AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Hei! Jeg bare lurer på om det er fler enn meg som føler seg mindreverdig etter at man har spurt om råd, eller skrevet et innlegg her på forumet? Skulle trodd at noen hadde som sport å rakke ned på andre. Hilsen følsom kvinneAnonymous poster hash: 92060...462 4
FriCol Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Jeg har aldri spurt om råd her inne, men jeg har sett mange kjipe svar her altså. Tidvis tenker jeg at det er søren ikke rart det er krig i verden når folk oppfører seg som enkelte gjør her inne. 8
Lillemini Skrevet 29. januar 2015 #3 Skrevet 29. januar 2015 Hei! Jeg bare lurer på om det er fler enn meg som føler seg mindreverdig etter at man har spurt om råd, eller skrevet et innlegg her på forumet? Skulle trodd at noen hadde som sport å rakke ned på andre. Hilsen følsom kvinneAnonymous poster hash: 92060...462 Definitivt. Men forumet reflekterer nok desverre virkeligheten. Mange mennesker der ute som har lav terskel for å snakke nedsettende til og om andre. Det er nok en av årsakene til at så mange barn mobber, de lærer hjemmefra at det er normalt å påpeke andres feil og mangler. 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Store forum som KG blir, dessverre, yngle plass for spydigheter og nedlatende holdningen fordi man kan gjemme seg bak et nick. Har helt sluttet å poste med min bruker pga. dette her. Anonymous poster hash: 08903...feb 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Hei! Jeg bare lurer på om det er fler enn meg som føler seg mindreverdig etter at man har spurt om råd, eller skrevet et innlegg her på forumet? Skulle trodd at noen hadde som sport å rakke ned på andre. Hilsen følsom kvinneAnonymous poster hash: 92060...462 Vi er flere...spurte ydmykt om noe fordi jeg tvilte litt og pappaen og jeg var uenige - og vi ble angrepet så det ble nifst og giftig. Jeg tror det er typisk kvinner og spesielt typisk norsk og også bygdementalitet: når de vil "ta deg".Anonymous poster hash: 84971...f73 4
Gjest Castielz Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Jeg synes folk generelt er for hårsåre, du blir ikke støtt om du ikke vil det selv.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Greit å spørre om råd til konkrete ting som oppskrifter, skifte vegg, planter, økonomi etc. Men de som seriøst spør om samlivsproblem på KG bør legges inn.. Anonymous poster hash: d54f0...9eb 1
Pinkee Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 Det man skal ta i betraktning når man leser svar på et slikt forum, er at alle leser HI i lys av eget liv og erfaringer. Man ser bla ofte at folk spør om opplysninger som TS synes er unødvendige, eller ikke har tenkt på at kunne være relevant for saken. Å skrive noe, slik at alle som leser det, tolker det likt, er umulig. Feks, selv er jeg en godt voksen kvinne, mest sannsynlig leser jeg situasjonen i et annet lys, enn hva en ung mann gjør. Det kommer både av kjønn og livserfaring. Men, det er jo endel direkte drittslenging ute og går da, som ofte er helt utenfor trådens tema. Det er jo ikke bra. Men, svar på et slikt forum, med så mange forskjellige mennesker, må alltid leses med en stor klype salt i øynene 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 Jeg synes folk generelt er for hårsåre, du blir ikke støtt om du ikke vil det selv. Man ønsker ikke å bli støtt akkurat. Noen er sikkert mer følsomme enn andre. Og dersom man har blitt mobbet som barn, kan fort gamle følelser dukke opp igjen.Anonymous poster hash: 92060...462 2
Trixxiie Skrevet 29. januar 2015 #10 Skrevet 29. januar 2015 Noen er her av gale grunner. De er ikke ute etter å utveksle erfaringer eller gi råd - de er troll: Troll og praksisen trolling er et fenomen som forekommer i mange ulike former på Internett. Herring et al definerer praksisen som "å lokke andre inn i meningsløse og tidsløsende (off-topic) diskusjoner"[1]. Et troll på nettet skriver innlegg egnet til å provosere folk og fremkalle en hissig diskusjon. Et troll mener ikke nødvendigvis hva han skriver; trollets primære formål med innleggene er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken». Ved å gå inn i diskusjoner, lage tråder, kommer også trollene. Det du må huske på er at disse trollene, som gjemmer seg bak en skjerm og et tastatur, er ofte mennesker som av en eller flere grunner har kommet til kort her i livet, og trenger og få ut frustrasjonen sin her inne. Bitre og smålige. Lær deg å gjenkjenne disse Lykke til!! 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #11 Skrevet 29. januar 2015 Definitivt. Men forumet reflekterer nok desverre virkeligheten. Mange mennesker der ute som har lav terskel for å snakke nedsettende til og om andre. Det er nok en av årsakene til at så mange barn mobber, de lærer hjemmefra at det er normalt å påpeke andres feil og mangler. Mulig jeg har skylapper på i virkeligheten, men i voksen alder har jeg opplevd svært lite av sånn oppførsel. Jeg har et stort nettverk, og opplever ikke at de jeg omgås snakker nedsettende om andre. Har møtt noen svært få som er av den nedsettende typen i styre, komiteer osv, men de holder jeg meg langt unna fordi sånne mennesker ønsker jeg ikke i livet mitt. TSAnonymous poster hash: 92060...462 2
Lillemini Skrevet 29. januar 2015 #12 Skrevet 29. januar 2015 Mulig jeg har skylapper på i virkeligheten, men i voksen alder har jeg opplevd svært lite av sånn oppførsel. Jeg har et stort nettverk, og opplever ikke at de jeg omgås snakker nedsettende om andre. Har møtt noen svært få som er av den nedsettende typen i styre, komiteer osv, men de holder jeg meg langt unna fordi sånne mennesker ønsker jeg ikke i livet mitt. TSAnonymous poster hash: 92060...462 Ja samme her, men på et nettforum kommer alle disse menneskene inn i livet ditt enten du vil eller ikke. 1
Fiolinisten Skrevet 29. januar 2015 #13 Skrevet 29. januar 2015 Greit å spørre om råd til konkrete ting som oppskrifter, skifte vegg, planter, økonomi etc. Men de som seriøst spør om samlivsproblem på KG bør legges inn.. Anonymous poster hash: d54f0...9eb En hadde blitt forundret over hvor mange som blir angrepet selv på konkrete ting, som AB nevner her. Samlivsproblem har jeg ikke noen formaninger om, men syns det er drøyt å si at de burde legges inn. 1
Trixxiie Skrevet 29. januar 2015 #14 Skrevet 29. januar 2015 Mulig jeg har skylapper på i virkeligheten, men i voksen alder har jeg opplevd svært lite av sånn oppførsel. Jeg har et stort nettverk, og opplever ikke at de jeg omgås snakker nedsettende om andre. Har møtt noen svært få som er av den nedsettende typen i styre, komiteer osv, men de holder jeg meg langt unna fordi sånne mennesker ønsker jeg ikke i livet mitt. TSAnonymous poster hash: 92060...462 Vi snakker om internett, ikke det virkelige liv. Terskelen for å snakke nedsettende om og til andre er 100 ganger lavere. Sånn er det bare. Jeg kan hive meg på en diskusjon her inne, og få servert edder og galle tilbake. Bryr meg ikke lenger. Vet at samme person i virkeligheent antagelig ikke engang ville hatt mot til og se meg i øynene under den samme diskusjonen. Bare la det prelle av, og ikke ta det personlig. Er en slags "aggresjonsorgasme" for noen, om du biter på og viser at du er blitt provosert eller såret.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #15 Skrevet 29. januar 2015 Vi snakker om internett, ikke det virkelige liv. Terskelen for å snakke nedsettende om og til andre er 100 ganger lavere. Sånn er det bare. Jeg kan hive meg på en diskusjon her inne, og få servert edder og galle tilbake. Bryr meg ikke lenger. Vet at samme person i virkeligheent antagelig ikke engang ville hatt mot til og se meg i øynene under den samme diskusjonen. Bare la det prelle av, og ikke ta det personlig. Er en slags "aggresjonsorgasme" for noen, om du biter på og viser at du er blitt provosert eller såret. Haha, var i styremøte der ei begynte til de grader å kritisere hesten og hesteholdet til Svigerinnen min( hun visste ikke at det var Svigerinnen min sin). Da jeg sa at den tilhørte min Svigerinnen min ble hun stille etterpå. Så det er sant som du sier at her er terskelen lavere for å komme med stygge ting.Anonymous poster hash: 92060...462
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #16 Skrevet 29. januar 2015 Greit å spørre om råd til konkrete ting som oppskrifter, skifte vegg, planter, økonomi etc. Men de som seriøst spør om samlivsproblem på KG bør legges inn..Anonymous poster hash: d54f0...9eb Når en kategori heter "Samliv og relasjoner" så spør man ikke om Gerds beste hekleoppskrifter.Anonymous poster hash: 84971...f73 5
Gjest extra Skrevet 29. januar 2015 #17 Skrevet 29. januar 2015 (endret) Hei! Jeg bare lurer på om det er fler enn meg som føler seg mindreverdig etter at man har spurt om råd, eller skrevet et innlegg her på forumet? Skulle trodd at noen hadde som sport å rakke ned på andre. Hilsen følsom kvinneAnonymous poster hash: 92060...462 Det opprettes mange fjollete tråder også da. Hva forventer man å få som svar da? Noen lurer på om folk ser ned på de som studerer sosiologi, andre lurer på om det å eie en stasjonsvogn er turn-off. Bare for å nevne noen. Endret 30. januar 2015 av extra 1
Havbris Skrevet 29. januar 2015 #18 Skrevet 29. januar 2015 KG har veldig mange brukere og folk har ulike hensikter med å besøke forumet så her må du regne med alt mulig av svar og kommentarer. La det prelle av. Vær selektiv på hvilke tråder du svarer i, og vei dine spørsmål nøye hvis du oppretter en tråd med spørsmål. Ikke svar på drittslenging, det fungerer bare som bensin på et bål. Ikke ha som mål å skulle ha rett, da kan du ende opp med endeløse diskusjoner som havner langt ut på vidda. Ikke svar på beskyldninger rettet mot deg som person - ignorering fungerer bra. Vær rask med å rapportere overtramp og brudd på forumregler. Ikke gå inn i krangler - trekk deg ut og om noen kaller deg feig etterpå så drit i det. Ikke svar på innlegg som er basert på stalking. KG er ikke det virkelige liv og skal du "overleve" på et forum må du finne kjøreregler for deg selv. 5
Worldweb Skrevet 30. januar 2015 #19 Skrevet 30. januar 2015 Jeg havnet tilfeldigvis på dette forumet via et Google-søk. Og må si at jeg har aldri sett så mye "eder og galle" og drittslenging noe annet sted på nettet. Det som overrasker meg er den aggressive og angripende ordlyden i fryktelig mange av svarene. Og dette gjelder nesten ALT av tråder. Selv på helt "straight forward" spørsmål. Til og med på betente og konfliktfylte temaer som debatteres i kommentarfeltet hos de store riksavisene ser man sjelden en slik forutinntatt aggressiv holdning. Har tittet litt og ser at det (heldigvis) gjerne er de samme folkene som tydeligvis har et eller annet de er frustrert over i sitt eget liv. Hadde nesten vært morro å listet opp noen eksempler men da hadde jeg vist et like lavt nivå fra min side :-)
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #20 Skrevet 30. januar 2015 Derfor poster jeg veldig sjeldent som ikke-anonym lenger. Ikke bare slenger noen dritt men de klarer å huske sine "mobbeoffer" som har nick og plager de i andre tråder og. Det skjedde med meg, og ha sett det skje med andre. Er bare å prøve å heve seg over tullingene Anonymous poster hash: 44564...492
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå