Galactica Skrevet 31. januar 2015 #21 Skrevet 31. januar 2015 Ungene bader en gang i uka og elsker badekaret. Vi voksne bruker det aldri, selv om det er boblebad. Nå var det badekar i huset da vi kjøpte det, tror ikke jeg ville ha installert et hvis vi skulle pusset opp et bad - spesielt ikke hvis det betydde å ta fra andre rom. 1
Trampe Skrevet 1. februar 2015 #22 Skrevet 1. februar 2015 Dere har ikke vurdert en løsning med stort hjørnekabinett med høy kant? Innbygd badekar, liksom? Ei venninne har et slikt kar, og der er det plass til både henne og mannen oppi. Det er bygd som et vanlig kabinett, og til vanlig dusjer man bare i det, men det er altså en høy kant man må klyve over. Jeg har brukt det noen ganger, og synes det virker veldig bra. Om man har stort bad da, det er mer ruvende enn et vanlig badekar.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #23 Skrevet 1. februar 2015 Mener det finnes små badekar, eller blir det like problematisk? Ellers er jo store badebaljer smart. Litt vanskelig å tømme, gjerne? Hørt om propp i bunnen? Anonymous poster hash: 07710...985
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #24 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har tenkt på det, Trampe, problemet er bare at da blir det nok for høyt, tror vi må dusje rett på gulvet for at vi kan ha dusjen under vinduet Anonymous poster hash: c9c22...fb7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #25 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har tegnet noen alternative løsninger, med badekar på langsiden, istedenfor på tvers, slik det er nå, og selve dusjen i andre enden av badekaret enn vinduet, det KAN gå. Da må vi dusje i badekaret, er ikke veldig glad i det, men villig til å gjøre det. Men usikker på om vi får plass til vask/toalett, og om det vil se rart ut. tsAnonymous poster hash: c9c22...fb7
Celtic Heart Skrevet 1. februar 2015 #26 Skrevet 1. februar 2015 Vi har bare dusj nå. Hadde badekar da eldste var liten og det ble mye brukt. Vi hadde enormt bad før og brukte badebassenget på badet da minste var liten. Nå har vi pusset opp og har mindre bad og kun dusjkabinett.
FrkHumle Skrevet 1. februar 2015 #27 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har tegnet noen alternative løsninger, med badekar på langsiden, istedenfor på tvers, slik det er nå, og selve dusjen i andre enden av badekaret enn vinduet, det KAN gå. Da må vi dusje i badekaret, er ikke veldig glad i det, men villig til å gjøre det. Men usikker på om vi får plass til vask/toalett, og om det vil se rart ut. tsAnonymous poster hash: c9c22...fb7 Jeg tegner planløsninger som hobby, elsker å finne smarte løsninger som fungerer. Send meg gjerne mål og en enkel tegning i paint på pm, så skal jeg se om jeg finner ut noe, hvis du vil? 1
Lillah Skrevet 1. februar 2015 #28 Skrevet 1. februar 2015 Når jeg var barn hadde vi badekar, når foreldrene mine tok ut badekaret og erstattet det med dusj etter noen år, så savna jeg det veldig. Vi har badekar, og det er jeg veldig glad for! Bader bortimot hver kveld. Og veldig kjekt med badekar når man har små barn i hus, han liker seg veldig godt oppi der
Edie Skrevet 1. februar 2015 #29 Skrevet 1. februar 2015 Vi har badekar. Sønnen på fem år bruker det svært sjelden lenger, da han foretrekker dusjen. Ingen av oss voksne bruker det, men karet blir foreløpig stående for det er veldig kjekt å vaske bikkja oppi der! 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #30 Skrevet 1. februar 2015 Vi har et stort hjørnebadekar og jenta vår på 2år bader omtrent hver kveld. Hun elsker det! Leker og koser seg, ofte opp til en time. For meg er det gull verdt;) Merker også at hun er veldig uredd når vi er i svømmehall osv. Det er koselig å bade sammen med henne også Vi har dusjkabinett i tillegg da.Anonymous poster hash: 4c609...ed1 Mine er 9 og 10 og har elsket barekaret siden de var 2 de også. Jeg bruker det aldri, mannen sjelden og ungene spør om å få ta skumbad et par ganger i uka. Da er det på med musikk, aromaterapi og bobler til det renner over, total avslapning. Skjønner godt at dere ikke gidder å bruke 30 000 ekstra på å få inn badekar ts, men når man først har det kan det være veldig kjekt altså. Anonymous poster hash: cd555...2fc
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #31 Skrevet 2. februar 2015 Takk FrkHumle, sender deg bilder, tegninger og mål etterpå! Takk til dere andre også, veldig fint med litt nye synspunkter rundt dette. Badet kommer til å koste 250 000 eller litt mer, og da er det veldig greit å bli fornøyd med løsningen Anonymous poster hash: c9c22...fb7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #32 Skrevet 2. februar 2015 Vi har to barn i bhg-alder, og de bader ofte. Det er så fint å plassere dem sammen i karet, så kan jeg sitte og slappe av med en bok/et blad ved siden av. Barna er kjempeglade i å bade (vi har leker og skum i karet), og for meg er det også bare kos og avslapning å ha dem der. For min egen del er det ikke nødvendig med noe badekar, men jeg er veldig glad for at vi har det nå, når barna er små. (Vi har badekar i vaskerommet i kjelleren, ikke på hovedbadet oppe, det er for liten plass der). Anonymous poster hash: b6fac...f08
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå