Gå til innhold

GU undersøkelse.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde en Gynekologisk undersøkelse hos min fastlege. Hun spurte meg om jeg pleier å få orgasme.. Er dette noe de spør om?

Anonymous poster hash: 77c5b...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en Gynekologisk undersøkelse hos min fastlege. Hun spurte meg om jeg pleier å få orgasme.. Er dette noe de spør om?

Anonymous poster hash: 77c5b...c05

GU undersøkelse = gynekologisk undersøkelse undersøkelse (U'en står for undersøkelse..)

Men joda, sexlivet er også en del av helsen vår, og jeg vet at man fokuserer på at det skal være naturlig å ta opp dette med legen sin. Jeg hadde nok lurt litt selv, men det er jo strengt tatt ikke så uvanlig spørsmål, hvis man ikke får det til så vil man vel si fra til legen eller kontakte sexolog så.

Anonymous poster hash: ecb46...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GU undersøkelse = gynekologisk undersøkelse undersøkelse (U'en står for undersøkelse..)

Men joda, sexlivet er også en del av helsen vår, og jeg vet at man fokuserer på at det skal være naturlig å ta opp dette med legen sin. Jeg hadde nok lurt litt selv, men det er jo strengt tatt ikke så uvanlig spørsmål, hvis man ikke får det til så vil man vel si fra til legen eller kontakte sexolog så.

Anonymous poster hash: ecb46...d90

Så det når ettertid.. .

Ok, så da er det vanlig. Ble litt satt ut!

Anonymous poster hash: 77c5b...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått det spørsmålet selv, hverken hos fastlege eller gynekolog og tror jeg hadde blitt satt ut jeg også, om jeg hadde fått et så direkte spørsmål uten at jeg selv hadde ymtet frempå at jeg hadde problemer. Jeg hadde nok spurt tilbake om hva spørsmålet var relevant for.

Så om det spørsmålet er vanlig å bli spurt om, er vel avhengig av årsaken til at man er og har GU i utgangspunktet. For meg blir spørsmålet "pleier du å få orgasme?" litt merkelig og invaderende om man bare er for å ta celleprøve f.eks.

Sa hun noe om hvorfor hun måtte ha den informasjonen?



Anonymous poster hash: b40e7...4f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg hørtes ut som et merkelig spørsmål og kan ikke se noen relevans til en vanlig GU undersøkelse til spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var til utredning på Vulvaklinikken på Ullevål, så var det et av mange spørsmål. Så da synes jeg det var helt greit at de kartla det også, så kan man få hjelp om man har problemer med det. Men hadde jeg fått det spørsmålet på en vanlig GU (ikke så omfattende som den jeg var på), hadde jeg vel blitt litt satt ut. Men egentlig er det jo en viktig og naturlig ting.

Anonymous poster hash: d3006...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble spurt ved en vanlig underlivsundersøkelse.

TS

Anonymous poster hash: 77c5b...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GJØR DU??!! Hadde jeg svart



Anonymous poster hash: 57508...9a0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at mange intimsoner er brutt der man ligger og skræver, men det der var likevel et upassende spørsmål.



Anonymous poster hash: 84dd6...ffc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, for et spørsmål - aldri hørt noe lignende i forbindelse med underlivsundersøkelse. Eneste var at fastlegen en gang spurte om jeg og kjæresten fortsatt hadde regelmessig sex (i en periode der jeg gikk på prevensjon som gjorde at jeg blødde hele tiden). Jeg svarte bare ja, og han var fornøyd med svaret uten flere detaljer. :P

Det jeg tenker er kanskje at fastlegene ser på sexlivet som en naturlig del av pasientens helse og velvære. Har lest noen tråder her inne om jenter som har prøvd å ta opp et lunkent sexliv med fastlegen, med dårlig respons. Kanskje noen leger tar på seg denne jobben med større samvittighet, og drister seg til å spørre litt direkte? I grunnen så er jo sexlivet viktig, og hvis noe ikke fungerer, så kan man jo få tips og råd.

Likevel var det jo et veldig direkte spørsmål, og ser liksom ikke helt sammenhengen med funn hun kan ha gjort der nede. Men om du kom dit av en spesiell grunn, som tørrhet i skjeden etc, så kan jo det påvirke evnen til orgasme. Kanksje derfor hun spurte?



Anonymous poster hash: 88728...bb8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...