Gå til innhold

Kresne stebarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

SLUTT Å KJØP NUGATTI!!!! DET MAN IKKE HAR I HUS SPISER MAN IKKE!!!



Anonymous poster hash: 36259...c09
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Involver jentene på kjøkkenet, hver sin dag å bestemme hva dere skal ha og så kan de gjerne hjelpe deg på sin dag så er de helt sikre på at de får det de vil ha.

Jeg var (og er) kresen, og har itilleg en del matallergier. Min mor tar hensyn når det er allergi og kan lage noe eget til meg eller tilpasser retten så jeg kan spise (f.eks lager to boller med salat, i den ene er et jeg kan spise, den andre det jeg ikke kan spise. Så blander resten av familen den). Min far har gitt opp, kan jeg ikke spise det han lager får jeg lage mat selv. Har blitt mange dager på brødskiver når jeg ikke orker stå på kjøkkenet, men har også ført til at jeg tar ansvar og lager mat til alle. Da får jeg noe jeg liker og kan spise.

Kanskje kan du tilpasse maten litt til jentene? F.eks lag både pasta og ris som tilbehør til wok? Lag salaten i små skåler så kan alle plukke det de vil ha istedenfor å måtte pirke (dressing og oljer er jo også umulig å plukke ut). Når de får plukke det de vil ha kan det være lavere terskel for å prøve noe nytt sakte men sikkert.

Endret av Bondenisse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svimmel?

At dette var et trekk for at barna ikke skulle ende opp som stebarna til TS er overhodet ikke grunn til å rettferdiggjøre metoden.

Anonymous poster hash: d4b02...5c2

Hva gjør du om dine barn ikke "liker" maten da? lager ny middag? Her i huset kjører vi samme grusomme metode som du sikter til, vil ikke barna ha det som blir servert får de brødmat etter at vi andre er ferdige å spise. Vi lager bare en middag.

Nei, man straffer ikke barn slik faktisk.

Også i EN HEL UKE...Hva skal det føre til? Det er horribelt.

Hadde hun vært stemor til mitt barn, så hadde hun sluppet flere måltider med det barnet...

Anonymous poster hash: 4bfbd...55f

Hva det skal føre til? skulle de gitt seg på tredje dagen ungen ikke ville spise middagen hennes? Si "jaja, det var verdt forsøket men vi får vel bare bite i det sure eple og lage noe annet til henne da slik at hun lærer seg hvem som er sjefen"?

Jenta lærte jo til slutt at brødmat er kjedelig så det beste er jo faktisk å spise den maten som blir tilbudt.

Selv hadde jeg vel som jentunge sprukket på andre eller tredje dagen og spist middagen, så jeg er "imponert" over at hun greide det en uke. Men er ikke sjokkert over at foreldrene stod i det så lenge.

Anonymous poster hash: 0dc02...4ce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dere bør lage en ukesmeny. Da må barna engasjere seg i det, og gidder de ikke, får de spise det de får. Vanskelig å lære så store barn å "smake på alt", så forstår frustrasjonen. Spesielt med 3 stk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du om dine barn ikke "liker" maten da? lager ny middag? Her i huset kjører vi samme grusomme metode som du sikter til, vil ikke barna ha det som blir servert får de brødmat etter at vi andre er ferdige å spise. Vi lager bare en middag.

Hva det skal føre til? skulle de gitt seg på tredje dagen ungen ikke ville spise middagen hennes? Si "jaja, det var verdt forsøket men vi får vel bare bite i det sure eple og lage noe annet til henne da slik at hun lærer seg hvem som er sjefen"?

Jenta lærte jo til slutt at brødmat er kjedelig så det beste er jo faktisk å spise den maten som blir tilbudt.

Selv hadde jeg vel som jentunge sprukket på andre eller tredje dagen og spist middagen, så jeg er "imponert" over at hun greide det en uke. Men er ikke sjokkert over at foreldrene stod i det så lenge.

Anonymous poster hash: 0dc02...4ce

Det er ikke brødmat etter middag keg reagerer på! Det er eskluderingen fra hele familien som rett og slett er stygg og ekkel. At hun ikke får sitte ved bordet på en uke, og må spise alene etterpå!

At du bruker samme regime slår meg ikke som en overraskelse etter all den tid du bruker på å forsvare handlingen. Om så kongen skulle bruke den; den er like ulovlig!

TS har fått masse tips, men det lukte eni lang vei at hun kun lager mat barnet ikke liker- antagelig med fult overlegg.

Å ta med barna på planlegging av ukemeny, og la dem ha ansvar for hver sin dag er en super tilnærming.

Men klart- det fordrer jo inkludering fremfor eskludering så spørs om det e ønskelig. Og for alt vi vet kan det jo være barna lager noe foreldrene ikke liker. Praktiseres straffemetoden da også?

Hadde jeg vært skilt og barna hatt en stemor og far som brukte denne straffenetoden hadde barnevern og helsesøster vært på banen rimelig kjapt.

Anonymous poster hash: d4b02...5c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke brødmat etter middag keg reagerer på! Det er eskluderingen fra hele familien som rett og slett er stygg og ekkel. At hun ikke får sitte ved bordet på en uke, og må spise alene etterpå!

At du bruker samme regime slår meg ikke som en overraskelse etter all den tid du bruker på å forsvare handlingen. Om så kongen skulle bruke den; den er like ulovlig!

TS har fått masse tips, men det lukte eni lang vei at hun kun lager mat barnet ikke liker- antagelig med fult overlegg.

Å ta med barna på planlegging av ukemeny, og la dem ha ansvar for hver sin dag er en super tilnærming.

Men klart- det fordrer jo inkludering fremfor eskludering så spørs om det e ønskelig. Og for alt vi vet kan det jo være barna lager noe foreldrene ikke liker. Praktiseres straffemetoden da også?

Hadde jeg vært skilt og barna hatt en stemor og far som brukte denne straffenetoden hadde barnevern og helsesøster vært på banen rimelig kjapt.

Anonymous poster hash: d4b02...5c2

Beklager skrivefeiler!

Anonymous poster hash: d4b02...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke brødmat etter middag keg reagerer på! Det er eskluderingen fra hele familien som rett og slett er stygg og ekkel. At hun ikke får sitte ved bordet på en uke, og må spise alene etterpå!

At du bruker samme regime slår meg ikke som en overraskelse etter all den tid du bruker på å forsvare handlingen. Om så kongen skulle bruke den; den er like ulovlig!

TS har fått masse tips, men det lukte eni lang vei at hun kun lager mat barnet ikke liker- antagelig med fult overlegg.

Å ta med barna på planlegging av ukemeny, og la dem ha ansvar for hver sin dag er en super tilnærming.

Men klart- det fordrer jo inkludering fremfor eskludering så spørs om det e ønskelig. Og for alt vi vet kan det jo være barna lager noe foreldrene ikke liker. Praktiseres straffemetoden da også?

Hadde jeg vært skilt og barna hatt en stemor og far som brukte denne straffenetoden hadde barnevern og helsesøster vært på banen rimelig kjapt.

Anonymous poster hash: d4b02...5c2

Hvor står det at hun ikke får sitte med bordet? Jeg leser det som om hun ikke får noe annet mens middagen pågår, men er hjertelig velkommen til å spise det som tilbys (middag).

så usaklig kommentar vedrørende TS og overlegg. For det første skal det godt gjøres å faktisk treffe på alle tre jentene så kresne som de er, og for det andre så ville det vært horribelt å spise lørdagsmat 7 dager i uken. Og angående tipset ditt, hva tenker du de andre barna skal spise den ene dagen søsteren som liker toro pizzafyll har ansvar på ukesplanen da?

Anonymous poster hash: 0dc02...4ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er like ulovlig!

Anonymous poster hash: d4b02...5c2

Og hjemmelen for det er?

Endret av AnimalFarm
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at hun ikke får sitte med bordet? Jeg leser det som om hun ikke får noe annet mens middagen pågår, men er hjertelig velkommen til å spise det som tilbys (middag). så usaklig kommentar vedrørende TS og overlegg. For det første skal det godt gjøres å faktisk treffe på alle tre jentene så kresne som de er, og for det andre så ville det vært horribelt å spise lørdagsmat 7 dager i uken. Og angående tipset ditt, hva tenker du de andre barna skal spise den ene dagen søsteren som liker toro pizzafyll har ansvar på ukesplanen da? Anonymous poster hash: 0dc02...4ce

Det fremstilles som om straffen varte i en uke!

Anonymous poster hash: 4bfbd...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fremstilles som om straffen varte i en uke!Anonymous poster hash: 4bfbd...55f

Sånn jeg forstod det varte det 1 uke, fordi det tok 1 uke før barnet godtok å spise stemoren middag. Syntes dette var ypperlig måte jeg. Alt for mange gjør barna sine bortskjemte ved å landareal få viljen i alt. Her er det kun 1 middag, liker ikke barna det, får de lage seg en brødskiver.

Anonymous poster hash: c3d7e...e13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere trenger besøk av Hellstrøm rydder opp!

Anonymous poster hash: 36259...c09

Og av KG og Barnevernet!

Anonymous poster hash: 1edbe...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at hun ikke får sitte med bordet? Jeg leser det som om hun ikke får noe annet mens middagen pågår, men er hjertelig velkommen til å spise det som tilbys (middag).

så usaklig kommentar vedrørende TS og overlegg. For det første skal det godt gjøres å faktisk treffe på alle tre jentene så kresne som de er, og for det andre så ville det vært horribelt å spise lørdagsmat 7 dager i uken. Og angående tipset ditt, hva tenker du de andre barna skal spise den ene dagen søsteren som liker toro pizzafyll har ansvar på ukesplanen da?

Anonymous poster hash: 0dc02...4ce

Det ene stebarnet mitt liker ikke maten MIN! Mens det andre og mine barn spiser alt.

Hun bestemmer seg allerede før vi setter oss til bords at hun ikke liker.

Vi hadde en uke der hun ikke fikk middag, men måtte spise brødskive etter at vi andre var ferdig å spise. Etter det har hun blitt bedre.. Men jeg lager ALDRI det hun ønsker seg til middag.. Hver gang vi skal spise "min" mat klager hun på det meste og sier at mamma sin mat er mye bedre.. (Til mitt forsvar så servere moren pølse og spagetti, tomatsuppe, pizza med pizzadaus pølse og ost osv aldri grønsaker, wok og sånt)

Anonymous poster hash: 0ad41...c7a

Her står det.

Ungen gikk ei uke der hun ikke fikk spise middag. Etter at de andre var ferdige med å spise så fikk hun brødskive.

Dette er faktisk maktovergrep av voksne mot et barn.

Anonymous poster hash: 51476...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med at det er ikke noe som heter ikke liker, når det kommer til mat. Jeg var ganske kresen i tenårene så var mye jeg ikke "likte" fordi jeg hadde bestemt meg for at det ikke ville være godt. Vis jeg ikke ville ha den maten som sto på middagsplanen så hadde vi en avtale på at man sa i fra, og jeg gikk og tok meg ei brødskive istede.



Anonymous poster hash: 35304...fd0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her står det.

Ungen gikk ei uke der hun ikke fikk spise middag. Etter at de andre var ferdige med å spise så fikk hun brødskive.

Dette er faktisk maktovergrep av voksne mot et barn.

Anonymous poster hash: 51476...938

Innlegget du refererer til er ikke skrevet av TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebroren min var ekstremt kresen.

Han er oppfostret på poteter og brun saus omtrent.

Han spiste ikke kjøtt som ikke var bearbeidet i det hele tatt. Kjøttkaker, pølser og fiskeboller kunne til nød gå, men aldri kylling, biff, pinnekjøtt, koteletter osv.

Spiste ingen typer frukt utenom banan. Ingen form for grønnsaker, heller ikke på pizza eller i taco.

Han var 17 år når han spiste sitt første kyllinglår. Nå er han i midten av tjueårene, og oppdager "nye" matvarer han liker hele tiden.

Det må være utrolig vanskelig å organisere middag til familien når de er så kresne, men om det er en trøst så varer det nok ikke evig.

Anonymous poster hash: 79590...fdb

jeg har en kusine som ikke spiser grønnsaker eller frukt. Aldri gjort det, nå er hun voksen, og kan av egen vilje bestemme seg for...at hun fortsatt ikke vil spise frukt og grønt.

Vi åt taco en gang. Halvparten av kjøttdeigen forsvant øyeblikkelig oppi lefsa hennes med ost på. "Neste gang spiser du taco alene!", sa jeg da.

Best å gjøre noe med det mens de er barn, TS.

Anonymous poster hash: b0745...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det.

Ungen gikk ei uke der hun ikke fikk spise middag. Etter at de andre var ferdige med å spise så fikk hun brødskive.

Dette er faktisk maktovergrep av voksne mot et barn.

Anonymous poster hash: 51476...938

Det står ingenting om at hun ikke fikk sitte ved bordet eller tilbudt middag på lik linje med resten av familien.

Jeg leser det som AB her:

Sånn jeg forstod det varte det 1 uke, fordi det tok 1 uke før barnet godtok å spise stemoren middag. Syntes dette var ypperlig måte jeg. Alt for mange gjør barna sine bortskjemte ved å landareal få viljen i alt. Her er det kun 1 middag, liker ikke barna det, får de lage seg en brødskiver.

Anonymous poster hash: c3d7e...e13

Ergo kunne metoden likesågodt vart i 2 dager som 1 uke, det kommer helt an på ungen.

Men synes jeg vi har avsport lenge nok. Blir siste fra meg:)

Anonymous poster hash: 0dc02...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg har en kusine som ikke spiser grønnsaker eller frukt. Aldri gjort det, nå er hun voksen, og kan av egen vilje bestemme seg for...at hun fortsatt ikke vil spise frukt og grønt.

Vi åt taco en gang. Halvparten av kjøttdeigen forsvant øyeblikkelig oppi lefsa hennes med ost på. "Neste gang spiser du taco alene!", sa jeg da.

Best å gjøre noe med det mens de er barn, TS.

Anonymous poster hash: b0745...30f

Dialekt er ikke lov på KG::....

Anonymous poster hash: 36259...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dialekt er ikke lov på KG::.... Anonymous poster hash: 36259...c09

Herregud? For en bagatell. Et ord som faktisk er nynorsk. Er det ikke lov å skrive nynorsk her heller? Kanskje vedkommende hadde nynorsk som hovedmål, og begynte å skrive bokmål senere. Da kan sånne skrivefeil komme.

Anonymous poster hash: c3d7e...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...