Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor høy feber bør et barn (i dette tilfelle 9 år) ha før man kontakter legevakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor høy feber bør et barn (i dette tilfelle 9 år) ha før man kontakter legevakt?

Hvor lenge har barnet hatt feber og hvordan er almenntilstanden? Har barnet fått paracet eller andre feberdempende?

Anonymous poster hash: 3fad6...9fd

Skrevet

Gi febernedsettende og se det an så lenge det ikke er andre symptomer. Er almenntilstanden grei er det ingen grunn til å kontakte lege i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 6f947...7c7

  • Liker 1
Skrevet

Hvor høy feber bør et barn (i dette tilfelle 9 år) ha før man kontakter legevakt?

Feberen er ikke indikasjon på å kontakte legevakt, med mindre den holder seg over 40 lenge, og ikke går ned av febernedsettende.

Det er allmenntilstanden som er den viktige, hvor slapt barnet er, hvor lett det er å få kontakt, om barnet er klart i hodet, snakker og klarer å si fra om ting etc.

Uansett er det alltid bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite :) Hvis du er utrygg og usikker så ringer du, da får du snakke med sykepleier og kan fortelle at du var usikker på om du skulle ringe.

Generelt sett mener jeg det er dumt for barna å dras ut unødvendig med feber og sykdom, det er ikke behagelig å måtte dra på legevakta når man helst vil ligge i ro.

Anonymous poster hash: 9a052...401

Skrevet

Han er nå på døgn nr 2 med 40 i feber. Akkurat nå 40.3. Han er slapp, klager på vondt i hodet og vondt i beina. Han har sovet i storsett hele dag. Sov ikke like mye i går. Fikk i han litt mat (4-5 gafler med makaroni og røktpølse) og han drikker ganske bra. Klar i hodet, men han drømmer mye når han sover.

Skrevet

Har han fått febernedsettende da? (ibux eller paracet?)

Du bør kontakte lege når feberen er over 40 og det har vart i 2 dager. Vet du hvorfor han har feber?



Anonymous poster hash: 63312...ef3
Skrevet

Har han fått febernedsettende da? (ibux eller paracet?)

Du bør kontakte lege når feberen er over 40 og det har vart i 2 dager. Vet du hvorfor han har feber?

Anonymous poster hash: 63312...ef3

Har gitt han en gang, nå nekter han å ta mere. :/ Vet ikke hvorfor han har feber, men han har vondt i halsen. Har også ei datter på 16 år, hun har også hatt feber og vondt i halsen noen dager nå. Men har ikke hatt riktig så høy feber..

Skrevet

Uansett kontakter man fastlege og ikke legevakt om man ønsker sjekk bare for feber. Men du bør forsøke å få i han febernedsettende (som også er smertestillende) og se om det hjelper. Mat er ikke viktig, viktigere at han får i seg drikke.

Anonymous poster hash: 6f947...7c7

Skrevet

Jeg ville ha ringt legevakten når feberen går over 40 grader, helt klart.



Anonymous poster hash: 63312...ef3
Skrevet

Har gitt han en gang, nå nekter han å ta mere. :/ Vet ikke hvorfor han har feber, men han har vondt i halsen. Har også ei datter på 16 år, hun har også hatt feber og vondt i halsen noen dager nå. Men har ikke hatt riktig så høy feber..

Da må du ta litt ansvar og få i gutten paracet! En niåring bestemmer IKKE slikt selv!

Og ja, du burde ringt fastlegen idag, ikke vente til kvelden og ringe legevakt. Men få nå i han febernedsettende da!

Anonymous poster hash: 9a052...401

Skrevet

Da må du ta litt ansvar og få i gutten paracet! En niåring bestemmer IKKE slikt selv!

Og ja, du burde ringt fastlegen idag, ikke vente til kvelden og ringe legevakt. Men få nå i han febernedsettende da!

Anonymous poster hash: 9a052...401

Unnskyld meg!!! Ta litt ansvar?? Han var i mye bedre allmentilstand i går, og jeg var hos fastlege med min datter på fredag, da var han ikke syk. Du trenger ikke å være frekk, jeg tar vare på mine barn. Og å få han til å grine og skrike nå er ikke noe jeg ønsker. Det hjelper i hvertfall ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...