Gå til innhold

Astma?


Neris

Anbefalte innlegg

Hei, jeg var ute å spilte fotball idag temperaturen lå på 1-2 grader. Rett etter vi var begynt å spille så merket jeg at jeg fikk veldig vondt i halsen og fikk neste vanskeligheter for å puste, etter det så kjente jeg en ganske kraftig blodsmak som kom fra halsen, men jeg fortsatte å spille til treningen var ferdig.

Når jeg hadde kommet hjem og lagt meg i senga så skulle jeg til å puste helt inn og merket at det dirret litt bak i ryggen også pustet jeg ut og dirringen ble enda høyere og det hørtes nesten ut som om det kom en slags lyd samtidig. jeg fortsatte og puste og plutselig begynte jeg og hoste i tillegg. og det var ikke en "syk" hoste.

så jeg lurer på om dette kan være astma eller noe liknende?

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man har astma så kjennes det ut som om man puster ut gjennom et sugerør, Så for min del synes jeg ikke det hørtes ut som det?



Anonymous poster hash: e883d...384
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres ut som noe for legevakta jeg.

Jeg bor i England skjønner du, så det blir litt vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i England skjønner du, så det blir litt vanskelig..

Ok. Dirringen du snakker om kan vel kanskje være noe som blokkerer eller delvis blokkerer, noe har hovnet opp eller noe langt nede i luftveiene. Eller noe.

Hvilke alternativer til legevakt har du tilgang til der nede da? Kan du ringe noen som vet noe om slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Dirringen du snakker om kan vel kanskje være noe som blokkerer eller delvis blokkerer, noe har hovnet opp eller noe langt nede i luftveiene. Eller noe.

Hvilke alternativer til legevakt har du tilgang til der nede da? Kan du ringe noen som vet noe om slikt?

Ja hvis det ikke blir bedre til i morgen så får jeg ta meg en tur bort å se om jeg finner noe legevakt lignende og få sjekket det ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke, du bør dra til legevakten for sikkerhetsskyld. De har vel det i England også. Kanskje det er bronkitt? Øvre luftveisinfeksjon? Eller allergi?

Du får en bra svar hos legen iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, du bør dra til legevakten for sikkerhetsskyld. De har vel det i England også. Kanskje det er bronkitt? Øvre luftveisinfeksjon? Eller allergi?

Du får en bra svar hos legen iallefall.

Okei, tusen takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir slimete i halsen men hoster uten at det skjer noe. Så puster jeg veldig tungt og sakte.

Anonymous poster hash: 5bf59...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har astma så kjennes det ut som om man puster ut gjennom et sugerør, Så for min del synes jeg ikke det hørtes ut som det? Anonymous poster hash: e883d...384

Ikke nødvendigvis at det kjennes ut som å puste ut av et sugerør. Jeg har alvorlig astma, og den arter seg på ulike måter.

TS, når du befinner deg i England, så er vel der mye luftforurensing i tillegg til kulde? Kan rett og slett være en reaskjon på masse irritanter i luften du har pustet inn.

Anonymous poster hash: 4722a...1d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis at det kjennes ut som å puste ut av et sugerør. Jeg har alvorlig astma, og den arter seg på ulike måter.

TS, når du befinner deg i England, så er vel der mye luftforurensing i tillegg til kulde? Kan rett og slett være en reaskjon på masse irritanter i luften du har pustet inn.

Anonymous poster hash: 4722a...1d7

okeii :) tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg idag TS?

Lyden og dirringen fra ryggen er borte, men hoster fortsatt som om jeg skulle hatt kols.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...