Gå til innhold

Angst - hvordan utviklet deg seg for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har alltid følt et visst ubehag ved enkelte ting - fly, fremføringer/muntlig eksamen, snakke i tlf, spørre ukjente om hjelp, etc. Men jeg merker at alt dette og mer til blir gradvis verre, og jeg begynner å bli litt bekymret for hvordan jeg vil ende opp til slutt. Det har kommet dit at jeg ikke bare føler sterkt psykisk ubehag, men også fysisk (svetting, skjelving, vanskeligere å puste, klarer ikke å sitte rolig) når jeg må gjøre disse tingene som tidligere ikke var et stort problem...

Senest i dag var jeg på et møte med NAV. Jeg har hatt utallige møter de siste 5-6 årene, ble syk da jeg gikk på ungdomsskolen og har ikke fungert helt siden den gang, og det har alltid gått fint. Som fjortenåring kunne jeg ha møte med 5-10 personer samtidig og fortsatt ta det helt fint. Men nå er det virkelig fælt, jeg klarer ikke lenger å føre en normal samtale, og det tar opptil en halvtime etter vi er ferdig før jeg klarer å puste ordentlig og slappe av igjen.


Jeg har også en mor som har utviklet emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Har sett hvordan det gradvis har forverret seg gjennom hele min oppvekst, og vet at hun i utgangspunktet var bedre enn det jeg selv er nå - bare noen år tidligere. Så jeg er nok litt redd for at det blir enda verre med tiden.


Så, det jeg egentlig lurer på er - hvordan utviklet angst (eller lignende) seg hos deg? Var det sånn fra barndommen av, når ble det verre - hva ble det verre av? Hvordan kom du over det? Jeg føler ikke at det hjelper å utfordre meg selv, jeg jo det i blant, og det skjer ikke noe annet enn at dagen blir litt ødelagt - ikke noe bedre neste gang.



Anonymous poster hash: 3a7e2...9f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...