Gå til innhold

Du som er byggingeniør...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikke byggingeniør, men maskiningeniør.

 

Fastlønn på 507 000,- 

Har en bachelor (ergo 3 årsutdanning)

Arbeider privat, og 6mnd erfaring. 

Anonymkode: 4d7a0...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Den 25.11.2015 at 18.39, sondr skrev:

Det er bare helt sykt... 3 års utdannelse? Ikke rart at boligprisene er skyhøye i Norge når byggekostnadene er så høye.

Serr? 

Jeg er byggingeniør, ikke boligutbygger, arkitekt eller eiendomsutvikler eller snekker eller hva enn det må være du trekker som link mellom byggingeniør med "bare" tre års utdanning og høye boligpriser.

Jeg jobber med prosjektering av veg, vann og avløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir byggingeniør. Kan du også få jobb i oljeindustrien om de skriker etter folk igjen en dag. Veldig vanskelig å være ingeniør i fra oljebransjen og så gå til byggebransjen er min erfaring. Lønnen som byggingeniør er også ofte like god eller til og med bedre enn som tilsvarende ingeniørstilling i oljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, debattanten skrev:

Blir byggingeniør. Kan du også få jobb i oljeindustrien om de skriker etter folk igjen en dag. Veldig vanskelig å være ingeniør i fra oljebransjen og så gå til byggebransjen er min erfaring. Lønnen som byggingeniør er også ofte like god eller til og med bedre enn som tilsvarende ingeniørstilling i oljen.

Hvordan går det med deg? Fått napp på ny jobb? Husker du nevnte du ble permittert fra olja.

Anonymkode: 22296...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med deg? Fått napp på ny jobb? Husker du nevnte du ble permittert fra olja.

Anonymkode: 22296...fd8

Jeg fikk sparken under nedbemanningen ja. Gått ledig siden 1. januar og fortsatt ikke noe jobb i sikte, men det er faktisk en del stillinger å søke på nå så ser lyst på det. Har vært stille en stund. Nå er det selvfølgelig mange om beinet, men har trua. Har prøvd litt på byggebransjen og det er ikke mye napp å få for en oljeingeniør der her på Sørlandet i hvert fall, men jeg vet om mange byggingeniører som har fått jobb i olja :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byggingeniør, 3 års erfaring. Privat firma, ligger på 560 før tillegg og bonus. I fjor lå jeg vel på 670, men fjoråret var litt for drøy ifht overtid etc. Nå som jeg har fått barn og familie ønsker jeg ikke jobbe så mye som tidligere. 

 

Edit: Jobber forresten innen vps- vei plan og samferdsel. Så med vei, vann og arealplanlegging, hovedsaklig vann. Tror det skal veldig mye til før jeg ikke får jobb for å si det slik. 

Endret av Blå politibil
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 26. november 2015 at 10.04, AnonymBruker skrev:

 

Det er kun i oljebransjen det er litt nedgang for ingeniørene, ellers i industrien er det mye å gjøre- Jeg er selv ingeniør i industri og vi har prøvd å fylle 5 ingeniørstillinger i over et år uten å klare det, dette er innenfor automasjon, maskin og elkraft. har ekstremt mye å gjøre om dagen og det ser ut til å være slik hos mine kunder i mange år fremover.

Anonymkode: cd241...7ea

Hvor i Norge jobber du? Jeg kjenner folk med kompetansen dere ser etter som ikke får seg jobb i sitt område. De kan være villige til å flytte.

Anonymkode: b5a49...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...