PPM Skrevet 29. januar 2015 #21 Skrevet 29. januar 2015 (endret) Han vet godt at jeg ikke liker å dele på tannbørster, hånduker ol. Jeg greier ikke at andre plukker i maten min heller.. Slik er jeg, og sikkert mange andre.. Når jeg fant ut dette så vrengte magen min seg og jeg måtte faktisk spy.. Jeg vet ikke hvordan man kan holde igjen slikt, men det kan kanskje du fortelle meg?? I full frustrasjon så klikket jeg.. Når man har slike "fobier" så må en få lov til å reagere på lik linje som andre ting.Anonymous poster hash: c0afe...344 Er dere venner igjen nå da eller? *antar at du er TS til tross for forskjellig hash. Endret 29. januar 2015 av Petter
daemonia Skrevet 29. januar 2015 #22 Skrevet 29. januar 2015 Du sier at du fikk raserianfall, at du kalte ham ekkel og motbydelig, og begynte å kaste opp. Dette i kombinasjon med at han ikke ville fortelle at han ikke hadde tannbørsten sin hjemme og at han "uansett gjør det motsatte av hva du sier" forteller meg at dette er et problem som er langt større enn en tannbørste. Dette forteller meg at du må jobbe med deg selv og din relasjon til denne gutten. Istedet for å kjefte, skrike, og bruke kallenavn så bør du møte ham på samme måte som du selv forventer å bli møtt: Med respekt. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #23 Skrevet 29. januar 2015 Han vet godt at jeg ikke liker å dele på tannbørster, hånduker ol. Jeg greier ikke at andre plukker i maten min heller.. Slik er jeg, og sikkert mange andre.. Når jeg fant ut dette så vrengte magen min seg og jeg måtte faktisk spy.. Jeg vet ikke hvordan man kan holde igjen slikt, men det kan kanskje du fortelle meg?? I full frustrasjon så klikket jeg.. Når man har slike "fobier" så må en få lov til å reagere på lik linje som andre ting.Anonymous poster hash: c0afe...344 Tenk han nå blir så sur på deg at han putter tannbørsten din i do, og vasker do med håndkle ditt, litt spytt i maten å Anonymous poster hash: 9917e...4eb
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #24 Skrevet 29. januar 2015 Er dere venner igjen nå da eller? *antar at du er TS til tross for forskjellig hash. Joda.. Det er greit nå.Anonymous poster hash: c0afe...344 1
Gjest Evans Skrevet 29. januar 2015 #25 Skrevet 29. januar 2015 Han vet godt at jeg ikke liker å dele på tannbørster, hånduker ol. Jeg greier ikke at andre plukker i maten min heller.. Slik er jeg, og sikkert mange andre.. Når jeg fant ut dette så vrengte magen min seg og jeg måtte faktisk spy.. Jeg vet ikke hvordan man kan holde igjen slikt, men det kan kanskje du fortelle meg?? I full frustrasjon så klikket jeg.. Når man har slike "fobier" så må en få lov til å reagere på lik linje som andre ting.Anonymous poster hash: c0afe...344 Om du faktisk må kaste opp, så er det vel lite du får gjort med det annet enn å faktisk kaste opp. Men det er vel ikke nødvendig fly i taket og kalle gutten ekkel? Det handler om selvkontroll, og det bør du som de fleste andre kunne utøve selv om det koker innvendig? Har du manglende selvkontroll er vel dette noe du bør jobbe med? Har du en virkelig fobi som fører til raserianfall om du opplever noe i forbindelse med denne fobien, så er vel dette også noe du bør jobbe med? Jeg syns fortsatt oppførselen din virker som en stor overdrivelse, og en dårlig måte å håndtere situasjonen på. Lås ned tannbørsten din heretter, og prøv heller å telle til 10, eller andre øvelser, få hjelp eller lignende, neste gang det er noe som går deg i mot.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #26 Skrevet 29. januar 2015 Jeg synes det er betryggende å lese at andre også synes det er ekkelt å dele tannbørste. Jeg bodde et år på institusjon, og fikk helt sjokk da jeg så at det var FELLES TANNBØRSTER OG TANNKREM Jeg hadde min egen tannbørste og egen tannkrem og oppbevarte den på mitt soverom, men om jeg en gang var uheldig å glemme igjen tannkremen på badet, så var den blitt brukt av og griset til. Anonymous poster hash: 20990...5a8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #27 Skrevet 29. januar 2015 Du sier at du fikk raserianfall, at du kalte ham ekkel og motbydelig, og begynte å kaste opp. Dette i kombinasjon med at han ikke ville fortelle at han ikke hadde tannbørsten sin hjemme og at han "uansett gjør det motsatte av hva du sier" forteller meg at dette er et problem som er langt større enn en tannbørste. Dette forteller meg at du må jobbe med deg selv og din relasjon til denne gutten. Istedet for å kjefte, skrike, og bruke kallenavn så bør du møte ham på samme måte som du selv forventer å bli møtt: Med respekt. Hvem som helst som hadde gjort dette hadde vert ekkel og motbydelig i mine øyne.. En 14 åring må få høre at slikt ikke er greit.. Men er enig i at jeg kunne ragert litt roligere, men hva hadde du sagt om en hvem som helst hadde puttet en tarrantell nedi genseren din for eksempel?? Jeg syns det er ekkelt og motbydelig også..Anonymous poster hash: c0afe...344
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #28 Skrevet 29. januar 2015 Hvem som helst som hadde gjort dette hadde vert ekkel og motbydelig i mine øyne.. En 14 åring må få høre at slikt ikke er greit.. Men er enig i at jeg kunne ragert litt roligere, men hva hadde du sagt om en hvem som helst hadde puttet en tarrantell nedi genseren din for eksempel?? Jeg syns det er ekkelt og motbydelig også..Anonymous poster hash: c0afe...344 Du hadde nok blitt forbannet du også tenker jeg Anonymous poster hash: c0afe...344
daemonia Skrevet 29. januar 2015 #29 Skrevet 29. januar 2015 Hvem som helst som hadde gjort dette hadde vert ekkel og motbydelig i mine øyne.. En 14 åring må få høre at slikt ikke er greit.. Men er enig i at jeg kunne ragert litt roligere, men hva hadde du sagt om en hvem som helst hadde puttet en tarrantell nedi genseren din for eksempel?? Jeg syns det er ekkelt og motbydelig også..Anonymous poster hash: c0afe...344 Det er da viden forskjell mellom en tannbørste og en tarantell. Man kan ikke bli bitt av tannbørsten f.eks. Ikke har den 8 hårete bein heller... Poenget her er ikke om det var riktig ting å gjøre av ham. Mitt poeng var din måte å takle det på ovenfor gutten. Uhygienisk: Ja. Grunn til å slenge ut ufine karakteristikker om ham: NEI. Ta tak i problemene deres heller enn å klikke i vinkel over symptomene (som denne hendelsen garantert er). 3
FruRaeder Skrevet 29. januar 2015 #30 Skrevet 29. januar 2015 Ekkelt? Ja, uten tvil. Noe å få raserianfall over? Nei, og det er på ingen måte greit å kalle gutten ekkel uansett hvor stor "fobiene" dine er. Fobier er ditt eget ansvar å jobbe med. Ikke andres. Du eller noen av foreldrene får ta å sette seg ned med gutten og lære han litt om personlig hygiene, slik at han selv forstår hvor ekkelt det er å dele tannbørster. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #31 Skrevet 29. januar 2015 Det er da viden forskjell mellom en tannbørste og en tarantell. Man kan ikke bli bitt av tannbørsten f.eks. Ikke har den 8 hårete bein heller... Poenget her er ikke om det var riktig ting å gjøre av ham. Mitt poeng var din måte å takle det på ovenfor gutten. Uhygienisk: Ja. Grunn til å slenge ut ufine karakteristikker om ham: NEI. Ta tak i problemene deres heller enn å klikke i vinkel over symptomene (som denne hendelsen garantert er). Noen syns jo at diverse ting kan være eklere enn andre.. Jeg får frysninger bare jeg tenker på at noen bruker tannbørsta mi.. Har tilogmed ett skjold som beskytter den mot andres i glasset de står oppi.. Og jeg var jo bare ærlig. Han var ekkel!! Han er ekkel på mange andre måter også.. Som for eksempel at han aldri bruker dokosten, selv om vi gir beskjed gjenntatte ganger(Han liker tydeligvis og vaske dass), piller seg i nesen for så å tørke den under sofabordet og legger seg uten å dusje etter trening.. Det ER ekkelt! Og hvemsomhelst som hadde gjort det samme hadde vert ekkel.. Jeg er sikkert ekkel jeg også, som skriver dette.. Men er glad for at jeg er klar over det! Anonymous poster hash: c0afe...344
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #32 Skrevet 29. januar 2015 Ekkelt? Ja, uten tvil. Noe å få raserianfall over? Nei, og det er på ingen måte greit å kalle gutten ekkel uansett hvor stor "fobiene" dine er. Fobier er ditt eget ansvar å jobbe med. Ikke andres. Du eller noen av foreldrene får ta å sette seg ned med gutten og lære han litt om personlig hygiene, slik at han selv forstår hvor ekkelt det er å dele tannbørster. jeg har jo skrevet det lenger oppe her! Det har vert slike samtaler.. Men han er jo i den alderen der han selv er konge.. Alt vi voksne sier er jo feil Anonymous poster hash: c0afe...344
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #33 Skrevet 29. januar 2015 jeg har jo skrevet det lenger oppe her! Det har vert slike samtaler.. Men han er jo i den alderen der han selv er konge.. Alt vi voksne sier er jo feil Anonymous poster hash: c0afe...344 Alle raserianfall og kjefting er feil, uavhengig av hvilken alder ungen er i... Anonymous poster hash: 72deb...df6 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #34 Skrevet 29. januar 2015 Alle raserianfall og kjefting er feil, uavhengig av hvilken alder ungen er i...Anonymous poster hash: 72deb...df6 Jada.. Dere alle er jo perfekte og pedagogiske i personlige "kriser" :) (på nett) Anonymous poster hash: c0afe...344 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #35 Skrevet 29. januar 2015 Føles ut som om jeg er den eneste som ikke syntes det er kjempeeekkelt å låne noen andres tannbørste.. Hvis jeg er på besøk eller har besøk, og en av oss har glemt tannbørste så bare låner vi hverandres.. Er jo bare å skylle med glovarmt vann. Har gjort dette hele livet, aldri tenkt på det som unormalt..Anonymous poster hash: 75b8b...679 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #36 Skrevet 29. januar 2015 Jada.. Dere alle er jo perfekte og pedagogiske i personlige "kriser" :) (på nett)Anonymous poster hash: c0afe...344 Det har jeg da ikke sagt. Jeg har ikke barn selv, men jeg har hund, og jeg ser på det oppdragelsen som mye av det samme. Ved å bruke straff og kjeft kan du selvfølgelig lære hunden til å gjøre det du vil, men da gjør den det ikke av respekt for deg, men fordi den ikke tør å gjøre noe annet. For å unngå at den skal gjøre noe du ikke vil, ha et mer fristende alternativ tilgjengelig, i ditt tilfelle et par ekstra tannbørster i skapet. Jeg hadde heller ikke turt å si ifra til mamma om at jeg trengte ny tannbørste hvis jeg var redd for å få kjeft. Men i motsetning til ditt stebarn hadde jeg nok kjøpt min egen i stillhet. Anonymous poster hash: 72deb...df6
GørilB Skrevet 29. januar 2015 #37 Skrevet 29. januar 2015 Da jeg fortsatt bodde hjemme til mine foreldre, delte jeg og faren min tannbørste i 14 dager uten at vi visste om det. Ekkelt, ja! Men vi kunne ikke gjøre annet enn å kjøpe oss nye tannbørster. Også byttet jeg plass til tannbørsten sånn at den ikke var sammen med andre tannbørster, for sikkerhets skyld Hvis det ts skriver stemmer, må gutten kanskje få en innføring i hygiene?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #38 Skrevet 29. januar 2015 Det har jeg da ikke sagt. Jeg har ikke barn selv, men jeg har hund, og jeg ser på det oppdragelsen som mye av det samme. Ved å bruke straff og kjeft kan du selvfølgelig lære hunden til å gjøre det du vil, men da gjør den det ikke av respekt for deg, men fordi den ikke tør å gjøre noe annet. For å unngå at den skal gjøre noe du ikke vil, ha et mer fristende alternativ tilgjengelig, i ditt tilfelle et par ekstra tannbørster i skapet. Jeg hadde heller ikke turt å si ifra til mamma om at jeg trengte ny tannbørste hvis jeg var redd for å få kjeft. Men i motsetning til ditt stebarn hadde jeg nok kjøpt min egen i stillhet.Anonymous poster hash: 72deb...df6 Hahaha!! Dagens!Anonymous poster hash: c0afe...344 1
Odin-Den-Enøyde Skrevet 29. januar 2015 #39 Skrevet 29. januar 2015 At det er litt kvalmt er jeg enig i, men reaksjonen er jeg uenig i. Å gå helt fra konseptene over noe slikt er å overdrive. Joda, han burde sagt ifra, men å kalle han ekkel blir for drøyt. Hadde du vært søsteren hadde en slik reaksjon vært "forståelig", men som stemor syns jeg bare det er for dumt. 1
Tibbie Skrevet 29. januar 2015 #40 Skrevet 29. januar 2015 Vi skal ikke langt tilbake i tid hvor hele familien hadde én tannbørste på deling. Det er jo ikke farlig. Skjønner at du synes det er litt ekkelt, men måten du taklet det på var ikke speielt kul. I tillegg så stoler jeg ikke på at han kommer til å la den være fra nå av! Han gjør jo alt vi sier han ikke skal gjøre uansett..Anonymous poster hash: 7925e...476 Da skulle du kanskje ha tenkt litt taktisk, og ikke reagert som en stukken gris. Tipper det hadde vært mer effektivt å reagere rolig og si at du egentlig helst vil ha tannbørsten din i fred. Men fra nå av kan dere kanskje kjøpe opp et lager og ha i skapet, sånn at du føler deg litt tryggere? Eller så kan du kjøpe deg en sånn Justin Bieber-tannbørste. Fjortisgutter elsker å hate han, så den ville han ikke brukt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå