Gå til innhold

Lite mat = dårlig ånde?


Fremhevede innlegg

Skrevet

For en tid tilbake måtte jeg faste i over 1 døgn før en undersøkelse på sykehus. Og jeg merket at jeg hadde kronisk dårlig ånde fra etter noen timer fra jeg begynte til jeg fikk spise igjen. Det hjalp ikke å væte munnen, pusse tenner, etc. Hvorfor skjedde dette? Hva er det som skjer i kroppen som gjør at man får dårlig ånde av å ikke spise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også på!



Anonymous poster hash: 2a65e...6ba
Skrevet

Vil tro det er av samme grunn som når man spiser ekstrem lavkarbo

"Dårlig ånde blant folk som lever på lavkarbo-dietter er ofte forårsaket av spesielle kjemikalier som frigjøres i ånden når kroppen brenner fett og karbohydratlagrene er tomme. Da frigjøres kjemikalier kalt ketoner, og denne forbrenningsprosessen kalles ketose"

http://www.vektklubb.no/artikkel/daarlig-aande-med-lavkarbo-diett-7036641

Skrevet

Okei, takk. Jeg leste litt om det, men tenkte det var noe spesielt lavkarboere gjorde som var grunnen til ketose. Men da vet jeg det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...