AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #1 Skrevet 27. januar 2015 Lurer litt på dette med forelskelse. Hvordan definerer dere dette begrepet? For meg er det å være forelsket synonymt med "to BE IN love" på engelsk, altså at man ELSKER noen. Men hører ofte folk si de er forelsket i folk de har en crush på eller som de er betatt av. Når dere sier at dere er forelsket - mener dere at dette er noen dere elsker? Anonymous poster hash: 97817...185 Anonymous poster hash: 97817...185
Gjest SånnCirka Skrevet 27. januar 2015 #2 Skrevet 27. januar 2015 Nei, jeg mener at å være forelsket og å elske noen er to forskjellige ting. Men jeg mener at man kan være forelsket og elske noen samtidig også. Når det kommer til kjærlighet blir det et veldig definisjonspørsmål. Noen kaller det jeg mener er å være betatt, for å vær forelsket... Jeg mener hvertfall at både forelskelse og kjærlighet er to veldig sterke følelser, men to forskjellige følelser..
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #3 Skrevet 27. januar 2015 Du er inne på noe. Likevel, jeg kan ikke tillate meg å kalle meg betatt når jeg er fullstendig overmannet av følelser for det som jo er den mest fantatiske jenta i verden. I etterpåklokskap kan jeg kanskje heller si at jo, jeg var nok bare betatt. Men i dette øyeblikk er det nærmest blasfemisk å regne. Anonymous poster hash: 96f7e...c61
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #4 Skrevet 27. januar 2015 For meg er det å alltid tenke på en person, føles nesten som han er meningen med livet. Det er godt og vondt på samme tid. Man vel si at det også er en sykdom, som du rammes av uten forvarsel. Den kan komme sakte og forsterke seg, og den kan komme brått. Du våkner en dag og en person har plutselig blitt spesiell for deg, og det kan sitte lenge. Det kan også funke som narkotika..da du blir rolig og lykkelig i det du er sammen med personen, du trenger ikke noe annet. Men når dere har vært uten kontakt over en viss tid, merker du abstinensene..du blir sint, utålmodig, irritabel og har vanskelig for å konsentrere deg. deprimert kan du også bli. Dessuten er forelskelsen ukontrollerbar, fordi, hvorfor skal et menneske sånn plutselig bety så mye for deg, når det ikke gjorde det før? Jeg så ham virkelig ikke før..nå er han alt. Isåfall, masse! Den kan vel også plutselig gå over, uten forvarsel. Det kan føles som en lettelse! Som å bli frisk og befridd.. som om du ikke trenger dette stoffet mer. Men det kan også føles tomt! Du vil ha følelsen! Vel... sånn er det for meg Anonymous poster hash: c5287...675
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå