Gå til innhold

Samvær - far jobber rotasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er veldig ambivalent her. Når han sier "Du får høre med noen andre", hvorfor blir du ikke rasende sint eller iskald, og svarer at det får du neimen ikke, for det er kun hans sak og hans problem! Får han ekstra inntekt ved å jobbe helg, får han råd til barnevakt. Basta.

Eller, hvis det ikke er aktuelt, du vil ha full kontroll på hvor, med hvem og hvor lenge barna er (skjønner det, altså), så får du få det fulle ansvar, ingen samværsavtale og fullt bidrag (så DU kan betale barnevakt).

Anonymous poster hash: 8a10d...5c1

Ja du har nok rett her, jeg har hatt fullt ansvar og full kontroll på alt hele livet dems, så det er nok vanskelig for meg å slippe taket også. Vil jo at de skal være med pappaen sin og ikke alle andre - de er fortsatt veldig små.. - jeg har vel bare brukt barnevakt på de 2-3 ganger ...

Jeg blir ikke rasende fordi jeg er vant til det tror jeg, jeg blir bare skuffet og oppgitt over han (og det er vel for jeg innerst inne har noen forhåpninger til han)...

Jeg vet at jeg ikke kan diskutere med han, noe jeg har lært meg, det eneste som kommer utav det er at han enten angriper tilbake "jammen du gjorde sånn og sånn..." el. "tror du det er så lett for meg....", "tror du jeg har det så mye bedre..." eller at han går evt. holder kjeft/ ignorerer meg med å se på tv eller tlf sin. Det kommer aldri noe konstruktivt utav det, han hører aldri hva jeg sier, kun et "angrep" tilbake, så jeg tror kanskje jeg har gitt opp å prøve å si noe til han om hvordan det er for meg, for jeg møter aldri noe empati /forståelse ...

Anonymous poster hash: 21f23...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja du har nok rett her, jeg har hatt fullt ansvar og full kontroll på alt hele livet dems, så det er nok vanskelig for meg å slippe taket også. Vil jo at de skal være med pappaen sin og ikke alle andre - de er fortsatt veldig små.. - jeg har vel bare brukt barnevakt på de 2-3 ganger ... Jeg blir ikke rasende fordi jeg er vant til det tror jeg, jeg blir bare skuffet og oppgitt over han (og det er vel for jeg innerst inne har noen forhåpninger til han)...Jeg vet at jeg ikke kan diskutere med han, noe jeg har lært meg, det eneste som kommer utav det er at han enten angriper tilbake "jammen du gjorde sånn og sånn..." el. "tror du det er så lett for meg....", "tror du jeg har det så mye bedre..." eller at han går evt. holder kjeft/ ignorerer meg med å se på tv eller tlf sin. Det kommer aldri noe konstruktivt utav det, han hører aldri hva jeg sier, kun et "angrep" tilbake, så jeg tror kanskje jeg har gitt opp å prøve å si noe til han om hvordan det er for meg, for jeg møter aldri noe empati /forståelse ... Anonymous poster hash: 21f23...271

Jammen, hvorfor diskuterer du med ham? Hvorfor og hvorfor er dette oppe til diskusjon overhodet? Dere har en samværsavtale. Ta ALT skriftlig. Du trenger ikke empati eller forståelse fra ham, du trenger at han overholder samværshelgene sine. Du skal da ikke være tilstede når han ser TV? Det er ikke noe å diskutere. Vil han endre avtale, får han kontakte familievernkontoret. Vil du, gjør du det samme. Det er han som må se verdien av å ha god kontakt med sine barn, det er ikke ditt ansvar.

Anonymous poster hash: 8a10d...5c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat denne grunnen er litt tynn, siden jeg er medeier i et selskap, har fastlønn og tjener hverken mer eller mindre om jeg jobber i helgene, men noen samlinger og eventer må vi legge til helger for å få butikken til å gå rundt og for at det ikke skal berøre kundene for mye... Men jeg vet veldig godt at det faktisk kun er dette med hvor mye han må betale hver mnd i bidrag som kan ha noen invirkning på han...

Jeg er bare redd han ikke tar ansvaret... - han bare reiser og overlater det til meg, ute av syne ute av sinn. Han har drevet og reist utenlands en periode på et drøyt halvår (før vi gikk hvert til vårt) og ila de 4-5 ukene han var borte så ringte han kanskje hjem en gang ila perioden borte, han virker til å leve et annet liv når han ikke er i nærheten...

Anonymous poster hash: 21f23...271

Han reiser da ikke fra to små barn og lar de være alene! Lever de før han skal dra ut. Hans problem. Ellers veldig enig i det som står i innlegget rett over her. Fatter ikke hvorfor du diskuterer det. Hvorfor har du så mye kontakt med han at han får sagt slike ting? Skriftlig, sms eller mail, kontakt FVK. Ikke snakk med han ellers, ikke dobbeltsjekk om han er klar for sine helger, ta det som en selvfølge (det er det jo), og hvis han ikke overholder så ring FVK, ikke han.

Anonymous poster hash: afa4a...8ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få istand en ny underskrevet avtale hvor du låser det som går an, at ikke alt er fleksibelt. At han har ungene i de og de helgene i friperioden. Så er du fleksibel med resten. Hver gang han bryter avtalen, som sikrer deg avlastning, så innkall til nytt møte hos familievernkontoret. Så begynner han å skjønne tegninga. Si fra at alternativet hvis han ikke tar ansvar er 0%.

Litt utenfor tema, men jeg synes tors-man borte fra primær omsorgsperson er lenge for bsrn på 1,5 år..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få istand en ny underskrevet avtale hvor du låser det som går an, at ikke alt er fleksibelt. At han har ungene i de og de helgene i friperioden. Så er du fleksibel med resten. Hver gang han bryter avtalen, som sikrer deg avlastning, så innkall til nytt møte hos familievernkontoret. Så begynner han å skjønne tegninga. Si fra at alternativet hvis han ikke tar ansvar er 0%.

Litt utenfor tema, men jeg synes tors-man borte fra primær omsorgsperson er lenge for bsrn på 1,5 år..

Skjønner jeg bør kutte mest mulig kontakt og ikke tro at hvis vi omgås som venner og han kan dette innom for å være litt med ungene som han vil gjør det bedre for ungene ... Det er jo når han er innom for å være med ungene litt at jeg prater med han ... det skal være fredag til mandag, men har bare vært fredag til søndag nå til og begynne med og kommer nok til å være det en stund fremover. Jeg har ville hatt henting og levering i bhg, siden han aldri holder avtaler, så slipper jeg å forholde meg til hans impulsstyrte hode om når han skal hente og levere ungene..

Anonymous poster hash: 21f23...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg bør kutte mest mulig kontakt og ikke tro at hvis vi omgås som venner og han kan dette innom for å være litt med ungene som han vil gjør det bedre for ungene ... Det er jo når han er innom for å være med ungene litt at jeg prater med han ... det skal være fredag til mandag, men har bare vært fredag til søndag nå til og begynne med og kommer nok til å være det en stund fremover. Jeg har ville hatt henting og levering i bhg, siden han aldri holder avtaler, så slipper jeg å forholde meg til hans impulsstyrte hode om når han skal hente og levere ungene..

Anonymous poster hash: 21f23...271

Kjempeflott at han vil treffe ungene utenom, men da skal han treffe ungene, ikke deg. Kommer han innom en time drar du på handletur, har han et par timer tilgjengelig så kan han leke ute med dem eller gå tur. Han behandler deg antakelig helt likt som når dere var sammen, og det er ikke rart hvis dere har så mye kontakt.

All komunikasjon om samvær og treff av barn bør foregå skriflig til ting har ordnet seg.

Anonymous poster hash: afa4a...8ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...