Gå til innhold

Er det tegn på på graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en baby på 7 Mnd. Og har absolutt ingen planer om åbli gravid før hun er 3! Saken er, vi bruker bare kondom når vi har samleie, og vi har veldig sjeldent sex Pga babyen, jobben, stress og travelhet. Derfor vi tenkte det er best å bruke kondom som prevensjon siden vi har så lite sex ( 1 gang i uka kanskje...og som regel det varer en runde)

Nå i det siste føler jeg meg litt uvel.. Spesielt på natta. Føler som om jeg skal spy. Jeg spiser sitroner som hjelper meg litt.. Og nå har jeg pgså fått mensen. Men kan jeg være gravid? Jeg full ammer babyen, og hun spiser litt frukt itillegg til til morsmelk.

Jeg er 23 og ektemann 30.

Anonymous poster hash: ff36d...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Graviditetstest er en fin ting. Du står opp i morgen, reiser på apoteket og tisser på pinnen. Ingen av oss kan vite om du er gravid eller ikke, men mest sannsynlig så er du ikke det. Synes det er kjedelig at dere velger bort sexlivet.



Anonymous poster hash: 704ac...d01
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditetstest er en fin ting. Du står opp i morgen, reiser på apoteket og tisser på pinnen. Ingen av oss kan vite om du er gravid eller ikke, men mest sannsynlig så er du ikke det. Synes det er kjedelig at dere velger bort sexlivet.

Anonymous poster hash: 704ac...d01

Jeg har kjøpt testen, tenkte å spørre om det er mulig å bli gravid når man full ammer..:( kjedelig å bli gravid igjen :( fikk mensen på torsdag så er litt usikker her altså

Anonymous poster hash: ff36d...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt testen, tenkte å spørre om det er mulig å bli gravid når man full ammer.. :( kjedelig å bli gravid igjen :( fikk mensen på torsdag så er litt usikker her altså

Anonymous poster hash: ff36d...b00

mest sannsynlig ikke. Er jo bare å sjekke det, men tvilsomt siden du får mens. Men ja, man kan bli gravid selvom man ammer. Skaffe deg skikkelgi prevansjon og prioriter sexlivet deres.

Anonymous poster hash: 704ac...d01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullamming er ikke en sikker metode. Nange bommer også ifht nattamming, det er da man må amme mest for å bruke det som prevensjon. Du har uansett fått mensen, da er eggløsning i gang.

Anonymous poster hash: c132c...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex en gang i uken er ikke sjeldent i forhold til mange andre par.

Anonymous poster hash: f6860...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan vi vite om du er gravid? Ta en test da vel...



Anonymous poster hash: fe010...63c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullamming er ikke en sikker metode. Nange bommer også ifht nattamming, det er da man må amme mest for å bruke det som prevensjon. Du har uansett fått mensen, da er eggløsning i gang.

Anonymous poster hash: c132c...190

Takk for svar.

Jeg fikk min mensen 1 måned etter fødsel. Betyr det at jeg har stor sjanse for å bli gravid igjen? Leser jo at det er ikke normalt å få mensen tilbake før man slutter å amme ( 8-9) Mnd. Får de Fleste mensen rett etter fødsel?

Anonymous poster hash: ff36d...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv test er tegn på graviditet.

Anonymous poster hash: d3a63...677

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan vi vite om du er gravid? Ta en test da vel...

Anonymous poster hash: fe010...63c

Når du ikke leser hele innlegget, og ikke skjønner spørsmålet mitt så ikke skriv tåpelige svar heller!

Jeg HAR testen ( kostet forøvrig 160kr på apoteket) jeg skrev innlegg her for å spørre om det er mulig å bli gravid når man ammer og isåfall hva er symptomene!

Synes enkelte er så frekke med å svare på KG! Herlighet går liksom ikke an å spørre og lure på ting før man blir angrepet av noen enkelte som ikke gidder å lese hele innlegget.

Anonymous poster hash: ff36d...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv test er tegn på graviditet.

Anonymous poster hash: d3a63...677

Kan man bli gravid selvom man ammer? Altså full ammer babyen. Hun får ikke MME. Så sannligheten bør være mindre når man ammer eller tar jeg feil?

Anonymous poster hash: ff36d...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke vært hos hverken lege eller vært i kontakt med helsestasjon etter fødsel? Da skal du få informasjon om prevensjon og at amming ikke er noe prevensjonsmiddel. Hvis babyen din er 7 mnd er det forresten på høy tid at den får annen mat enn bare morsmelk og frukt. Har ikke helsesøster informert om dette? Har du ikke lest på myndighetens råd om ernæring til spebarn?



Anonymous poster hash: 5f59f...8c0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke vært hos hverken lege eller vært i kontakt med helsestasjon etter fødsel? Da skal du få informasjon om prevensjon og at amming ikke er noe prevensjonsmiddel. Hvis babyen din er 7 mnd er det forresten på høy tid at den får annen mat enn bare morsmelk og frukt. Har ikke helsesøster informert om dette? Har du ikke lest på myndighetens råd om ernæring til spebarn?

Anonymous poster hash: 5f59f...8c0

Helsesøster sier barnet vokser bra og at jeg kan begynne å introdusere mat til hu litt ig litt ( 1 tesje om dagen)

Anonymous poster hash: ff36d...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA, man kan bli gravid når man ammer, akkurat som man kan bli gravid av å hoppe av i svingen, ha sex på de "riktige" dagene og på tross av angrepiller osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, man kan bli gravid når man ammer, akkurat som man kan bli gravid av å hoppe av i svingen, ha sex på de "riktige" dagene og på tross av angrepiller osv.

Men angrepiller virker innen 72 timer, kan man bli gravid selvom man har tatt det? Jeg tok angrepille 3 dager etter at vi hadde hatt samleie..

Anonymous poster hash: ff36d...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men angrepiller virker innen 72 timer, kan man bli gravid selvom man har tatt det? Jeg tok angrepille 3 dager etter at vi hadde hatt samleie..

Anonymous poster hash: ff36d...b00

All prevensjon kan feile. Jo lenger tid mellom samleie og angrepille, jo større sjanse for at den feiler.

Anonymous poster hash: 02448...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men angrepiller virker innen 72 timer, kan man bli gravid selvom man har tatt det? Jeg tok angrepille 3 dager etter at vi hadde hatt samleie..

Anonymous poster hash: ff36d...b00

Virker i 75-80 prosent av tilfellene. Gjør du det HELT riktig har den en virkningsprosent på opp til 90%. http://www.nrk.no/livsstil/tar-angrepille_-blir-gravide-1.7365658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men angrepiller virker innen 72 timer, kan man bli gravid selvom man har tatt det? Jeg tok angrepille 3 dager etter at vi hadde hatt samleie..

Anonymous poster hash: ff36d...b00

Dere bruker kondom OG angrepille? Sprakk det da eller noe sånt? Kondom skal i utgangspunktet være sikkert, så tror ikke dere trenger å kjøre dobbelt. Det blir jo dyrt i lengden....

Men uansett - ja, man kan bli gravid når man ammer. Er jo en grunn til at legene skriver ut Cerazette til ammende damer. Som prevensjon frem til de kan gå på vanlige piller igjen. :)

Jeg har hørt om en som ble gravid rett etter fødsel FØR hun hadde fått tilbake mensen. Så alt er mulig. ;)

Ta en test, så vet du sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men angrepiller virker innen 72 timer, kan man bli gravid selvom man har tatt det? Jeg tok angrepille 3 dager etter at vi hadde hatt samleie..

Anonymous poster hash: ff36d...b00

Ja, du kan bli gravid selv om du har tatt angrepille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...