Gå til innhold

Overleppa mi eser ut! Hva skjeer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Plutselig merker jeg at overleppa mi eeeeser ut!?? Bare på høyre side. Hva i all verden er dette???



Anonymous poster hash: 0f8b9...c2e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spist eller vært borti noe du ikke pleier?

Anonymous poster hash: 02694...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har spist eller vært borti noe du reagerer på :)

Søsteren min har katt, og er allergisk, og leppa hennes hovner opp om hun er borti nesa til katten med leppa.



Anonymous poster hash: 2b1e0...28a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke spist noe jeg ikke har spist før. Skjedde etter jeg spiste en appelsin..:S Den har hovna skikkelig på høyre side, merkelig greier :S



Anonymous poster hash: 0f8b9...c2e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jeg bestille time hos legen selv om hevelsen går ned? Står at det både kan ha mindre alvorlige, men også alvorlige årsaker. Blant annet hudkreft og angioødem :(



Anonymous poster hash: 0f8b9...c2e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sprøytemidler på skallet?

Anonymous poster hash: ed884...bc6

Får håpe det er det.. Men spiste ikke skallet da ;) Takk for svar, btw :)

Anonymous poster hash: 0f8b9...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjelden gang kan man få allergiske reaksjoner på ting man normalt ikke reagerer på om en er ekstra stressbelastet for øyeblikket. Men sjekk hos lege, for sikkerhets skyld.

Hele ansiktet mitt havnet opp til det ugjenkjennelige en gang jeg hadde spist meksikansk gryterett med en samksforsterker jeg ikke hadde sett at jeg hadde spist før ( ja, jeg leser stort sett innholdsdeklarasjoner). Det begynte på leppa og spredte seg liksom over hele ansiktet og til slutt var øynene bare noen små sprekker.

Noen år etter spiste jeg uvitende det samme, med samme ingredienser og fikk ikke den reaksjonen.

Anonymous poster hash: 9ab24...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leppa mi (over eller under) hovner opp av og til uten at jeg har klart å spikre noen konkrete årsaker. Det mest irritable er at det kan gå et par dager før den går helt tilbake. En annen gjenganger hos meg er håndleddene, men når det skjer med leppa kan man liksom ikke vise seg blant folk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs litt hvordan du er hoven da. Er hele ene siden hoven, eller er det mer som en kul/stor kvise-aktig? Om du ser at huden begynner å "åpne seg" på en veldig øm/vond kul, og det kommer betennelsesveske ut fra hudoverflaten (du vil se små "bobler" i huden under), så er det herpes.

Om det er -så husk at dette er ganske vanlig i Norge (1/5), det mest vanlige er å bli smittet igjennom sex, men det går an å bli smittet på andre måter også. Kan også tipse om at det finnes et middel uten respet på apoteket som vil stoppe så godt som alle utbrudd. Og utbruddene vil bli færre med årene, selv om en for alltid er smittet.



Anonymous poster hash: 00b44...5ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være herpes, mamma og min søster har det, og de kan få ganske hoven leppe rett før selve "blemmen" kommer, eller hva man skal kalle det. Ikke ofte utbruddene kommer da, og noen har det i kroppen lenge før det oppdages.

Ta en tur til legen, så får du svar. Det kan jo være noe helt annet også. :)

Eneste gangen jeg har hovnet opp i leppen, var når jeg fikk et kraftig slag med en tennisracket rett i ansiktet. Det var ikke et pent syn, hovnet opp til tusen - leppen tok helt av. :P



Anonymous poster hash: 2732b...6e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk appelsinjuice laget på hele appelsiner (altså med skall) et par ganger før jeg skjønte at det var det som gav meg hovne og væskende lepper. Var virkelig ille! Siden jeg ikke reagerer på appelsin ellers, antar jeg at det må ha vært noe i skallet som har gjort det. Kan du ha tatt på leppen på det stedet som er hovent, etter at du hadde skrelt appelsina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...