Gå til innhold

Generalisert angst, depresjon og bipolar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

:sjenert:

Jeg har i mange år slitt med konstante bekymringer for alt og ingenting (som ingen andre bekymringer seg over) som gjør meg helt utslitt, jeg opplever mange tunge dager hvor jeg ikke føler livet er verdt å leve, men har også flere topper hvor jeg føler meg som en toppet utgave av meg selv og "bedre og heldigere enn alle andre". Er det mulig at jeg har både generalisert angst, depresjon og er bipolar? Evt. har trekk fra alle 3 diagnosene? Noen flere som kjenner seg igjen i punktene jeg beskriver?



Anonymous poster hash: 23a74...dad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Depresjonen er jo ofte innen bipolar, mens angsten er det null problem å ha i tillegg. Jeg er bipolar og har angst, så ja, det går an.



Anonymous poster hash: 8dcbb...280
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depresjon er en stor del av bipolar lidelse, så du har ikke den i tillegg. Angst er en veldig vanlig tilleggsdiagnose blant bipolar, så det kan fullt mulig stemme. Jeg er selv bipolar, men uten angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depresjonen er jo ofte innen bipolar, mens angsten er det null problem å ha i tillegg. Jeg er bipolar og har angst, så ja, det går an.

Anonymous poster hash: 8dcbb...280

Vil rette på meg selv: Depresjonen er ALLTID i det å være bipolar, hvis ikke ville man jo bare vært.. Manisk.

Anonymous poster hash: 8dcbb...280

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant det dere sier om at depresjon er endel av det å være bipolar. At jeg er deprimert er jeg ganske sikker på, men om jeg også bare har svært gode dager eller er bipolar er jeg usikker på. Jeg har ikke gjort så mye farefullt som har fått konsekvenser i mine "maniske" perioder, jeg får bare svært god selvtillit, lever meg voldsomt inn i ting og er generelt litt "høy på livet". Høres det ut som bipolar eller bare happy days?



Anonymous poster hash: 23a74...dad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant det dere sier om at depresjon er endel av det å være bipolar. At jeg er deprimert er jeg ganske sikker på, men om jeg også bare har svært gode dager eller er bipolar er jeg usikker på. Jeg har ikke gjort så mye farefullt som har fått konsekvenser i mine "maniske" perioder, jeg får bare svært god selvtillit, lever meg voldsomt inn i ting og er generelt litt "høy på livet". Høres det ut som bipolar eller bare happy days?

Anonymous poster hash: 23a74...dad

Høres ut som en bipolar type 2.

Anonymous poster hash: afcd7...b65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en bipolar type 2.

Anonymous poster hash: afcd7...b65

Enig.

Anonymous poster hash: c3aa9...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et internettforum er ikke rette sted å få en diagnose. Gå til fastlegen din og få henvisning til psykolog, så vil du få den hjelpen du trenger. Lykke til :klem:



Anonymous poster hash: 28610...64a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angst har en høy komorbiditet med andre psykiske lidelser, dvs. at mange andre lidelser har angst i tillegg. Det er tross alt noe av det vanligste vi sliter med. Så det er helt normalt.



Anonymous poster hash: aa47f...c84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et internettforum er ikke rette sted å få en diagnose. Gå til fastlegen din og få henvisning til psykolog, så vil du få den hjelpen du trenger. Lykke til :klem:

Anonymous poster hash: 28610...64a

Enig. Men ts, om du har lyst å snakke er det bare å sende melding (selv om jeg selvsagt ikke kan diagnostisere) :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et internettforum er ikke rette sted å få en diagnose. Gå til fastlegen din og få henvisning til psykolog, så vil du få den hjelpen du trenger. Lykke til :klem:

Anonymous poster hash: 28610...64a

Takk :klem:

Jeg skal til legen. Er bare så redd for å få feil diagnose og måtte gå på tabletter som gir mange bivirkninger, det er jeg virkelig engstelig for.

Anonymous poster hash: 23a74...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Men ts, om du har lyst å snakke er det bare å sende melding (selv om jeg selvsagt ikke kan diagnostisere) :-)

Takk :klem: Sender deg gjerne en melding :) Forstår at du ikke kan diagnostisere (det er legens eller psykologens jobb), men kanskje vi kan snakke litt om hvordan vi opplever svingningene, det ville vært fint.

TS

Anonymous poster hash: 23a74...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med alle ting du beskriver her , og har Prøvd mye forskjellig.

Olanzapin, Lithium, Remeron, Venlafaxin, Wellbutrin , Zyprexa, Truxal og Vival etter behov, har hatt lite hjelp av alle disse.

Biopolar med andre ting i tillegg blir fort tricky og er vansklig å tar tid å få behandle.

Men dra til fastlegen/psykologen så får du vertfall i gang prosessen ! lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts: Jeg har bipolar type 2 og tar ingen medisiner. Men jeg er veldig nøye på søvn, kosthold, alkoholbruk, fysisk aktivitet osv, og prøver å leve så sunt som mulig.

Det er ikke sikkert du blir nødt til å gå permanent på medisiner med masse bivirkninger. Men kanskje vil du trenge medisiner i perioder. Lamictal er en medisin mot bipolar type 2 som de fleste tåler godt. Det er er imidlertid en medisin man må stå på mer fast (altså ikke slutte med selv om man føler seg bedre).



Anonymous poster hash: afcd7...b65
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Kjære ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Daenerys, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...