Gjest Baltazars Skrevet 7. august 2004 #1 Skrevet 7. august 2004 I løpet av de siste 6-8 årene kan en se en ny trend blant offentlige personers ekteskaps-allianser: Feminine menn gifter seg med maskuline kvinner. Hva tror dere? Er det slik at dagens menn foretrekker mer maskuline kvinnetyper? (Eksempler: Märtha/Ari, Mads Ousdal/Ulrikke D., Mette-Marit/Haakon, Bård Tufte/konen, Harald Eia/konen, Kristin Krohn Devold/mannen, Jern-Erna/mannen, osv.) Har det skjedd drastiske endringer men dagens norske menn og "kvinner"? Isåfall, hva kan årsakene til det være?
Gjest Valhalla Skrevet 7. august 2004 #2 Skrevet 7. august 2004 Jeg vil i hvert fall ha en kvinne som vet at hun er kvinne og ikke mann. Det er så turn off med maskuline kvinner.
Gjest quinde med brekkjern Skrevet 7. august 2004 #4 Skrevet 7. august 2004 synes ikke de parene som nevnes er SÅ skeive sånn sett..? At kvinnen i en alder av 30 og oppover ikke lenger fniser rundt med kjærlighet i munnen og rosa bluse med struttepupper er da bare naturlig. Og her nevnes det relativt vellykkede karrierekvinner (hm. Mette Marit..?) som sikkert har hatt andre egenskaper som vekket interesse hos mannen enn det rent ultrafeminine, hva nå enn det er:)
Gjest Valhalla Skrevet 7. august 2004 #5 Skrevet 7. august 2004 Må innrømme at Kristin Krohn Devold appelerer litt til meg..sterk og handlekraftig.
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2004 #6 Skrevet 7. august 2004 Må innrømme at Kristin Krohn Devold appelerer litt til meg..sterk og handlekraftig. Iført forsvarets uniform med skulderputer og en AG3? Ministeren har utviklet seg til å bli mer mandig i den nye jobben sin..og mannen hennes virker jo svært femi ut? Mette-Marit kan vel også se nokså mandig ut på bildene i Se og Hør-spesielt i ansiktet, hendene og føttene. Men det er jo ikke noe hun kan noe for. Andre maskuline kvinner er Gro H.Brundtland., Kari Svendsen og konen til Trond-Viggo. Eksempel på motstykket til disse er Kristin Davis ("Charlotte") fra "Sex and the city": hun er feminin.
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2004 #7 Skrevet 7. august 2004 Så Haakon er mer femi enn MM? Ja, det synes jeg.
Naima Skrevet 7. august 2004 #8 Skrevet 7. august 2004 Det handler vel ikke så mye feminint og maskulinnt,tror det handler mer om fordommer til utenforstående. Hvorfor er en mann femenin eller homse når han viser følelser bortsett fra agrisjon og kåthet?! Hvorfor skal vi damer alltid si nei til sex selv om vi er tennt på alle plugger?! Nei vi er bare mennesker alle sammen utover tiss eller innover tiss. I et forhold så deles ting opp vi kan umulig hontere allt og takkle alle utfordringer som livet gir oss så da i et parnerskap/ forhold så deles dette opp ganske så gjevnt med hva live har gitt oss av styrke og erfaringer. Fordi at Ari er en "tøffel" og veldig følende person vil det ikke si at han er femenin han er forfatter og som forfatter blir man vel gjerne veldig ords bevist og Merta som er vokst opp i medias søkelys vil vike strekt og kontrolert og for noen vil hun da gjerne virke maskulin men det vi ikke tenker på er jo at det er slik vi alle er i en situasjon vi er vandt med og derfor også trygg i. så nei jeg tror ikke at menn og damer er blitt mer eller mindre feminine eller maskuline tror at midt opp i en likestillings innstilt sammfunns bevegelse så er vi blitt mer dømmende og fordoms fulle,og vi glemmer midt i det hele at det er jo i utganskpunktet det vi sikter mot at det skal bli mer likestill mellom kjønnene. Er det ikke det vi vill??? eller det en missforståelse? skal vi kvinner lenke oss fats til kjøkkenet igjen og la mannen ta seg av jobb og hjerte infart?
Gjest Maskuline kvinner:-( Skrevet 8. august 2004 #9 Skrevet 8. august 2004 Ja, i dagens Norge er det altfor mange maskuline kvinner: håndballjentene, damer på by'n med kort hår og ufikse klær og vulgær oppførsel, og alle alliansene mellom nokså mandige kvinner og akk så feminine menn....hvor ender dette? Barna deres kan risikere å bli feminine gutter og mandige jenter?
Gjest TomKrus Skrevet 8. august 2004 #10 Skrevet 8. august 2004 Ja, i dagens Norge er det altfor mange maskuline kvinner: håndballjentene, damer på by'n med kort hår og ufikse klær og vulgær oppførsel, og alle alliansene mellom nokså mandige kvinner og akk så feminine menn....hvor ender dette? Barna deres kan risikere å bli feminine gutter og mandige jenter? Og hva er problemet med det?
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2004 #11 Skrevet 9. august 2004 (Eksempler: Märtha/Ari, Mads Ousdal/Ulrikke D., Mette-Marit/Haakon, Bård Tufte/konen, Harald Eia/konen, Kristin Krohn Devold/mannen, Jern-Erna/mannen, osv.) At Ari kan være litt feminin kan jeg være med på, men ikke at Märtha er maskulin. Ikke ser jeg Anne Ryg er spesielt maskulin heller (kona til Harald Eia), kona til Bård aner jeg ikke hvem er, men er han feminin? Er Haakon feminin? Skjønner ikke helt hva du mener med maskulin og feminin jeg, tror jeg..
Gjest GreenSky Skrevet 9. august 2004 #12 Skrevet 9. august 2004 Feminine menn gifter seg med maskuline kvinner. Hvor i all verden har du det fra? De eksemplene du trekker fram er ikke nok for å overbevise meg. Tror heller du har litt livlig fantasi.
Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2004 #13 Skrevet 9. august 2004 Hvis dette er et problem, så får vi starte en Folkeaksjon for mer Østrogen og Testosteron der det hører hjemme Men er det et problem? Nei, det kan jeg aldri tenke meg. Alle som har lest om Sara i Bibelen vet at det har vært skikkelige mannfolk av begge kjønn i lange tider...
Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2004 #14 Skrevet 9. august 2004 Fint at folk finner noe viktig å engasjere seg i, det er jo ikke så mye som skjer i verden om dagen?femmenine og maksuline men og kviiner mye viktigere enn andre ting?
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2004 #15 Skrevet 9. august 2004 Fint at folk finner noe viktig å engasjere seg i' date=' det er jo ikke så mye som skjer i verden om dagen?femmenine og maksuline men og kviiner mye viktigere enn andre ting?[/quote'] Hvorfor gikk du inn på denne tråden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå