Gå til innhold

Noen her som har prøvd DMSO?


Ulick

Anbefalte innlegg

DMSO er smertestillende, i og med at det blokkerer nerveledningene som produserer smerte. Det reduserer betennelser og hevelser. Det forbedrer blodtilførselen til et skadet område og det stimulerer til helbredelse.

Jeg har brukt DMSO, blant annet i forbindelse med idrettsskader, og min erfaring er at det er meget effektivt.

Andre som har prøvd DMSO, og har noen erfaringer å dele?

Artikkel om DMSO her:

http://www.sott.net/article/228453-DMSO-The-Real-Miracle-Solution

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DMSO er smertestillende, i og med at det blokkerer nerveledningene som produserer smerte. Det reduserer betennelser og hevelser. Det forbedrer blodtilførselen til et skadet område og det stimulerer til helbredelse.

Jeg har brukt DMSO, blant annet i forbindelse med idrettsskader, og min erfaring er at det er meget effektivt.

Andre som har prøvd DMSO, og har noen erfaringer å dele?

Artikkel om DMSO her:

http://www.sott.net/article/228453-DMSO-The-Real-Miracle-Solution

Det er viktig å være klar over at dette ikke er et lisensiert legemiddel i norge, og har begrenset erapeutisk bruksområde (det er godkjent for bruk mot interstitiell cystitt i USA).

Den analgetiske effekten den du beskriver er ikke blokkering av nerveender, men sannsynligvis relatert til hemning av cyclooxygenase og inhibering av ROS. Den eksakte virkemåten for dimethyslsufoksids antatte antiinflammatoriske, antioksyderende og analgetiske er ikke ordentlig kjent, og sikkerhetsprofilen er noe tvilsom, selv om stoffet ikke er spesielt toksisk i seg selv.

Dmso er kjent for å hemme effekten av visse kreftmedisiner (cisplatin. og andre platinaforbindelser), samt at det har vært assosiert med linseskader i øyet (det er nå sådd tvil om dette).

Dmso har en glimrende effekt som bærersubstans for topiske løsninger, siden den trenger effektivt gjennom biologiske barrierer, og brukes ofte som kryoprotektiv substans ved frysing av biologisk materiale.

En pussig bivirkning er at den kan gi en fornemmelse av hvitløkssmak i munnen.

Det er en del i bruk i veterinærmedisin. Bruker man dmso, bruker man et middel som ikke har tilfredsstillende sikkerhetsdokumentasjon, og effektene er heller ikke godt nok dokumentert. Uansett hva alternative nettsteder måtte si, er det ikke noen mirakelmedisin. Jeg tviler på at det er lovlig for privatpersoner å innføre.

Anonymous poster hash: 307de...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt det i forskning. Krever verneutstyr, i hvert foreløpig før man vet sikkerheten. Ikke noe jeg ville inntatt uten videre...

Anonymous poster hash: 96a74...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...