AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Jeg skal i en dåp om noen dager, så jeg lurte på hvem av disse kjolene jeg skal ha på meg ? jeg er 22 forresten, med slank kropp http://www.hm.com/no/product/86270?article=86270-A http://www.hm.com/no/product/86585?article=86585-B http://www.hm.com/no/product/51924?article=51924-C http://www.hm.com/no/product/52046?article=52046-B http://www.hm.com/no/product/88135?article=88135-B Anonymous poster hash: e6f54...6ad
funginger Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Synes disse var veldig casual, men det kommer jo litt an på tilbehøret. I dåp kommer jo flere i bunad, som er noe av det fineste man eier, så det er greit å pynte seg litt. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #3 Skrevet 29. januar 2015 Synes disse var veldig casual, men det kommer jo litt an på tilbehøret. I dåp kommer jo flere i bunad, som er noe av det fineste man eier, så det er greit å pynte seg litt. I den dåpen som jeg skal i, kommer ingen med bunad Anonymous poster hash: e6f54...6ad
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Nr to eller fire. Da andre var trange og det passer seg ikke i dåp.Anonymous poster hash: d80b9...46f 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 To eller fire. De andre er ikke passende for en dåp. Anonymous poster hash: 9bde4...9c6
Gjest Lille-pus Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Det er ingen problem overhodet å gå med en blyantkjole i en barnedåp. Kjole nr. 3 var flott, og vil passe til det meste også etter at barnedåpen er over (den er litt lenger enn de andre). - man skal lese mye morsomt her inne, du er 22 år og slank. Alle kjolene vil passe helt supert. Det er tross alt en barnedåp, ikke et begravelsesfølge. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 Det er ingen problem overhodet å gå med en blyantkjole i en barnedåp. Jo, virkelig! Det passer seg overhodet ikke. Anonymous poster hash: d80b9...46f 1
Gjest Lille-pus Skrevet 29. januar 2015 #10 Skrevet 29. januar 2015 Jo, virkelig! Det passer seg overhodet ikke. Anonymous poster hash: d80b9...46f Forklar hvorfor. Hva er det som etter din mening er 'upassende' med en blyantkjole i en barnedåp? 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #11 Skrevet 29. januar 2015 Forklar hvorfor. Hva er det som etter din mening er 'upassende' med en blyantkjole i en barnedåp? Den er trang og fremhever kroppen. Man skal kle seg "gammeldags tekkelig" i slike anlendinger. Dette er en høytidelig familieanledning i kirken, ikke en "fest". Anonymous poster hash: d80b9...46f 2
Gjest Lille-pus Skrevet 29. januar 2015 #12 Skrevet 29. januar 2015 (endret) Den er trang og fremhever kroppen. Man skal kle seg "gammeldags tekkelig" i slike anlendinger. Dette er en høytidelig familieanledning i kirken, ikke en "fest". Anonymous poster hash: d80b9...46f Javel. Så det er helt greit at kjolen er snuppekort, men er den knelang og inntilsittende regner du det som usømmelig for bruk i en barnedåp. Vi er nok av ulik oppfatning der, men så har jeg ikke vært i flere barnedåper enn en 15-20 stykker. Hva i alle dager er forøvrig 'gammeldags tekkelig' i dagens kirkerom? Kan du gi noen eksempler på det som i din omgangskrets er akseptabelt 'gammeldags tekkelig' antrekk i kirkerommet i en barnedåp? At dette(kjole nr.2) sees på som mer tekkelig enn dette (kjole nr.3) er for meg et stort under, og TS er 22 år og en slank ung kvinne. Endret 29. januar 2015 av Lille-pus
Djungelvrål Skrevet 29. januar 2015 #13 Skrevet 29. januar 2015 Alle er tekkelige nok og passer fint i dåp. De er også fine nok i massevis så sant du ikke er Mette Marit!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #14 Skrevet 29. januar 2015 Javel. Så det er helt greit at kjolen er snuppekort, men er den knelang og inntilsittende regner du det som usømmelig for bruk i en barnedåp. Vi er nok av ulik oppfatning der, men så har jeg ikke vært i flere barnedåper enn en 15-20 stykker. Hva i alle dager er forøvrig 'gammeldags tekkelig' i dagens kirkerom? Kan du gi noen eksempler på det som i din omgangskrets er akseptabelt 'gammeldags tekkelig' antrekk i kirkerommet i en barnedåp? Ja, jeg mener at alt inntilsittende er upassende. Jeg har aldri gått i noe annet enn bunad i barnedåp, men mener at kjoler med skjørtelengde ned til kneet, ikke for stor utringning og vidde i skjøret også går fint. Dette er min mening, jeg har ikke tatt meg bryet med å spørre hele min omgangskrets Men jeg har kun sett en person kledd upassende i de ca 30 barnedåpene jeg har vært i. Hun hadde trang kjole, og det var det mange som reagerte på. Anonymous poster hash: d80b9...46f 1
Gjest Lille-pus Skrevet 29. januar 2015 #15 Skrevet 29. januar 2015 Ja, jeg mener at alt inntilsittende er upassende. Jeg har aldri gått i noe annet enn bunad i barnedåp, men mener at kjoler med skjørtelengde ned til kneet, ikke for stor utringning og vidde i skjøret også går fint. Dette er min mening, jeg har ikke tatt meg bryet med å spørre hele min omgangskrets Men jeg har kun sett en person kledd upassende i de ca 30 barnedåpene jeg har vært i. Hun hadde trang kjole, og det var det mange som reagerte på. Anonymous poster hash: d80b9...46f Da tilhører du nok de litt mer konservative kretser enn meg. Det ble også påpekt av TS at det ikke var en barnedåp med bunader. Ergo er det ingen problem for TS å bruke den kjolen hun finner å være finest til henne.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #16 Skrevet 29. januar 2015 Da tilhører du nok de litt mer konservative kretser enn meg. Det ble også påpekt av TS at det ikke var en barnedåp med bunader. Ergo er det ingen problem for TS å bruke den kjolen hun finner å være finest til henne. Jeg er nok ikke i noen spesielt "konservativ krets" nei. Og jeg mener jeg allerede har gjort det klart at jeg snakker for MEG, ikke for noen "krets" av mennesker. Selv om det ikke vil bli brukt bunader i denne barnedåpen, passer det seg virkelig ikke å gå i en kirke i trange "se på meg hvor sexy jeg er" klær i en barnedåp. Da får man kle seg litt tekkelig og roe ned behovet for oppmerksomhet for noen få timer. Anonymous poster hash: d80b9...46f 1
Djungelvrål Skrevet 29. januar 2015 #17 Skrevet 29. januar 2015 Jeg er nok ikke i noen spesielt "konservativ krets" nei. Og jeg mener jeg allerede har gjort det klart at jeg snakker for MEG, ikke for noen "krets" av mennesker. Selv om det ikke vil bli brukt bunader i denne barnedåpen, passer det seg virkelig ikke å gå i en kirke i trange "se på meg hvor sexy jeg er" klær i en barnedåp. Da får man kle seg litt tekkelig og roe ned behovet for oppmerksomhet for noen få timer. Anonymous poster hash: d80b9...46f Snakker dere om andre kjoler? Ingen av kjolene er trange med mindre man velger 1 str for lite. Man har lov til å vise figur i dåp.
HvittHus Skrevet 29. januar 2015 #18 Skrevet 29. januar 2015 Nr 4 helt klart. Men jeg ville kjørt på med litt farger, for sort er jo litt dystert i en barnedåp. 1
Gjest Tigress Skrevet 29. januar 2015 #19 Skrevet 29. januar 2015 Eg personleg ville nok kan hende ikkje brukt svart, utan at det er nokon regel, eg berre synest det er litt trist med alt det svarte heile tida. Men, drit i det, det er berre meg! Eg ville vel også heller gått i den heilsvarte blyantkjolen i staden for den skater-kjolen, eg synest den skater-modellen er litt kvardagsleg og litt lite pynta. Men det er meg att, altså. Så eigentleg ville eg stemt på nr. 3, med nr. 4 som nest beste val. Om du ikkje har mykje klede, ville eg vald nr. 3 i svart, då har du ein liten svart kjole til alle situasjonar, og om du har den vesle svarte frå før ville eg vald nr. 3 i raudt. Nummer 4 er fin, men den lengden er vanskeleg for mange.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #20 Skrevet 29. januar 2015 Man har lov til å vise figur i dåp. Har aldri påstått at det er ulovlig. Bare upassende. Jeg har vært i barnedåp til familie i ulike deler av landet, samt et par andre europeiske land. Jeg har vært i barnedåp til venner, av ulik bakgrunn og i ulike deler av landet. Jeg har vært i svigerfamiliens barnedåper. ALDRI har jeg sett noen gå i trange coctailkjoler. Bortsett fra en gang. Det er flere år siden, og det snakkes om det ennå. Anonymous poster hash: d80b9...46f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå