Gå til innhold

Dåp-hvilken kjole ?

Fremhevede innlegg

Gjest Tigress
Skrevet

Selv om det ikke vil bli brukt bunader i denne barnedåpen, passer det seg virkelig ikke å gå i en kirke i trange "se på meg hvor sexy jeg er" klær i en barnedåp. Da får man kle seg litt tekkelig og roe ned behovet for oppmerksomhet for noen få timer.

Anonymous poster hash: d80b9...46f

Synest du verkeleg at kjole nr. 3, den trikotkjolen er ein "sjå på meg kor sexy eg er"-kjole?! Med lange ermer, moderat utringing og knelengde?

Eg er openberrt heilt på bærtur. Lille-pus, vil du vere med å plukke blåbær med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synest du verkeleg at kjole nr. 3, den trikotkjolen er ein "sjå på meg kor sexy eg er"-kjole?! Med lange ermer, moderat utringing og knelengde?

Eg er openberrt heilt på bærtur. Lille-pus, vil du vere med å plukke blåbær med meg?

Ja, jeg synes den er for kroppsnær til barnedåp. Det hjelper lite med lange ermer, når den sitter så trangt over kroppen. Det er kroppsformen som er sexy, ikke armer og knær.

• Liker 1
Skrevet

>jeg vill gått for nr to

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Ja, jeg synes den er for kroppsnær til barnedåp. Det hjelper lite med lange ermer, når den sitter så trangt over kroppen. Det er kroppsformen som er sexy, ikke armer og knær.

Er det då berre vidt skjørt som er "greitt"?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kroppsformen er en helt typisk kvinnekropp.

Som sagt, vi tilhører ulike kretser av befolkningen når en knelang blyantkjole ikke ansees sømmelig nok for en barnedåp fordi kjolen ikke henger som et hustelt ned over henne som bærer den.

- men det er bare meg, så jeg rasler litt med en håndfull blåbær i en kopp sammen med Tigress

Har aldri påstått at det er ulovlig. Bare upassende.

Jeg har vært i barnedåp til familie i ulike deler av landet, samt et par andre europeiske land. Jeg har vært i barnedåp til venner, av ulik bakgrunn og i ulike deler av landet. Jeg har vært i svigerfamiliens barnedåper.

ALDRI har jeg sett noen gå i trange coctailkjoler. Bortsett fra en gang. Det er flere år siden, og det snakkes om det ennå.

Nå er ikke akkurat kjole nr. 3 en typisk coctailkjole da....

Skrevet

Er det då berre vidt skjørt som er "greitt"?

Ja, det mener jeg. Akkurat i slike anledninger. Bryllup og 50 års lag osv, kan man ha trangere klær.

Skrevet

Kroppsformen er en helt typisk kvinnekropp.

Som sagt, vi tilhører ulike kretser av befolkningen når en knelang blyantkjole ikke ansees sømmelig nok for en barnedåp fordi kjolen ikke henger som et hustelt ned over henne som bærer den.

- men det er bare meg, så jeg rasler litt med en håndfull blåbær i en kopp sammen med Tigress

Ja, og når en kvinnekropp fremheve så til de grader som i en trang kjole, blir det upassende i visse sammenhenger.

Og hustelt?!? Hvor har jeg sagt at klærne skal "henge"? Jeg bare mener de ikke skal være klistret på alle deler av kroppen, og skrike etter oppmerksomehet mot kroppen til bæreren.

Jeg har presisert at jeg ikke tilhører noen "krets" av befolkningen, men derimot har deltatt i slike anledninger i svært mange ulike "grupperinger". Kunne du være så snill å få med deg det nå, så jeg slipper å gjenta meg ennå flere ganger?

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Lille-pus og eg meiner det er heilt på trynet å berre kunne bruke vide skjørt i barnedåp. Vi er dessutan så gamle at vi veit at vi har rett, så vi stikker til skaus og peller blåbær. Truleg i blyantkjolar som passar, så derfor er dei faktisk ikkje så tronge at vi ikkje kan lee oss greitt. Om vi kjem forbi ei kyrkje, kjem vi til å stikke innom og lage skandale med dei tronge skjørta vore og dei blå blåbærtenna våre.

Skrevet

Lille-pus og eg meiner det er heilt på trynet å berre kunne bruke vide skjørt i barnedåp. Vi er dessutan så gamle at vi veit at vi har rett, så vi stikker til skaus og peller blåbær. Truleg i blyantkjolar som passar, så derfor er dei faktisk ikkje så tronge at vi ikkje kan lee oss greitt. Om vi kjem forbi ei kyrkje, kjem vi til å stikke innom og lage skandale med dei tronge skjørta vore og dei blå blåbærtenna våre.

:skratte:

Skrevet

Moralpolitiet er ute.....

Anonymous poster hash: b8abe...33d
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om kjolen sitter etter. Jeg er en kvinne, som alle vet så har kvinner former. I den barnedåpen jeg skal så kommer de ikke til å bry seg om jeg går i en kjole som sitter etter. Ts

Anonymous poster hash: e6f54...6ad

• Liker 1
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om kjolen sitter etter. Jeg er en kvinne, som alle vet så har kvinner former. I den barnedåpen jeg skal så kommer de ikke til å bry seg om jeg går i en kjole som sitter etter. Ts

Det er mye "alle vet at kvinner har" som ikke akkurat passer seg å stille ut i en barnedåp, så det argumentet skjønner jeg ikke.

Kjør endelig på du, men husk at du er advart om at det er mange som kan reagere.

Skrevet

Det er mye "alle vet at kvinner har" som ikke akkurat passer seg å stille ut i en barnedåp, så det argumentet skjønner jeg ikke.

Kjør endelig på du, men husk at du er advart om at det er mange som kan reagere.Anonymous poster hash: d80b9...46f

Jeg kjenner familien å de som kommer veldig godt. Ingen av de hadde reagert på noen av de kjolene :) Må virkelig si at mange her inne er pirkete. Var i en dåp for en stund siden, der kom det en jente med sjokk rosa kjole rett under rumpe, det er ikke anstendig, men enkle kjoler som er lang nåkk å ikke viser hud mener jeg er anstendig nåkk for en dåp :) ts

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg kjenner familien å de som kommer veldig godt. Ingen av de hadde reagert på noen av de kjolene :) Må virkelig si at mange her inne er pirkete. Var i en dåp for en stund siden, der kom det en jente med sjokk rosa kjole rett under rumpe, det er ikke anstendig, men enkle kjoler som er lang nåkk å ikke viser hud mener jeg er anstendig nåkk for en dåp :) ts

Jeg vil mene at den store majoritet av mennesker ikke vil reagerer på noen av kjolene i HI ditt, TS.

Om en og annen bruker mener at så vil kunne finne sted, så tror jeg med trugg grunn at det er en liten overdrivelse.

Om du fremdeles tenker seriøst på kjolene du lenket opp så synes jeg Tigress har et veldig godt poeng i det hun sier her:

Eg personleg ville nok kan hende ikkje brukt svart, utan at det er nokon regel, eg berre synest det er litt trist med alt det svarte heile tida. Men, drit i det, det er berre meg!

Eg ville vel også heller gått i den heilsvarte blyantkjolen i staden for den skater-kjolen, eg synest den skater-modellen er litt kvardagsleg og litt lite pynta. Men det er meg att, altså. Så eigentleg ville eg stemt på nr. 3, med nr. 4 som nest beste val. Om du ikkje har mykje klede, ville eg vald nr. 3 i svart, då har du ein liten svart kjole til alle situasjonar, og om du har den vesle svarte frå før ville eg vald nr. 3 i raudt. Nummer 4 er fin, men den lengden er vanskeleg for mange.

Kos deg masse i barnedåpen og ha en flott dag med mennesker du liker (det høres slik ut når du forteller om dem i denne tråden) og som liker deg :)

Skrevet

Hva synes dere om kjole nr 1 ? Med ett fint smykke, med et par klassike heler med spiss tå, så tenkte jeg å kjøpe meg en ny DKNY selskapveske, den der man kan ta av den lange kjettingen å ta på en kort en sånn at man kan ha den over skulderen :) ts

Skrevet

Jeg likte nr 3 best! Ser ikke noe galt i å bruke tettsittende kjole i dåp siden den er såpass "tekkelig" på lengde og ermer :)

Skrevet

Syns man må poengtere at en barnedåp også er en fest, der det er vanlig å pynte seg, akkurat dom i ett bryllup. Hadde vært noe annet om det var en begravelse det var snakk om.

Skrevet

Syns man må poengtere at en barnedåp også er en fest, der det er vanlig å pynte seg, akkurat dom i ett bryllup. Hadde vært noe annet om det var en begravelse det var snakk om.

Nei, det er ikke akkurat som bryllup. Bryllup er "voksenfest" med middag, ofte sent på kveld. Jeg ville gått i flott kjole, høye hæler, full sminke, smykker, en liten clutch.

Barnedåp er familiesammenkomst på formiddagen. Å gå med "full bryllupshabitt" blir alt for mye. Jeg ville gått i en søt lys kjole, lave pensko, diskret sminke, enkle smykker osv.

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Kjør endelig på du, men husk at du er advart om at det er mange som kan reagere.

Tull og tøys! Jeg har gått med tettsittende kjole i begravelse, ingen som reagerte på det! Da er det en meget sær gjeng du har vært ilag med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...