AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Det er egentlig uvesentlig at han er bonusbarnet mitt, men tenåringen i huset lyger hele tiden og respekterer ikke grensene vi har i huset. Det verste er at han lyger så godt at selv om vi VET at han ikke snakker sant, så kan vi ikke ta han på det.. Dette er frustrende!! Hva gjør vi? Anonymous poster hash: 0c652...4ec
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Hva lyger han om da?Anonymous poster hash: 78f57...594
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Vi lyger for å overleve blant overbeskyttende foreldre. Hva sa jeg til mamma? Jo, at jeg skulle dra på filmkveld til en kompis. Hva gjorde jeg? Dro og pulte eksen min Anonymous poster hash: 42842...16a 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Hva lyger han om da?Anonymous poster hash: 78f57...594 Alt Om at han har gjort lekser, hvor han skal, at han ikke har gjort noe som ikke er lov.. Egentli det meste som vi ikke syns er greit.. Jeg har sett han vert å snusket borti fars lommebok noen ganger også, men har sett så lite at jeg ikke kan "ta" han for det.. Anonymous poster hash: 0c652...4ec
frustrert70 Skrevet 28. januar 2015 #5 Skrevet 28. januar 2015 her har det vært mye lyging også, og når det blir 3-4 ganger i løpet av samme samtale så er det nok for meg. Helt enkle ting å lyge om, men lyging vil jeg ikke ha noe av her i huset! Det var spesielt en tid der ting forsvant hele tiden. Vi antok det var størstegutten. Han nektet. Det tok merkelig nok slutt da han ble mer hos moren... Ja, en hvit løgn en gang i blandt er lov, men å lyge om det meste går ikke hos meg. Vi var på nippen til å sette opp kamera en gang men gjorde det ikke. Det hadde vært så greit å vist det foran de at de ble tatt på fersken. (og ja, her blir de tatt på fersken mange ganger)
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #6 Skrevet 28. januar 2015 Hvorfor skriver alle lyger? Det heter LYVER!!! Argh...Anonymous poster hash: 58206...fa4 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #7 Skrevet 28. januar 2015 Hvorfor skriver alle lyger? Det heter LYVER!!! Argh...Anonymous poster hash: 58206...fa4 Ikke på trøndersk. Æ lyv? Neias Anonymous poster hash: 42842...16a 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #8 Skrevet 28. januar 2015 Hvorfor skriver alle lyger? Det heter LYVER!!! Argh...Anonymous poster hash: 58206...fa4 Man kan skrive lyver, lyger, juger eller ljuger. Alle er korrekt. Anonymous poster hash: fbccb...de1 3
hoyrepikenxo Skrevet 28. januar 2015 #9 Skrevet 28. januar 2015 Vi lyger for å overleve blant overbeskyttende foreldre. Hva sa jeg til mamma? Jo, at jeg skulle dra på filmkveld til en kompis. Hva gjorde jeg? Dro og pulte eksen min Anonymous poster hash: 42842...16a Sant, men allikavel feil å lyve. Noen ganger lyver jeg om hvor jeg skal for å slippe 20 spørsmål om hvem, hvor når osv. Selv om det jeg skal egentlig ikke er noe farlig.
MorTil2 Skrevet 28. januar 2015 #10 Skrevet 28. januar 2015 Opp med hånden den som aldri lyver ! INGEN ???? Nettopp - og det vet tenåringen din også ! Du lyver, faren lyver, han lyger, alle lyver. Og jeg tror unger lyver enda mer hvis de stadig opplever å bli mistrodd uansett hva de gjør. Til slutt vet de ikke hva de våger å forteller, for kanskje det og er galt ? Det var en som sa til meg en gang :"Pick your fights". Det gjelder absolutt for foreldre : alt skal ikke være helt korrekt, alt skal ikke innenfor noen bestemte rammer. Noen ting er viktige : som å vite hvor ungene har tenkt seg når de går ut døren. Andre ting er ikke så viktig : brukte de pengene på en sunn baguett som avtalt, eller kjøpte de boller og brus ? Samme det - de koste seg !! Å sette opp kamera, som ble nevnt litt lengre oppe, er virkelig å gå laaaaangt over grensen. La ungene få puste !! 1
Hulderen Skrevet 28. januar 2015 #11 Skrevet 28. januar 2015 Hvorfor skriver alle lyger? Det heter LYVER!!! Argh...Anonymous poster hash: 58206...fa4 Ja og nei. Det er tillatt å skrive både lyge og lyve. Sjekk http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=&bokmaal=+&ordbok=bokmaal når du er i tvil.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #12 Skrevet 28. januar 2015 Husk på at barn er speilbilder av sine foreldre!Anonymous poster hash: ba7e0...157 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #13 Skrevet 28. januar 2015 her har det vært mye lyging også, og når det blir 3-4 ganger i løpet av samme samtale så er det nok for meg. Helt enkle ting å lyge om, men lyging vil jeg ikke ha noe av her i huset! Det var spesielt en tid der ting forsvant hele tiden. Vi antok det var størstegutten. Han nektet. Det tok merkelig nok slutt da han ble mer hos moren... Ja, en hvit løgn en gang i blandt er lov, men å lyge om det meste går ikke hos meg. Vi var på nippen til å sette opp kamera en gang men gjorde det ikke. Det hadde vært så greit å vist det foran de at de ble tatt på fersken. (og ja, her blir de tatt på fersken mange ganger) Det er ikke noe gøy.. Faren hadde liggende 25000kr i ett pengeskrin med lås og nøkkel.. Nøkkelen var gjemt ett annet sted, men nå har det forsvunnet 20000.. Det er ganske mye.. Når vi spurte gutten om han hadde tatt de, så svarte han at han ikke visste hva dette var engang.. Men keg husker godt at han spurte sin far om hva dette var for ett par år siden.. Penger forsvinner ikke bare i løse luften heller..Anonymous poster hash: 0c652...4ec
frustrert70 Skrevet 28. januar 2015 #14 Skrevet 28. januar 2015 Det er ikke noe gøy.. Faren hadde liggende 25000kr i ett pengeskrin med lås og nøkkel.. Nøkkelen var gjemt ett annet sted, men nå har det forsvunnet 20000.. Det er ganske mye.. Når vi spurte gutten om han hadde tatt de, så svarte han at han ikke visste hva dette var engang.. Men keg husker godt at han spurte sin far om hva dette var for ett par år siden.. Penger forsvinner ikke bare i løse luften heller..Anonymous poster hash: 0c652...4ec oi... da hadde jeg faktisk ringt politiet. Dette er jo ikke snakk om småpenger! Hva sier faren da? Dette hadde jeg ikke godtatt om det hadde vært mine penger. Jeg hadde fått politiet til å komme, til skrekk og advarsel!
globalagogo Skrevet 28. januar 2015 #15 Skrevet 28. januar 2015 Husk på at barn er speilbilder av sine foreldre!Anonymous poster hash: ba7e0...157 Tja.. 1
frustrert70 Skrevet 28. januar 2015 #16 Skrevet 28. januar 2015 Opp med hånden den som aldri lyver ! INGEN ???? Nettopp - og det vet tenåringen din også ! Du lyver, faren lyver, han lyger, alle lyver. Og jeg tror unger lyver enda mer hvis de stadig opplever å bli mistrodd uansett hva de gjør. Til slutt vet de ikke hva de våger å forteller, for kanskje det og er galt ? Det var en som sa til meg en gang :"Pick your fights". Det gjelder absolutt for foreldre : alt skal ikke være helt korrekt, alt skal ikke innenfor noen bestemte rammer. Noen ting er viktige : som å vite hvor ungene har tenkt seg når de går ut døren. Andre ting er ikke så viktig : brukte de pengene på en sunn baguett som avtalt, eller kjøpte de boller og brus ? Samme det - de koste seg !! Å sette opp kamera, som ble nevnt litt lengre oppe, er virkelig å gå laaaaangt over grensen. La ungene få puste !! hvorfor i allverden skal vi lyge? Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke lyger. Jeg er blitt opplært til å være ærlig og ikke å lyge. Og hva hvis vi ikke bryr oss om at de lyger? De vil jo da bare fortsette å lyge for vi bryr oss jo ikke likevel!
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #17 Skrevet 28. januar 2015 Gi barna dine litt tillit så skal du se det roer seg. Masing hele dagen provoserer frem lyving. Klart barnet ditt ikke ønsker å svare "nei" når du spørr om han har gjort lekser. Hvorfor det? Jo.. fordi da vet han det kommer påfølgende masing etterpå. Anonymous poster hash: 827b7...fa2 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #18 Skrevet 28. januar 2015 Tenåringen her løy på autopilot tilslutt... Han hadde da også noe å skjule! De legger til seg denne uvanen som en del av uansvarlig oppførsel. Det er klart tegn på umodenhet og unnasluntring, småstjeling og andre ting.. Snus? Røyk? Det er en måte å opponere på "uten å bli tatt"... Det er håpløst ... Hva man gjør?- aner ikke....Anonymous poster hash: 1c281...ced
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #19 Skrevet 29. januar 2015 Gi barna dine litt tillit så skal du se det roer seg. Masing hele dagen provoserer frem lyving. Klart barnet ditt ikke ønsker å svare "nei" når du spørr om han har gjort lekser. Hvorfor det? Jo.. fordi da vet han det kommer påfølgende masing etterpå.Anonymous poster hash: 827b7...fa2 Tenåringen har en mor. Du er ikke moren...Anonymous poster hash: 22f3a...da9
Rotemor Skrevet 29. januar 2015 #20 Skrevet 29. januar 2015 Tenåringen har en mor. Du er ikke moren...Anonymous poster hash: 22f3a...da9 TS er en kvinne som blir løyet til i sitt eget hjem. Det er mer enn grunn nok til å søke råd. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå