Gå til innhold

Tannlege: Gratis hvor lenge? Privat vs. offentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 21 år, får jeg dekket noe hos tannlegen nå? Tror jeg har hull, og kunne trengt behandling. Er født i 1994, da må jeg vel betale fullt beløp? Noen som er kjent med hvor mye dette koster? (Undersøkelse + behandling av hull).

Hvis jeg ikke får dekket noe hos den offentlige tannlege, er det da ca. samme prisnivå hos den offentlige tannlegen, og private tannklinikker ved borring av hull og en "undersøkelsestime"?

Jeg kunne også trengt plate, evt. en annen teknikk for å få rettet opp i fortennene mine. Jeg får vel ikke dekket noe av det offentlige med dette heller? Da må jeg vel få gjort det privat, men vet ikke hvor mye det koster heller..?



Anonymous poster hash: 351c5...9b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får kun noe dekket til og med det året man fyller 20, dessverre!



Anonymous poster hash: ca0da...dfe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vedkommende over sier, dessverre. Når det kommer til tannlege er det litt rart. Noen ganger kan privat være billigere, og noen steder kan du få studentrabatt eller refusjon fra studentsamskipnaden (det er en eller annen slik ordning i Trondheim - studenter der har bedre tanntilbud enn mange andre steder feks.). Så sjekk opp litt. Siden "hvakostertannlegen" anbefales! Sikkert .no, but just google it ;)

Anonymous poster hash: 13c5e...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk litt opp i priser der du bor. Hos min tannlege (privat) koster det ca 600 for sjekk og rundt 800-1000 kr per hull.

Når jeg søker litt rundt på pris på plate kan det virke som det kommer på rundt 15 000 kr.

Anonymous poster hash: 32544...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kun noe dekket til og med det året man fyller 20, dessverre!

Anonymous poster hash: ca0da...dfe

Mener det er ut det året man fyller 18 her. Er det forskjell fra sted til sted? Ut året man fyller 20 er det % rabatt mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...