Gå til innhold

uvi som ikke gir seg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått på en antibiotikakur mot UVI (fikk det av kateter på sykehus) I 5 dager nå, men det blir bare værre og værre. I dag måtte jeg holde meg hjemme. SÅ MYE SMERTER!

Hva burde jeg gjøre?



Anonymous poster hash: a1139...ed0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykehuset har neppe noe å stille opp med, du er ute av systemet der. Ring fastlegen. Det er ganske vanlig å foreta dyrkning før oppstart av antibiotika på sykehus, så det kan hende at han kan få svar på denne dersom han kontakter sykehuset. Dermed kan han få vite hva slags antibiotika han bør bytte til.

Har du smerter i ryggen i tillegg, eller kun underliv/blære? Feber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehuset har neppe noe å stille opp med, du er ute av systemet der. Ring fastlegen. Det er ganske vanlig å foreta dyrkning før oppstart av antibiotika på sykehus, så det kan hende at han kan få svar på denne dersom han kontakter sykehuset. Dermed kan han få vite hva slags antibiotika han bør bytte til.

Har du smerter i ryggen i tillegg, eller kun underliv/blære? Feber?

TS her, takk for svar. Tror heller ikke sykehuset er aktuelt. Tror ikke prøven ble dyrket. Har ikke feber, men sterke underlivs og blæresmerter. Ryggen kun øm, men ikke direkte vond.

Anonymous poster hash: d5fb2...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, takk for svar. Tror heller ikke sykehuset er aktuelt. Tror ikke prøven ble dyrket. Har ikke feber, men sterke underlivs og blæresmerter. Ryggen kun øm, men ikke direkte vond.

Anonymous poster hash: d5fb2...3c0

Ring uansett fastlegen med en gang, de har gjerne anledning til å gi deg en såkalt ØH-time så du slipper å gå så lenge med smertene. Sannsynligvis bruker du feil AB - sykehusbakterier kan være litt spesielle. Skifte av AB vil nok gjøre det hele bedre :)

I mellomtiden:

- det føles gjerne grusomt å tisse, men du bør likevel drikke godt - ikke mindre enn vanlig. Hvis du drikker lite får bakteriene ligge og godgjøre seg i blæren. Drikker du mye "skylles det gjennom systemet" ;)

- unngå søtsaker

- dersom du har mulighet til å få tak i tranebærjuice (med lite sukker) kan det noen ganger lette plagene litt. Det blir surt i urinen og det trives ikke bakteriene med. Tror Kiwi og Meny har det ihvertfall.

Personlig har jeg ingen effekt av Ibux eller Paracet når jeg har UVI, men veldig god "smertestillende effekt" rimelig raskt etter oppstart av riktig AB.

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...