Gå til innhold

Vrangforestilling eller illusjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag har jeg hatt to episoder med synsbedrag som jeg vet ikke stemmer. 1) en tørkerull som beveget seg, men ikke gjorde det likevel. 2) en kaffikopp ble borte rett foran nesen min men stod der likevel ved andre øyekast.

Er for tiden stresset, men lurer på om jeg burde oppsøke lege for dette? Vet jo at jeg så ting som opplagt ikke stemmer med virkeligheten. Har ingen psykiske lidelser, men ADHD og går på lav dose Ritalin daglig. Hva ville dere gjort? Vente å se? Ikke opplevd dette før.

Anonymous poster hash: 4ac1b...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått på det siden 2007, men aldri merket noe før. Ikke merket noe idag, så nevner det til legen neste gang jeg er der om det ikke skal skje noe mere :)

Anonymous poster hash: 4ac1b...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Dersom det kun har skjedd en gang så ville jeg ikke tenkt noe mer på det. Det kan vel skje med de fleste at vi noen ganger tror vi så noe som ikke skjedde. Og dersom du ikke tror på det du da så, så er det i alle fall ikke vrangforestillinger. Det kan være noe så enkelt som forsinkelse i synssenteret.

Hadde du mensen da det skjedde? (Edit: Vet det var et random spørsmål, men jeg holder på å utvikle en teori :fnise: )

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Ingen mens, men veeeldig stresset for tiden!! Noe pms da ;)

Anonymous poster hash: 4ac1b...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det kun har skjedd en gang så ville jeg ikke tenkt noe mer på det. Det kan vel skje med de fleste at vi noen ganger tror vi så noe som ikke skjedde. Og dersom du ikke tror på det du da så, så er det i alle fall ikke vrangforestillinger. Det kan være noe så enkelt som forsinkelse i synssenteret.

Hadde du mensen da det skjedde? (Edit: Vet det var et random spørsmål, men jeg holder på å utvikle en teori :fnise: )

Haha måtte bare svare deg når jeg så det du skrev!

For en uke siden omtrent så lette jeg i en evighet etter fjernkontrollen, hadde brukt den for litt siden og da lå den på stuebordet, men samme hvor mye jeg så etter den lå den ikke der lenger! Var ingen ting annet på bordet heller uten en blomst og noen telys! Spør samboeren min om han vet hvor den er, så viser det seg at den ligger rett ved siden av meg på stuebordet, plutselig kunne jeg se den igjen!

Kom til å tenke på det når du skrev nå, husker ikke nøyaktig dag, men enten rett før jrg fikk mensen, eller en av de første dagene! Håper jeg er behjelpelig til teorien din :fnise:

Anonymous poster hash: 0a127...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87

Haha måtte bare svare deg når jeg så det du skrev!

For en uke siden omtrent så lette jeg i en evighet etter fjernkontrollen, hadde brukt den for litt siden og da lå den på stuebordet, men samme hvor mye jeg så etter den lå den ikke der lenger! Var ingen ting annet på bordet heller uten en blomst og noen telys! Spør samboeren min om han vet hvor den er, så viser det seg at den ligger rett ved siden av meg på stuebordet, plutselig kunne jeg se den igjen!

Kom til å tenke på det når du skrev nå, husker ikke nøyaktig dag, men enten rett før jrg fikk mensen, eller en av de første dagene! Håper jeg er behjelpelig til teorien din :fnise:

Anonymous poster hash: 0a127...450

Hahaha, jo takk! :fnise: Fakk, nå fikk jeg faktisk lyst å utvikle den teorien sånn skikkelig også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jo takk! :fnise: Fakk, nå fikk jeg faktisk lyst å utvikle den teorien sånn skikkelig også. :fnise:

Hahaha kan jeg spørre hva teorien din går ut på? At jenter blir spik spenna gærne når de har mensen :fnise:

Anonymous poster hash: 0a127...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Hahaha kan jeg spørre hva teorien din går ut på? At jenter blir spik spenna gærne når de har mensen :fnise:

Anonymous poster hash: 0a127...450

Neineinei!

Men ... I dunno! At kanskje den hormonelle forstyrrelsen som skjer under menstruasjonen (det er et himla rart ord det der, tenk: menstruere, uansett)påvirker psyken, og at hos noen kvinner så viser det seg gjennom forstyrrelser i psyken. Og at noen kan oppleve hallusinasjoner gjentatte ganger, parallelt med menstruasjonssyklusen. Jeg søkte faktisk på det nå i stad, og det var en kontroversiell diagnose de kallte "menstrual psychosis". Fy søren, så interessant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

Det hadde faktisk ikke sjokkert meg om den teorien stemmer, for jeg bblirspinn gærn på alle andre områder uka før tanta kommer ;) ;) Det har komt meg for øret (ingen kilde!) at stor prosent av alle kvinnelige bilulykker skjer i den uka!!!

Anonymous poster hash: 4ac1b...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...