Gå til innhold

Fra 69 til 55 kilo. En slankedagbok.


Signe83

Anbefalte innlegg

Hei!

Med denne dagboka starter et nytt prosjekt som jeg har tenkt på lenge. Krysser fingrene for at skrivingen skal øke motivasjonen til å kunne få tilbake trivselsvekten min, samtidig som at kanskje flere vil gi tips, motivasjon samt dele erfaringer.

Kort om meg: Trebarnsmor i hundre prosent jobb. Har en mann som er ukependler, så mye alene med barna. Med andre ord: Definitivt tatt av den berømte tidsklemma!! Jeg er bedagelig, alt for glad i mat og sukkeravhengig. Jeg liker igrunn trening, men så er det jo den berømte dørstokkmila... Flere som kjenner seg igjen? Vel, dette var litt kort bakgrunnsstoff.

Feel free to follow!

Endret av Signe83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 1:

Kjære dagbok. Før jeg kunne starte denne dagboka, måtte jeg jo hoppe på vekta for å få emnetittelen riktig. Da jeg ikke bruker vekten noe særlig ofte, fikk jeg meg et skikkelig puff bak. For å bikke 70-tallet, er totalt uaktuelt!!

Min største fiende er jo definitivt sukker, da særlig på kveldstid når mannen er borte. Jeg er usikker på om det er lurt å finne erstatning for sukker som for eksempel frukt, bær, juice, lettyoghurt, etc. Eller prøve å begrense mest mulig?

Dagens meny besto av følgende (småflau nå, da jeg ikke tenker på hva jeg putter i munnen):

-Frokost:

Et hjemmebakt grovt rundstykke med brunost.

Et hjemmebakt knekkebrød med hvitost.

Ett glass vann.

To kopper kaffe.

Lunsj:

To brødskiver med hvitost.

Et havreknekkebrød med majones og salami.

En kopp kaffe.

Middag:

Fire stk fiskepinner

Pasta

Brokkoli og gulrot.

Kveldsmat:

Et stk grovt hjemmebakt rundstykke med egg og majones.

Endel nøtter uten salt og fett.

To kopper grønn te.

Mellommåltider:

Litt sjokolade og en halv eple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...