Gå til innhold

forhøyede leververdier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

noen som har/har hatt forhøyede leververdier her? vet dere årsaken til det? jeg har selv hatt forhøyede leververdier i lengre tid nå og aner ikke hva som er årsaken. jeg drikker ikke alkohol, tar ikke smertestillende og er ikke overvektig (som er kjente årsaker til forhøyede leververdier). jeg har vært på ultralyd og det har blitt tatt en rekke blodprøver uten å finne noe. noen som har opplevd det samme?



Anonymous poster hash: d45a7...a3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har hatt det i snart 6-7 år, og har vørt til utredning his riksen i 2 år (har bare vørt der sånn 3 ganger, de er sykt treige), det eneste de har funnet ut er at det kommer i kobinasjon med utmattelse (kan vel kalle det kronisk utmattelse)

Anonymous poster hash: 6c0e4...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde høye verdier en periode. Jeg hadde dog utslag på en del andre blodprøver i tillegg. Ca et halvt år etter at det ble oppdaget, dukket det opp nye symptomer og det ble tatt leverbiopsi. Det viste seg at jeg har autoimmun hepatitt.

Anonymous poster hash: c2d63...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde høye verdier en periode. Jeg hadde dog utslag på en del andre blodprøver i tillegg. Ca et halvt år etter at det ble oppdaget, dukket det opp nye symptomer og det ble tatt leverbiopsi. Det viste seg at jeg har autoimmun hepatitt.

Anonymous poster hash: c2d63...460

hvilke symptomer hadde du? jeg er veldig trøtt og sliten. har problemer med magen og fordøyelsen, men det kan jo være noe annet. har ofte magesmerter. har blitt sjekket for gallestein da jeg har hatt smerteanfall som ligner veldig på gallesteinsanfall, men de så ingen gallesteiner på ultralyd. sliter også med kvalme og dårlig matlyst. tror nok de kommer til å ta leverbiopsi på meg også etterhvert..

Ja, jeg har hatt det i snart 6-7 år, og har vørt til utredning his riksen i 2 år (har bare vørt der sånn 3 ganger, de er sykt treige), det eneste de har funnet ut er at det kommer i kobinasjon med utmattelse (kan vel kalle det kronisk utmattelse)

Anonymous poster hash: 6c0e4...31e

6-7 år ja - det var lenge! jeg har hatt det i hvertfall 2 år, men det var da jeg sjekka det for første gang så kan godt hende at jeg har hatt det enda lengre. hvor gammel er du? jeg er 25 år. er veldig slapp og utmattet selv så kan jo ha noe med det å gjøre hos meg og..

Anonymous poster hash: d45a7...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-7 år ja - det var lenge! jeg har hatt det i hvertfall 2 år, men det var da jeg sjekka det for første gang så kan godt hende at jeg har hatt det enda lengre. hvor gammel er du? jeg er 25 år. er veldig slapp og utmattet selv så kan jo ha noe med det å gjøre hos meg og..

Anonymous poster hash: d45a7...a3d

Blir 20 om tre uker

Anonymous poster hash: 6c0e4...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke symptomer hadde du? jeg er veldig trøtt og sliten. har problemer med magen og fordøyelsen, men det kan jo være noe annet. har ofte magesmerter. har blitt sjekket for gallestein da jeg har hatt smerteanfall som ligner veldig på gallesteinsanfall, men de så ingen gallesteiner på ultralyd. sliter også med kvalme og dårlig matlyst. tror nok de kommer til å ta leverbiopsi på meg også etterhvert..

6-7 år ja - det var lenge! jeg har hatt det i hvertfall 2 år, men det var da jeg sjekka det for første gang så kan godt hende at jeg har hatt det enda lengre. hvor gammel er du? jeg er 25 år. er veldig slapp og utmattet selv så kan jo ha noe med det å gjøre hos meg og..

Anonymous poster hash: d45a7...a3d

Man kan bli veldig slapp av alle former for sykdom i leveren. Hepatitt, fettlever osv...

Anonymous poster hash: b1575...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...