Gå til innhold

Gråter av smerte


Gjest Kladden

Anbefalte innlegg

Gjest Kladden

Som de fleste sikkert vet, fjernet jeg mandlene til morgenen idag. Jeg har tatt smertestillende regelmessig, men det hjelper ingenting. Gjør så vondt at jeg ikke klarer å svelge mitt eget spytt, og får ikke i meg mat eller drikke! Grått den siste timen fordi det er så ille.. Føles også ut som jeg har en slimpropp i halsen som verken vil opp eller ned, og drøvvelen og tunga er så hoven at det er vanskelig å puste.

Noen som vet hva jeg bør gjøre, og eventuelt hvilken stilling jeg bør ligge i for å puste best mulig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kladden

Som de fleste sikkert vet, fjernet jeg mandlene til morgenen idag. Jeg har tatt smertestillende regelmessig, men det hjelper ingenting. Gjør så vondt at jeg ikke klarer å svelge mitt eget spytt, og får ikke i meg mat eller drikke! Grått den siste timen fordi det er så ille.. Føles også ut som jeg har en slimpropp i halsen som verken vil opp eller ned, og drøvvelen og tunga er så hoven at det er vanskelig å puste.

Noen som vet hva jeg bør gjøre, og eventuelt hvilken stilling jeg bør ligge i for å puste best mulig??

Og: Hva kan jeg gjøre for å dempe smerten? Er utrolig, utrolig svimmel også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Kan du oppsøke legevakten og få flytende smertestillende?

Tror ikke jeg trenger mer smertestillende, får alt det jeg fikk med av legene som opererte meg idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg trenger mer smertestillende, får alt det jeg fikk med av legene som opererte meg idag!

Vel da vet jeg ikke hva du kan gjøre, annet enn å lide deg igjennom natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan hende du bør støtte deg opp i sengen, sittende, slik at du får hvile hodet bakover mot veggen/pute i nakken. Det hjelper meg når jeg er skikkelig dårlig og trenger å puste. Det blir litt ubehagelig stilling over flere timer, men jeg velger det istedenfor å ligge og ha verre smerter i liggende stilling.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Det kan hende du bør støtte deg opp i sengen, sittende, slik at du får hvile hodet bakover mot veggen/pute i nakken. Det hjelper meg når jeg er skikkelig dårlig og trenger å puste. Det blir litt ubehagelig stilling over flere timer, men jeg velger det istedenfor å ligge og ha verre smerter i liggende stilling.

God bedring!

Takk for tipset, skal prøves ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å gi deg noen råd når vi ikke vet annet enn hva du er operert for. Det varierer fra klinikk til klinikk hva man får for smerten. Vi har ikke lov til å diskutere medikasjon her, og det er egentlig bra, siden vi ikke kan se journalen din.

Mitt beste råd er at du tar kontakt med klinikken dersom du mener det smerteregimet du har fått ikke gir deg adekvat lindring.

Anonymous poster hash: 5d82d...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å gi deg noen råd når vi ikke vet annet enn hva du er operert for. Det varierer fra klinikk til klinikk hva man får for smerten. Vi har ikke lov til å diskutere medikasjon her, og det er egentlig bra, siden vi ikke kan se journalen din.

Mitt beste råd er at du tar kontakt med klinikken dersom du mener det smerteregimet du har fått ikke gir deg adekvat lindring.

Anonymous poster hash: 5d82d...a1a

Det står i innlegget at han har operert mandlene....

Anonymous poster hash: fd41f...9ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i innlegget at han har operert mandlene.... Anonymous poster hash: fd41f...9ca

Og jeg skriver at vi ikke vet annet ENN hva hun er operert for. Les ordentlig.

Anonymous poster hash: 5d82d...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de fleste sikkert vet, fjernet jeg mandlene til morgenen idag. Jeg har tatt smertestillende regelmessig, men det hjelper ingenting. Gjør så vondt at jeg ikke klarer å svelge mitt eget spytt, og får ikke i meg mat eller drikke! Grått den siste timen fordi det er så ille.. Føles også ut som jeg har en slimpropp i halsen som verken vil opp eller ned, og drøvvelen og tunga er så hoven at det er vanskelig å puste.

Noen som vet hva jeg bør gjøre, og eventuelt hvilken stilling jeg bør ligge i for å puste best mulig??

Da junior fjernet mandlene, hadde han også så sterke smerter at han ikke klarte å svelge sitt eget spytt, selv om vi gav han den smertestillende vi hadde fått fra klinikken. Vi ringte dem, og fikk da noe annet og mye kraftigere smertestillende. Etter det klarte han å drikke og få i seg flytende mat.

Anonymous poster hash: a947b...5d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis smertene er like ille Ts så bør du ringe lege. Vet ikke hvilke smertestillende du har fått, men da datteren min tok mandlene så fikk hun sterke smertestillende i stikkpilleform; paralgin forte og voltaren som hun skulle ta samtidig/kombinere. Hun klarte ikke å svelge, så smertestillende måtte inn "bakveien".

Du kan også suge på isbiter, dessuten er lollipop-is/saftis fint når du er nyoperert for mandlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Hvis smertene er like ille Ts så bør du ringe lege. Vet ikke hvilke smertestillende du har fått, men da datteren min tok mandlene så fikk hun sterke smertestillende i stikkpilleform; paralgin forte og voltaren som hun skulle ta samtidig/kombinere. Hun klarte ikke å svelge, så smertestillende måtte inn "bakveien".

Du kan også suge på isbiter, dessuten er lollipop-is/saftis fint når du er nyoperert for mandlene.

Tusen takk for råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...