Gå til innhold

Vaksine mot vannkopper (Bergen)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 25 år gammel og har mest sannynlig ikke hatt vannkopper. Har heller ikke så veldig lyst på de, så i dag har jeg ringt rundt til en god del legekontor her i Bergen for å høre om jeg kan få tatt vaksinen.

Ingen har hørt om denne vaksinen og ingen var egentlig villige til å sjekke opp i det. Er det noen her i Bergen som har fått tatt den, som kan anbefale et legekontor? Kjenner jeg er oppgitt..



Anonymous poster hash: 8fd7a...c5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahhahaha, nei, ikke gjør det, forresten :P

Har mistet linken dessverre.

Anonymous poster hash: bbf40...9f8

lol

Anonymous poster hash: 23724...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kontakter fastlegen din som skriver ut resept, så kontakter du apoteket og de må bestille inn vaksinen, når den er kommet bestiller du time hos fastlege igjen og får den satt der. Evt kan du kontakte Bergen Reisemedisin og høre om de gjør det. Du trenger to doser av vaksinen, gitt med noen ukers ellomrom. Prisen er ca 500 kr pr dose + honorar til lege.

Anonymous poster hash: 50644...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kontakter fastlegen din som skriver ut resept, så kontakter du apoteket og de må bestille inn vaksinen, når den er kommet bestiller du time hos fastlege igjen og får den satt der. Evt kan du kontakte Bergen Reisemedisin og høre om de gjør det. Du trenger to doser av vaksinen, gitt med noen ukers ellomrom. Prisen er ca 500 kr pr dose + honorar til lege.

Anonymous poster hash: 50644...678

Har gjort dette men damen i resepsjonen nektet å sette meg videre, fordi hun "hadde aldri hørt om en sånn vaksine". Men da må jeg bare stå på mitt altså. Takk :blomst:

Anonymous poster hash: 8fd7a...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahhahaha, nei, ikke gjør det, forresten :P

Har mistet linken dessverre.

Anonymous poster hash: bbf40...9f8

:fnise:

Anonymous poster hash: 8fd7a...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kontakter fastlegen din som skriver ut resept, så kontakter du apoteket og de må bestille inn vaksinen, når den er kommet bestiller du time hos fastlege igjen og får den satt der. Evt kan du kontakte Bergen Reisemedisin og høre om de gjør det. Du trenger to doser av vaksinen, gitt med noen ukers ellomrom. Prisen er ca 500 kr pr dose + honorar til lege.

Anonymous poster hash: 50644...678

Er det snakk om Varilrix eller Zostavax?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om Varilrix eller Zostavax?

Varilrix. Zostavax er for helvetesild. Selv om begge inneholder varicellavirus er stammen og sammensetningen ulik. Zostavax er også tre ganger så dyr.

Ts, hvis resepsjonspersonen vil vite hvorfor du skal ha time oppgir du kun vaksiner som grunn uten å spesifisere.

Anonymous poster hash: 50644...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...