Gå til innhold

Hvordan kontrollere angsten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har angst for kryp i huset, pga dårlige erfaringer fra andre steder jeg har bodd.

Nå bor jeg et nytt sted, i et nytt bygg, men det finnes jo alltid kryp i alle hus. Jeg er på et godt sted mentalt og angst messig, men må jobbe for å holde meg her.

Jeg snakker til meg selv i speilet for å roe meg ned, skriver ned bekymringer osv. Har noen et par gode tips om hvordan kontrollere angst?



Anonymous poster hash: 969b9...a0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.

Kom gjerne med svar, trenger all hjelp og oppmuntring jeg kan få :)

TS

Anonymous poster hash: 969b9...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har angst for kryp i huset, pga dårlige erfaringer fra andre steder jeg har bodd.

Nå bor jeg et nytt sted, i et nytt bygg, men det finnes jo alltid kryp i alle hus. Jeg er på et godt sted mentalt og angst messig, men må jobbe for å holde meg her.

Jeg snakker til meg selv i speilet for å roe meg ned, skriver ned bekymringer osv. Har noen et par gode tips om hvordan kontrollere angst?

Anonymous poster hash: 969b9...a0c

Fysisk trening hjelper mot angst. Finn ett eller annet du liker - løping, svømming, dansing - hva som helst bare du trives med det. Ta deg helt ut på trening og en deilig, varm dusj etterpå, og du kommer til å føle deg mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest catalula

Jeg prøvde å skrive igår, men det var noe galt med stavekontrollen her.

Jeg fikk diagnosen sosial, generalisert og dødsangst da jeg var 16, hatt sosial angst siden jeg var liten. Det føltes håpløst inntil jeg fikk en fantastisk psykolog som lære meg å endre tankemønsteret mitt. Terapi er helt klart en nøkkel her, mens du må jobbe selv. Men må virkelig ville bli frisk.

Et av de bedre rådene psykologen min ga meg var å ikke prøve å kontrollere angsten. Angst er en naturlig reaksjon når kroppen vil beskytte seg selv, tenk at om da får et angstanfall på noen som helst måte, så tenk at dette takler kroppen min, ikke dramatiser det bare prøv med tankene dine å tro på at kroppen ordner opp av seg selv, etterhvert vil det gli forbi. Jeg hadde sitt med angsten min fra jeg var liten, ved ett punkt kunne jeg ikke gå til postkassa.. Jeg var 22 da jeg fikk ny psykolog og 22,5 år da psykologene friskmeldte me, mer eller mindre.

Så konklusjonen er ;få en god psykolog som vet å endres tankemønster og sterk vilje :)

Endret av catalula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...