøyd med det, men mine kjærester har alltid vært opptatt av at jeg skal ha det godt (ja, jeg vet jeg er heldig og setter pris på det) og dette er enda vanskeligere for da må jeg jo spille skuespill og det føles alt annet enn bra. Ønsker jo på ingen måte at kjæresten skal føle seg lite attraktiv på grunn av dette, for det har virkelig ikke med han å gjøre.

Må jeg legge alle kort på bordet og la han gå eller bør jeg ta meg sammen og fortsette å stille opp siden alt annet i forholdet er så flott? Kan det løse seg og hvordan? Kan hormonprevansjon være årsak? Hvilke alternativ har man i så fall?

Anonymous poster hash: 08ec8...45b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forklar han at sex hver dag blir for mye for deg. Ingen kan forvente det etter at man har vært sammen en stund. Si til han at du vil nyte sexen mer på den måten. Og at du trenger tid på å lade deg opp mellom hver gang. Men husk å gi masse komplimenter fremover, for det kan hende at han bruker sexen som en slags bekreftelse på forholdet styrke.

Anonymous poster hash: 18236...5a1

Gjest PetterPanne
Skrevet

Prøv å bli sammen med menn du tenner på fra starten og ikke menn som blir forutsigbare og kjedelige etter en stund i forholdet. Perfekt = kjedelig.

Skrevet

Kommunikasjon, Kommunikasjon, Kommunikasjon!

Virker på meg som ar du kanskje går fort lei.

Hormonpreparater kan faktisk ødelegge ganske mye, men jeg synes du skal snakke med han om å evt kutte helt ut. Vet det er flere som har gjort det og fått tilbake lysten på livet og ellers er stabil.

Anonymous poster hash: f1160...a82
Skrevet

Hormonprevensjon kan fjerne lysten totalt. Det er enkelt å finne ut av, bare ta en pause og bruk f.eks kondomer i mellomtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...