Gå til innhold

Hva hjelper mot sår hals?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dråkke MYE kakao nå, og det hjelper mot sår hals, og hofring hjelper mot hes stemme, men bare i noen minutter, da blir det 'tett' i halsen igjen.

Hjelper noen typer halsdrops? Liker få halsdrops...

Hjelper noe annet??

Anonymous poster hash: 20df3...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kakao hjelper ikke mot sår hals. Det kan derimot gjøre halsen "tettere", da melken fører til økt slimproduksjon. Prøv heller te, gjerne kamillete, og honning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Fribol host hals du får kjøpt på apoteket er veldig fin mot sår hals. Den med sitton smaker heller ikke så ille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med iskrem?

Ts her!

Hjelper iskrem?? Det er det beste jeg vet!

Angående det med honning, så har vi ikke det, og jeg har ikke mulighet til å komme meg på butikken.

Anonymous poster hash: 20df3...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste som hjelper er tid, men iskrem kan lindre.

Anonymous poster hash: 0a169...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg langt unna melk når jeg har sår hals! Ost etc går greit, men som en over her sa stimulerer melk slimproduksjonen. Dessverre har jeg vært MYE plaget med halsen, og kan dessverre meddele at vi ikke har halstabletter i Norge. Vi har bare sukkerdrops. Du kan likesågodt kjøpe bringebærdrops eller en sjokoladeplate, om du liker det, det er sukkeret som lindrer, men kun der og da. Jeg hamstrer ordentlige halstabletter (uten antibiotika så klart) når jeg er utenlands, som har bedøvende effekt - herlig! Håper vi får det her snart. Men, andre tips: Nesespray (helst saltvann, fort å bli avhengig av otrivin, jeg synes dessuten Miwana sine med saltvann er best), i alle fall før du legger deg, så du ikke puster med munnen. Honning og lime. Kun en spiseskje honning om dagen. Bland med lime, eller ha lime, evt. sitron, i te. Masse c-vitamin. Unngå sterk mat, samt veldig kald eller varm mat. Jeg synes det hjelper å drikke masse vann. Bruk skjerf, ikke frys og unngå trekk. Fikk disse tipsene av en lege, så bør være noe i de :) Kan kanskje være idé med hostesaft så du ikke irriterer halsen med hostinga di. Er du veldig hoven er det selvsagt greit med litt mykere eller flytende føde for ikke å raspe opp. Nå har jeg vært nesten helt tett og måtte få intravenøst da, håper det ikke er så ille! God bedring, håper noe fungerer for deg. Men ingen quick fix finnes. Litt smertestillende kan du og ta, men ikke overdriv. Personlig synes jeg ikke det hjelper. Et siste tips - snakk minst mulig! ;)

Anonymous poster hash: edbe5...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zyx, reseptfritt på apotek. Bedøver litt.

Marshmellows!!!!

Det er de jeg kommer påutenom det som allerede er nevnt.



Anonymous poster hash: 5f6b5...b7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du kan likesågodt kjøpe bringebærdrops eller en sjokoladeplate, om du liker det, det er sukkeret som lindrer."

Det er spyttet som lindrer.

Anonymous poster hash: 0a169...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...