Gå til innhold

Forby røyk og alkohol

71 stemmer

1. 1. Burde røyk og alkohol forbyes?

• Ja til røyk
      14
    • Ja til alkohol
      1
    • Nei til røyk
      8
    • Nei til alkohol
      0
    • Ja til begge
      7
    • Nei til begge
      37
    • Bryr meg ikke i det hele tatt
      4

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva syns dere?

Røyk dreper, alkohol gjør folk tullete

Anonymous poster hash: 0ea05...362
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alkohol dreper også.

Anonymous poster hash: 87127...704

• Liker 3
Skrevet

Både alkohol og røyk dreper i stor skala, men ingen burde forbys er nå min mening.

Skrevet

Jeg har aldri drukket alkohol så helt fint for meg :) Ja til begge :) Røyk har drept såpass mye

• Liker 1
Skrevet

Er dette tråden om sot i nyrene?

Anonymous poster hash: bb1b0...a4f
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Aldri i livet. Av flere grunner, men den største grunnen er at det vil være direkte idiotisk å la de kriminelle kontrollere alkohol og tobakkbransjen. Idag har vi nogenlunde kontroll med strenge regler på salg og kjøp og avgifter.

Ved å forby stoffene vil man ikke lengre ha denne kontrollen, og samfunnet vil være prisgitt kriminelle uten skrupler. Det er en grunn til at forbudstiden ikke varte så lenge.

Endret av Donand
  • Liker 10
Skrevet

Jeg har aldri drukket alkohol så helt fint for meg :) Ja til begge :) Røyk har drept såpass mye

Hmmm. Mener du at alt her i verden skal forbys fordi det er noe du ikke selv liker? Hva med de som nyter et godt glass vin til middagen, eller syns det artig å brygge litt øl.

• Liker 7
Skrevet

Høh, ser det ble litt kruss med avstemning, de nei og ja alternativene blir meningsløse fordi om man velger ja så sier man nei til røyk, hvordan kan jeg redigere avstemingen?

Skrevet

Hmmm. Mener du at alt her i verden skal forbys fordi det er noe du ikke selv liker? Hva med de som nyter et godt glass vin til middagen, eller syns det artig å brygge litt øl.

Sa aldri det :)

Skrevet

Nei til begge. Staten er ikke barnepike, og det er nok inngrep i folks hverdag som det er.

• Liker 3
Skrevet

Da dukker det nok fort opp et parti som vil legalisere det igjen. De vinner bare på den kjernesaken. Så får vi alle de andre greiene atpå som partiet stod for. Som vi ikke tenkte over.

Hva med å slippe det fri? Slik at det ikke er spennende lenger?
Røyk er så godt som utryddet i Norge. Bare siste eliten igjen som kreften ikke har tatt enda. Alkoholen får du ikke fjernet. Så fremt vi får et parti som fronter sharia-lover. Og det blir forbudt å ha valg lenger for å velge de bort.

Skrevet

Og om vi forbyr dette, så må vi også forby junk-food, brus og godterier...
Og alle MÅ bruke treningssenter min 1t i uken, ellers så vanker det bøter..
Kanskje man da får bukt med helseproblemer?

Altså...
La folk få bestemme selv om de vil drikke eller røyke..
Ja noen bør kanskje holde seg unna alkohol, mange som drikker altfor mye, mange som også blir aggresive i fylla..
Mange av oss klarer å begrense oss selv også.. Man trenger ikke å ha grøftefylla og rave dritings gatelangs, den eneste som driter seg ut er jo den som valgte å drikke så mye...

Når det kommer til røyking...
Jeg er ex røyker, men de burde kanskje ha strammet inn enda mer på røykeloven..
F.eks. Ikke stå foran offentlige bygninger, også kinoer, restauranter, butikker, kjøpesentre osv..
Forbudt i alle parker og naturområder..
Kan f.eks. la det være "røykeområder" noen plasser i byen for de som absolutt må ta seg blås når de er på handletur...
Lufta bør være for alle...

(Det burde vært ulovlig å si "Fylla har skylda" også :fnise: )

• Liker 3
Skrevet

Ja til begge, koster staten ufattelig mye og det går hardt utover andre enn den som røyker/drikker. Ser ingenting positivt med at det skal være lovlig.

Skrevet

Spiller ingen rolle for meg, sluttet å røyke for en del år siden og drikker sjelden så merker ingenting til det uansett. :)

Skrevet

Spiller ingen rolle for meg, sluttet å røyke for en del år siden og drikker sjelden så merker ingenting til det uansett. :)

Svarte du siste?

Skrevet

Nei synes ikke det. Hvordan voksne folk lever og bruker ting, er opp til hver enkelt. Skal også forby junk food og snop? Man kan dø av det å siden man kun har levd på drittmat og blitt så stor at man dør.

At man dør av alkohol er jo trist, men synes ikke det skal bli ulovlig. Det er mange som har et normalt forbruk av alkohol og ikke misbruker alkohol.

Anonymous poster hash: 1aeed...625

Skrevet

Nei synes ikke det. Hvordan voksne folk lever og bruker ting, er opp til hver enkelt. Skal også forby junk food og snop? Man kan dø av det å siden man kun har levd på drittmat og blitt så stor at man dør.

At man dør av alkohol er jo trist, men synes ikke det skal bli ulovlig. Det er mange som har et normalt forbruk av alkohol og ikke misbruker alkohol.

Anonymous poster hash: 1aeed...625

Man dør ikke av og spise litt snop og junk food, må gå an å unne seg litt godt av og til :)

Skrevet

Man dør ikke av og spise litt snop og junk food, må gå an å unne seg litt godt av og til :)

Tror ikke du skjønte poenget...

• Liker 1
Skrevet

Samme argumentet kan brukes om alkohol! Er ikke alle som drikker for å bli dritings, noen drikker også for kosens del.

Ellers enig med de som sier nei. Det må da finnes grenser for hvor mye staten skal kontrollere av folks hverdagsliv!

• Liker 3
Skrevet

Ok, alkohol kan bli siden det er party relatert men røyk må bort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...