Gå til innhold

helserelatert fravær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så redd for å måtte gå om vg2/ikke klare fullføre VGS. Jeg er egentlig en langt over gjennomsnittet flink og hardtarbeidende elev, men jeg plages sterkt med sykdom. Så langt har jeg over 11 dager og 29 enkelttimer. På ett semester. I denne uka har jeg vært bort tre dager grunnet smerter.

Jeg har operert fire ganger dette semesteret og går til opptrening, samt videre utredning. Jeg har smertesyndrom og lever livet med konstante smerter. Det er vanskelig å konsentrere seg, men noen dager umulig.

Jeg ønsker så sterkt å bli ingeniør, går derfor realfag. Det er vanskelig å henge med, og jeg får ikke de karakterene jeg ønsker. Kun fordi jeg er kronsik syk.

Vennene mine tar avstand. Tror ikke de forstår hvilket liv jeg lever.

Noen som har råd og tips? Erfaringer? Hvor mye fravær skal til for å måtte gå om? Tror du noen vil ansette noen med så høyt fravær..?



Anonymous poster hash: 0a806...79a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skaff en samtale med HS, rådgiver og lærere.



Anonymous poster hash: 0a806...79a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var syk på vgs. Hadde ikke så mye fravær, men klarte ikke å jobbe særlig utenom skolen. Fikk derfor utvidet ett år, og brukte 4 år. Det er utrolig kjipt å tenke at man skal bruke et år lenger enn de andre, men i lengden har ikke det året noe å si, og du får en mye mer behagelig hverdag hvor du kan slappe av nok og få gjort det du trenger på skolen. Hvis du får utvidet tid, får du også førstegangsvitnemål!

Anonymous poster hash: 9a1e3...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på tilrettelagtnopplæring slik at du med dine utfordringer skal klare å gjennomfør. Snakk med den ansvarlige på skolen, hjelper ikke det, kontakter du Fylkeskommunen.

Anonymous poster hash: 3bf60...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...