Gå til innhold

Badekar og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal pusse opp badet, og jeg er så i tvil ang badekar. Det er flere ulemper for oss å velge det, må da gjøre om på romløsningen, og ta litt av soverommet vårt. Det koster oss ca 30 000 ekstra også. Men vi har forsåvidt pengene. Vi må sove i et annet rom den måneden det tar å rehabilitert badet, og vi blir vel nødt til å pusse opp soverommet også da den ene veggen blir annerledes. Og soverommet blir egentlig litt for lite.

Vi har en sønn på fire år, og det blir muligens ett barn til etterhvert.

Hvor viktig er det å ha badekar til barn? Hittil har han badet i balje, men han er altfor stor nå....

Det går ikke å dusje i badekaret pga skråtak.

Er du glad i badekaret ditt? :)

Anonymous poster hash: c9c22...fb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde badekar til jeg var 3-4 år, men det forsvant da vi pusset opp badet. Jeg savner det skikkelig enda...

Skrevet

Vi hadde også badekar når jeg var barn og savner det utrolig mye som voksen. Var skikkelig bademenneske som elsket og ligge i badekaret med bok og badekarskum.

I vårt eget hus så har vi bare dusj og tror ikke sønnen vår savner badekar, han er bare 2 men har dusjet med han fra fødselen av så han elsker å dusje. Etter det jeg har skjønt så øker ikke verdien på huset ved å skrifte dusj mot badekar så personlig ville jeg latt vær å pusse det om spesielt siden det innskrenker soverommet. Hvor stort er soverommet deres, har dere nok plass til å ta av det?

Anonymous poster hash: 150c8...8b3

Skrevet

Vi har kun stampe her hjemme, men på hytta til tante er det badekar. Det blir flittig brukt.

Men, jeg tror ikke jeg ville tatt av soverommet med mindre det er stort i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 99554...792
Skrevet (endret)

Vi er veldig glad i badekaret. :) Har akkuart fått oss et større og bedre badekar faktisk, men pga. det tidligere vi hadde var sånn innebygd opplegg med steamdusj, så har vi nå mye mer romfølelse og plass på badet selv om dette er større i lengden. Treåringen elsker å bade. Han leker og koser seg. :)

Samtidig er jeg usikker på om vi ville ha styrt så mye for å få badekar, i alle fall hvis det ikke går å dusje i badekaret. Vi har dusjanretning til vårt badekar, så vi voksne bruker jo dusjen mer enn vi bruker badekaret. Det er veldig kjipt å dusje under badekarstrålen. Slik var det hos mamma i mange år da vi hadde hybelboer som hadde det badet med dusj.

Så hvis jeg måtte velge mellom badekar eller dusj, så hadde jeg valgt dusj, men det beste er absolutt å ha begge deler.

Endret av Teriyaki
Skrevet

Det går helt fint å ha barn uten badekar. Hvis dere kjøper et dusjkabinett med litt høyt kar i bunnen kan dere bruke en klut til å tette sluket slik at barna kan få plaske litt. Det kan også være en ide å ta barna med til svømmehallen så de får muligheten til å trene på å ha hodet under vann, siden det er viktig for å lære å svømme.

Anonymous poster hash: 63e6b...1ab
  • Liker 2
Skrevet

Vi skal pusse opp badet, og jeg er så i tvil ang badekar. Det er flere ulemper for oss å velge det, må da gjøre om på romløsningen, og ta litt av soverommet vårt. Det koster oss ca 30 000 ekstra også. Men vi har forsåvidt pengene. Vi må sove i et annet rom den måneden det tar å rehabilitert badet, og vi blir vel nødt til å pusse opp soverommet også da den ene veggen blir annerledes. Og soverommet blir egentlig litt for lite.

Vi har en sønn på fire år, og det blir muligens ett barn til etterhvert.

Hvor viktig er det å ha badekar til barn? Hittil har han badet i balje, men han er altfor stor nå....

Det går ikke å dusje i badekaret pga skråtak.

Er du glad i badekaret ditt? :)

Barn kan fint dusje når de blir så store som 3-4 år. Bruk bare balje til de bli for stor for den. Mi er 4, hun dusjer i dusjen og bruker balja i blant. ikke noe problem, ingen regel om at man MÅ ha badekar for å få reine barn :P

Anonymous poster hash: 07710...985

• Liker 1
Skrevet

Har dusjet min datter fra hun var under året og kunne sitte. Satt i dusjen og jeg dusjet henne.

Er det både badekar og dusj du skal ha? Eller må dere bade i kar fordi dere ikke kan dusje i karet og ikke har dusj?

Hadde badekar i en leilughet jeg leide da jeg var bg. Savnet det i alle år fram til vi kjøpte hus med badekar og dusj. Jenta er nå tenåring og hun bruker ikke karet. Vi voksne bruker det sjelden men det er likevel gull verdt de gangene vi bruker det. Ville aldri vært foruten det.

Anonymous poster hash: 55524...b13

Skrevet

Jeg har aldri savnet badekar for annet enn kos. Jeg synes det er mer upraktisk å bade ungen enn å dusje ham, men jeg ser jo at han synes det er stas og koselig når han er på besøk hos besteforeldre med badekar. I deres situasjon hadde jeg ikke prioritert badekar.

Skrevet

Jeg er vokst opp med badekar, ble vel brukt så som så oppigjenom oppveksten. Bodde mange år utrn badekar, ikke noe savn. Har nå bodd i hus med badekar i 5 år, og har vel strengt tatt bare brukt det 5 ganger også.

Hadde heller brukt 30.000,- på noe annet.

Skrevet

Mine brukte badekaret flittig til de var rundt fem. Etter det ville de bare dusje. Badekaret er deilig de få gangene jeg bruker det, men det er sjelden. En gang annenhver mnd kanskje. Mannen bruker det enda sjeldnere.

Jeg ville nok også brukt så mye penger på noe annet, og jeg ville valgt større soverom over badekar om det var et valg jeg måtte ta.

Skrevet

I deres situasjon ville jeg nok heller tatt meg en kosehelg på et hotellrom med badekar i ny og ne for deler av de 30 000. Vi bader ungene våre badekaret (halvannet og seks måneder), men selv dusjer vi mest i det.

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg heller nok mot å droppe badekaret. Mannen er enig, og lettet ;) hovedgrunnen er at jeg bare ikke orker styret med å flytte dobbeltsengen ut av soverommet, og skvise den inn på kontoret, og sove det i en måned mens oppussingen pågår, og måtte pusse opp soverommet også. Og så er jeg veldig i tvil om det vil se fint ut med dusjen der den skal være (rett innenfor døra).

Vi hadde badekar i et par år i en leilighet vi bodde uten barn, og det ble brukt ca tre ganger og aldri savnet da vi kastet det ut. Vi har nå badekar i rekkehuset vi har bodd i de siste tre månedene, og ungen har brukt det noen ganger, men ikke vi voksne. Har også sett at det finnes store badebaljer fra Bibabath, som jeg tenker vi kan ha i dusjen. :)

Nå står vi bøyd i dusjen, i badekaret, fordi det er lavt under taket. :roll:

Skrevet

Mener det finnes små badekar, eller blir det like problematisk? Ellers er jo store badebaljer smart. Litt vanskelig å tømme, gjerne?

Skrevet

Vi har badekar/boblebad - bruker det muligens en gang i året. Barna bruker det kanskje 6 ganger i året... Så jeg ville droppet det ;)

Anonymous poster hash: 6a992...14a

Skrevet

Vi har badekar, og det er jo veldig greit med små barn. Men jeg hadde ikke gjort det med de ulempene det medfører hos dere. Badekaret er jo kos, men vi har jevnlig dusjet barna i stedet for å bade i blant, siden de kunne sitte selv. Det hadde egentlig ikke falt meg inn å ha balje til en på fire, både fordi de høres trangt ut, evt plasskrevende med oppbevaringen av en ekstra stor balje. Hvis man er opptatt av plasking osv, kan man jo bare dra i svømmehallen.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi venter første nå, og har ikke badekar. Tror det kommer til å gå helt fint😊

Skrevet

Jeg ville ikke valgt badekar kun pga barn, men jeg ville valgt det på grunn av meg selv ;) Elsker å ta et bad, og jeg har ikke den muligheten. Men jeg ville hatt både dusj og badekar, liker ikke å stå på noe annet enn gulvet når jeg dusjer. (Altså å dusje i badekaret vil jeg uansett ikke, og heller ikke kabinett.)

Anonymous poster hash: d1bdd...004
Skrevet

Vi har et stort hjørnebadekar og jenta vår på 2år bader omtrent hver kveld. Hun elsker det! Leker og koser seg, ofte opp til en time. For meg er det gull verdt;)

Merker også at hun er veldig uredd når vi er i svømmehall osv.

Det er koselig å bade sammen med henne også:)

Vi har dusjkabinett i tillegg da.

Anonymous poster hash: 4c609...ed1

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ihvertfall glad for at vi har badekar. Ungene bruker det mange ganger i uken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...