AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #1 Skrevet 30. januar 2015 Jeg skal lage Makroner for første gang. Baker aldrig så er helt på jordet når det gjelder alt. Men har lest meg opp en del, så skal nå prøve. Det jeg lurer på er om Gelefarge til å farge makronene setter noen smak? Sikkert dumt spørsmål, men jeg har jo ikke peiling.😝 Tingen er den at jeg skulle hatt gul Gelefarge, men jeg har bare rød.Anonymous poster hash: 251d5...4be
Upadiela Skrevet 30. januar 2015 #2 Skrevet 30. januar 2015 Tenker du på franske makroner? Gelefarge skal i utgangspunket ikke sette smak, men du må heller tenke på konsistensen og hva den gjør med røra. Det er veldig små marginer, makroner er kjempevanskelig å få til. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 Ja tenker på franske makroner. Så jeg kan ikke ha mye Gelefarge i røra? Gelefarge er vel ikke det samme som konditorfarge? Bare leste på oppskrifta at jeg skulle ha Gelefarge så kjøpte det på en bakebutikk. Noe annet enn Gelefarge som hadde vært bedre å bruke? Tusen takk for svar, setter stor pris på det. blir nesten flau over hvor lite jeg kan om baking, så det blir muligens noen merkelige makroner. Men jeg skal gjøre mitt beste 😊Anonymous poster hash: 251d5...4be
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #4 Skrevet 30. januar 2015 Om du har planer om å ha gule makroner, så funker det svært dårlig å ta i rød farge.. I beste fall så blir de lyserosa. Anonymous poster hash: 4e241...99a
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 Takk for svar. Ja det står gul Gelefarge. Jeg regner med at de skal være gule Pga det er sitron i disse. Så da tenkte jeg at jeg bare kunne bruk rød istedenfor siden de ikke hadde gul på butikken. Det har ikke så mye å si for meg på fargen, Baker de kun til meg selv. Men smaken vil jeg jo at skal være god. Hvorfor blir de rosa og ikke rød? Spiller ingen rolle om de blir rosa, Så Lenge smakene blir de samme som om det var gul Gelefarge😊Anonymous poster hash: 251d5...4be
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #6 Skrevet 30. januar 2015 Takk for svar. Ja det står gul Gelefarge. Jeg regner med at de skal være gule Pga det er sitron i disse. Så da tenkte jeg at jeg bare kunne bruk rød istedenfor siden de ikke hadde gul på butikken. Det har ikke så mye å si for meg på fargen, Baker de kun til meg selv. Men smaken vil jeg jo at skal være god. Hvorfor blir de rosa og ikke rød? Spiller ingen rolle om de blir rosa, Så Lenge smakene blir de samme som om det var gul GelefargeAnonymous poster hash: 251d5...4be altså, jeg mente at i beste fall blir de rosa om du MÅTTE hatt gule De blir jo selvsagt røde om du bruker nok. Anonymous poster hash: 4e241...99a
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #7 Skrevet 30. januar 2015 Hehe Okei. Så jeg kan bruke mye på makroner? Eller vil røra bli tynnere? Jaja begynner nå, så får bare se hvordan det blir😊 takk for hjelp.Anonymous poster hash: 251d5...4be
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #8 Skrevet 30. januar 2015 Hehe Okei. Så jeg kan bruke mye på makroner? Eller vil røra bli tynnere? Jaja begynner nå, så får bare se hvordan det blir takk for hjelp.Anonymous poster hash: 251d5...4be om det er den fargen jeg tror det er, så trenger du ikke så veldig mye farge før de blir røde Det er bare å prøve deg fram! Lykke til! Anonymous poster hash: 4e241...99a
Upadiela Skrevet 30. januar 2015 #9 Skrevet 30. januar 2015 Morsom psykologisk sideeffekt får du hvis du farger de røde fremfor gule; om du hadde hatt begge, og gitt en person to makroner som smaker likt, men som har forskjellige farger, så ville de sagt at den røde er søtere! Legg gjerne ut bilde av resultatet! Litt flere makrontips: "slipp" brettet med makronene på et hardt underlag et par ganger så luftboblene kommer ut La de tørke i en halvtime-time før du steker dem. Du skal kunne ta lett på dem uten å få noe kliss på fingrene. Slik unngår du at de sprekker opp under steking
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå