AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #21 Skrevet 27. januar 2015 Nei, jeg bor alene og hater å lage mat, så jeg lager sjeldent middag. Men når jeg lager middag, så går det i forskjellige pastaretter. Anonymous poster hash: a26ec...ef7
Gjest The damned Skrevet 27. januar 2015 #22 Skrevet 27. januar 2015 Ja, stort sett. Hender at vi kjøper en pizza eller noe ute. (Har ikke noe særlig annet enn det hvis vi skal spise ute her ) Jeg har ikke en plan egentlig, men kjøper råvarer slik at jeg har noe å lage av. Forrige uke ble det: -salat med grønnsaker, couscous og strimlet svinekjøtt. -chili con carne (hadde det to dager) -pasta med kjøttsaus. -koteletter med ovnsstekte poteter, salat og rømmedressing med pesto. -fajitas. -kjøpte pizza en dag. Spiser litt lite fisk og skal ha minst en dag med vegetarmat.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #23 Skrevet 27. januar 2015 Ja. Denne uken blir det: Mandag(igår): laks med wokgrønnsaker,nudler og saus Tirsdag: Laks med couscous og pebresaus Onsdag: hjemmelagde kjøttboller med spaghetti og ferdigsaus Torsdag: skal spise middag ute Fredag:taco Lørdag:middagselskap så vet ikke Søndag: lakseburger med hjemmelaget pommes frites og aioli Spiser mye fisk og skalldyr og mindre med kjøtt. Mange som spiser veldig mye kjøtt hver uke, men man skal jo egentlig ikke ha i seg så altfor mye rødt kjøtt da. Hvis vi skal snakke helse (og dømme hverandre... ) er det vel mye som taler for at det ikke er noe særlig kjernesunt med oppdrettslaks heller. Jeg ville i hvert fall definitivt ikke spist det tre dager i uken. Selv spiser jeg også mye fisk, men lite oppdrettslaks. Kanskje en gang i mnd i gjennomsnitt, andre fiskeslag og skjell ++ 2-3 ganger i uken, og vegetarmiddag 2-3 ganger i uken. Samt en real kjøttmiddag på søndagen. Og for å svare på trådens tema: Ja, jeg lager middag hver dag (med mindre vi spiser ute e.l.). Det er noe jeg legger mye arbeid og planlegging i, og en av de store små gledene i livet. Anonymous poster hash: f73c4...3a1 1
Gjest Olivia Benson Skrevet 27. januar 2015 #24 Skrevet 27. januar 2015 Vi spiser middag hver dag, men det er sjeldent jeg som lager den
Ewe Skrevet 27. januar 2015 #25 Skrevet 27. januar 2015 Ja. Denne uken blir det: Mandag(igår): laks med wokgrønnsaker,nudler og saus Tirsdag: Laks med couscous og pebresaus Onsdag: hjemmelagde kjøttboller med spaghetti og ferdigsaus Torsdag: skal spise middag ute Fredag:taco Lørdag:middagselskap så vet ikke Søndag: lakseburger med hjemmelaget pommes frites og aioli Spiser mye fisk og skalldyr og mindre med kjøtt. Mange som spiser veldig mye kjøtt hver uke, men man skal jo egentlig ikke ha i seg så altfor mye rødt kjøtt da. Det er ikke anbefalt å spise fet fisk mer enn to ganger i løpet av uka pga høyt innhold av miljøgifter og tungmetaller. Idag Skal jeg lage hjemmelaget fiskegrateng til min kjære og meg! Håper det blir godt!
skruf Skrevet 27. januar 2015 #26 Skrevet 27. januar 2015 Lager middag hver dag, men av og til kan det hende at vi bestiller noe take-away en lørdag. Planlegger og setter opp ukesmeny, og handler inn mat for hele uka hver mandag. Sparer både tid og penger. Av og til kan det være vanskelig å være oppfinnsom og komme på hva man skal ha til middag hver dag, men både barn og mann kommer med ønsker, så da blir det alltids noe som alle liker ila uka. Denne uka er f.eks sånn: Pannekaker med bacon Stekt ris med div grønnsaker og skinke Laks med agurksalat, poteter, revet gulrot og en klatt rømme Stekte fiskekaker med poteter, gulrot, brokkoli og kålstuing Hjemmelaget lasagne Bakt potet Ovnsbakt klippfisk med potetmos, sprøstekt bacon og tomat&oliven-chutney
maipai Skrevet 3. februar 2015 #28 Skrevet 3. februar 2015 Ja. Lager middag hver dag. Setter opp en ukesoversikt hver fredag og handler for hele uken. Fisk mist to ganger i uka. Pasta/pizza maks en dag. Går mye i supper, gryter og salater. Sparer på ukesoversiktene og kan se tilbake på dem når jeg går tom for idéer. Mye inspirasjon å finne på blogger og matprat.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #29 Skrevet 3. februar 2015 Nei, ca. 1 gang i uka eller noe slikt blir det restemiddag. Det som går igjen hos oss er fiskesuppe, kjøttdeig med spaghetti + saus, Grandiosa, taco, middagsform med noe kjøtt + diverse grønnsaker, diverse grønnsakssupper som jeg lager fra bunnen av etc. Anonymous poster hash: d3b6f...d14
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #30 Skrevet 3. februar 2015 Ja, men på de dagene jeg er veldig trøtt og sliten lager jeg ofte yoghurt med mye digg oppi, samt havregryn. Det er så enkelt, veldig godt og mettende. Anonymous poster hash: 5ca00...a29
Tvist Skrevet 3. februar 2015 #31 Skrevet 3. februar 2015 Lager vanligvis middag for 2-3 dager om gangen, men må ha varmmat hver dag. Pannekaker i dag.
Gjest Gjest_Flodhestene Skrevet 4. februar 2015 #32 Skrevet 4. februar 2015 Ja, middag må man ha. Dagens høydepunkt 😄 Denne uka skal/har vi ha/hatt Mandag : kjøttkaker i brun saus Tirsdag : ovnsbakte grønnsaker med laks Onsdag : hjemmelaget pizza Torsdag : taco Fredag : en indiskinspirert gryterett med kylling Lørdag: biff med tilbehør Søndag: lapskaus
Atea Skrevet 4. februar 2015 #33 Skrevet 4. februar 2015 Ja, lager middag hver dag, er jeg lat blir det omelett eller restemat. Bor alene og spiser lavkarbo så har bare meg selv å tenke på. Av og til lite inspirasjon her i huset, går mye i wokede grønnsaker (blomkål, brokkoli, purre, chili, sellerirot, paprika, ingefærrot, hvitløk) sammen med kjøtt eller fisk (hvit fisk eller vill-laks). Spiser reinkjøtt opptil par ganger i uka med grønnsaker og grønnsaks- eller selleriotgrateng, eller bare woker det. Reinskav er dyrt på butikken, men en pakke holder til tre middager hvis jeg ikke spiser det til lunsj Spiser ikke pasta og ris, men lager ofte pastasaus med stekt karbonadedeig av storfe, sammen med parmesan, oliven og salat. Baker proteinbrød og knekkebrød. Hender jeg lager fisk i form med grønnsaker og ost som topping. Lammekoteletter i leirgryte med grønnsaker lager jeg også, men mer sjeldent. Kylling må være økologisk, samme med svinekjøtt. De dagene jeg har dårlig tid eller er lat, åpner jeg av og til en boks makrell i tomat sammen med en skive proteinbrød, cayennepepper/rød chili og argurkskiver sammen med enten rømme eller chreme fraiche. Da passer jeg på å få i meg grønnsaker, rå blomkål, paprika og det jeg har i hus. Dette er de dagene jeg ikke venter gjester. Lager også lapskaus uten poteter. Neste gang jeg inviterer på middag, tror jeg det blir lavkarbo-pizza. Det er en rett som er kjedelig å lage bare til seg selv. Innrømmer at jeg kan bli matlei og savner mer variasjon. Koker jeg skrei og lever, har jeg ikke noe annet ved siden av, kun pepper. Tar en skje coscoa daglig og en skje gresskarkjernefrø. Pluss tran. Bruker ofte avokado som pålegg eller som tilbehør. Men jeg bor alene og da er det enklere med striks lavkarbo enn for en familie. Ingen andre enn meg å ta hensyn til her. Har glemt bort en del oppskrifter, men skal hente de frem igjen fra oppskriftsboka. Blir ofte matlei, må innrømme det.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #36 Skrevet 4. februar 2015 Ja, det gjør jeg. Selv om jeg er singel. Anonymous poster hash: 8431f...161
Fiolinisten Skrevet 4. februar 2015 #37 Skrevet 4. februar 2015 Jeg kan ikke huske sist gang jeg laget middag, tror ikke jeg har gjort det ennå i år. Jeg er glad i å lage mat, det er ikke det, men jeg har både plass og tid mangel for å lage middag hver dag. Når jeg lager middag så lager jeg som oftest mye per gang, så fyller jeg opp fryseboksen med mat for å spre det utover. Det er veldig lettvint å gjøre det sånn og en sparer veldig mye tid.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #38 Skrevet 4. februar 2015 Vi lager ikke middag hver dag, men spiser middag hver dag likevel. Som småbarnsforeldre har vi funnet ut at sultne barn og foreldre etter barnehage og jobb fungerer dårlig. I ukedagene pleier vi derfor å spise mye supper, gryteretter eller ovnsretter som vi forbereder kvelden i forveien. I dag hadde vi grønnsakssuppe f.eks., og det samme står på menyen i morgen. Vi spiser ofte det samme to dager på rad, så dermed lager vi middag kun annenhver dag. På fredager spiser vi ofte brødskive, frukt eller yoghurt når vi kommer hjem og koser oss med en bedre middag like før barnas leggetid. Anonymous poster hash: 223b9...caa
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #39 Skrevet 4. februar 2015 Nei. I dag spiste jeg brødskive med avocado til "middag". Anonymous poster hash: c8c21...9f7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #40 Skrevet 4. februar 2015 Nei, dessverre så lager vi ikke middag hver dag lenger. Ungene er så godt som voksne og er aldri hjemme, mannen min jobber dagtid og er hjemme i 17-tiden og jeg jobber kveld/natt og begynner kl 18 eller evt 22. Så her spiser vi kun middag sammen i helgene. Trist egentlig.Anonymous poster hash: 009fe...284
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå