Gå til innhold

Gode gener


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det nevnes fra tid til an ordene "gode gener". I mange tilfeller blir dette nevnt i forhold til høyde, noe som kan være litt missvisende. Det er flere som tror at om man er gjennomsnittlig høy eller under gjennomsnittlig, har man dårligere gener enn de som er høyere. Det er mange som ikke tenker at det er en grunn til at man har avvik. Det er slettes ikke meningen at alle skal være sånn eller sånn.

Gode gener kan knyttes til hvor sterkt en motstår sykdom, ikke minst kroppens evne til å unngå skader. Det kan i tillegg ses på i den forstand at pga. den enorme veksten av mennesker på jorda, har menneskeheten fått generelt dårligere gener. Genene har blitt vannet ut. Hadde det ikke vært for utviklingen av brilleglass og linser så hadde sikkert halvparten av befolkningen i Norge ikke levd i dag. Dette fordi det er såpass mange mennesker i dette landet og i verden som dårlig syn, noe som også blir sett på som dårlig gener. Dårlig syn uten briller/linser minsker sannsynligheten for å overleve.



Anonymous poster hash: f8dcf...ebd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dårlig syn, men er skyhøy. Vil man da si at jeg har dårlige eller gode gener?

For å være litt seriøs; jeg har aldri hørt at det er beregnet som gode gener hvis man er høy, men heller hvis man har en resistant kropp og er intelligent/lærer fort. Selv har jeg ingen formening om hva som er gode gener eller dårlige gener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Jeg har dårlig syn, men er skyhøy. Vil man da si at jeg har dårlige eller gode gener?

For å være litt seriøs; jeg har aldri hørt at det er beregnet som gode gener hvis man er høy, men heller hvis man har en resistant kropp og er intelligent/lærer fort. Selv har jeg ingen formening om hva som er gode gener eller dårlige gener.

Ogsá har du de som mener at gode gener har med godt utseende á gjóre. Det er mye forskjellig som folk vil mene om dette. Jeg synes ná at vi er heldige med á leve i en tid der vi kan bruke briller/kontaktlinser for á se bedre, og kan ta medesiner nár vi er sjuke, kan bli operert om noe skulle vaere galt med oss, o.s.v...

Ä gá rundt á dómme folk etter hva som skal vaere gode gener eller ikke er noe som vi ikke burde drive sá mye med. Alle mennesker er forskjellige, og er flinke med forskjellige ting. Det viktigste er á se pá hva de kan komme med i denne verden, for alle mennesker er verdt like mye og kan ha noe á gi av seg sjólv i vár verden. :)

Endret av SunflowerPenguin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest diverse forskning som mener at lave kvinner er mer fruktbare enn høye kvinner, så dette med høyde kan ikke stemme. Tenker at å være fruktbar er tegn på gode gener.

Når jeg tenker ellers på gode gener, kan man ofte se det på huden, håret, helheten i et menneske.



Anonymous poster hash: 904a6...106
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker på gode gener, tenker jeg på at man ikke har så mye arvelig sykdom i bagasjen. At alle i familien i flere generasjoner tilbake har levd lenge og hatt god helse. Uavhengig av høyde eller utseende.



Anonymous poster hash: 46554...993
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...