MissAnema Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Noen som har en god oppskrift på lavkarbo-pizza? Eventuelt en grov men velsmakende pizzabunn?
Pringle Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Hvis du vil ha pizza, så spis pizza da vel? Lavkarbo er ment å skulle dempe suget etter karbohydratrik mat. Her er det noe som ikke stemmer.
MissAnema Skrevet 26. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2015 Dette er ikke en diskusjonstråd ang lavkarbo. Jeg trenger en oppskrift, kun det. Jeg spiser pizza! (spiser i grunn akkurat det jeg har lyst på ) Får besøk til helgen som ikke tåler så godt hvetemel og gjær, hun spiser stort sett lavkarbo-mat, derfor spurte jeg etter oppskriften
Gjest Runforit Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 http://www.lavkarbogjortenkelt.net/?s=Pizza
MissAnema Skrevet 26. januar 2015 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2015 http://www.lavkarbogjortenkelt.net/?s=Pizza Tusen takk!!
Gjest Nanne70 Skrevet 26. januar 2015 #6 Skrevet 26. januar 2015 Denne er supergod: http://sjelemat.blogspot.no/2013/03/verdens-beste-lavkarbo-pizza.html Bruker kokosmelet fra Funksjonell mat, og det smaker IKKE kokos av bunnen i det hele tatt
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #7 Skrevet 26. januar 2015 Min erfaring med lavkarbo-pizzaer, og jeg har smakt mange varianter, er at alle har en skikkelig eggaktig omelettsmak, selv om alle lavkarbofolka bedyrer at det smaker det ikke! Anonymous poster hash: 1b3eb...56d 3
Gjest Runforit Skrevet 26. januar 2015 #8 Skrevet 26. januar 2015 Min erfaring med lavkarbo-pizzaer, og jeg har smakt mange varianter, er at alle har en skikkelig eggaktig omelettsmak, selv om alle lavkarbofolka bedyrer at det smaker det ikke! Anonymous poster hash: 1b3eb...56d Ikke om du lager bunnen på soyamel
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #9 Skrevet 26. januar 2015 Ikke om du lager bunnen på soyamel Jo, har smakt det også. Alle oppskriftene har jo egg i seg. Skal ikke være egg i pizzabunnen. Ei heller tunfisk som noen prøver seg på skal smake helt "amazing".... Anonymous poster hash: 1b3eb...56d 2
Gjest rådyr Skrevet 26. januar 2015 #10 Skrevet 26. januar 2015 Jo, har smakt det også. Alle oppskriftene har jo egg i seg. Skal ikke være egg i pizzabunnen. Ei heller tunfisk som noen prøver seg på skal smake helt "amazing".... Anonymous poster hash: 1b3eb...56d Tror jeg har sett en oppskrift med bunn av blomkål, men er kanskje egg i den også. En annen av søtpotet, om det er lavkarbo nok.
MissAnema Skrevet 26. januar 2015 Forfatter #11 Skrevet 26. januar 2015 Denne er supergod: http://sjelemat.blogspot.no/2013/03/verdens-beste-lavkarbo-pizza.html Bruker kokosmelet fra Funksjonell mat, og det smaker IKKE kokos av bunnen i det hele tatt Så flott - tusen takk!!
MissAnema Skrevet 26. januar 2015 Forfatter #12 Skrevet 26. januar 2015 Tror jeg har sett en oppskrift med bunn av blomkål, men er kanskje egg i den også. En annen av søtpotet, om det er lavkarbo nok. Ja det vil jeg da tro at det er.. Det viktigste er at det ikke er, evnt. er lite, mel og gjær
Gjest rådyr Skrevet 26. januar 2015 #13 Skrevet 26. januar 2015 (endret) Ja det vil jeg da tro at det er.. Det viktigste er at det ikke er, evnt. er lite, mel og gjær Ikke hvetemel iallefall. Det var denne jeg tenke på. Blomkålpizza her. Har lyst å prøve begge selv (Edit; feil blomkållink) Endret 26. januar 2015 av rådyr 1
MissAnema Skrevet 26. januar 2015 Forfatter #14 Skrevet 26. januar 2015 Ikke hvetemel iallefall. Det var denne jeg tenke på. Blomkålpizza her. Har lyst å prøve begge selv (Edit; feil blomkållink) Tusen takk!!
pippip Skrevet 28. januar 2015 #15 Skrevet 28. januar 2015 Ikke hvetemel iallefall. Det var denne jeg tenke på. Blomkålpizza her. Har lyst å prøve begge selv (Edit; feil blomkållink) Jeg har prøvd søtpotetpizzaen, veldig god. Brukte mandelmel og sesammel da jeg ikke hadde det som står i oppskriften. Men husk å steke den lenge nok før du tar på fyllet, ellers er det vanskelig å få bunnen ordentlig stekt.
Popc0rn Skrevet 28. januar 2015 #16 Skrevet 28. januar 2015 Dette er min favoritt av de jeg har prøvd: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27866 Jeg har servert denne til mange ikke-lavkarbere og de fleste ender opp med å spørre om oppskriften og flere har til og med sagt at de foretrekker denne bunnen fremfor vanlig pizzabunn. Jeg har redigert den litt. Jeg lager den slik: 2 egg 1 ss fløte 1/2 ts bakepulver 1/2 cup (1 cup = 2,25 dl) revet ost litt salt 1 ss olje 15 g nøytralt proteinpulver og en liten ss fiberhusk) Rør sammen, spre ut på bakepapir og stek i ca 10min på 225 grader til bunnen begynner å bli gylden. Jeg pleier å lage fem porsjonspizzaer i stedet for en stor pizza. Sleng på ditt favorittfyll og stek 1
Anglofil Skrevet 28. januar 2015 #17 Skrevet 28. januar 2015 Jeg klarer ikke lavkarbopizzaer med "vanlig bunn", slik som beskrevet her. Det jeg gjør er at jeg legger ost i bunn (skivet ost), slik at det blir en ganske god bunn og tar fyll oppå. Smaker mye bedre enn alskens andre lavkarbobunner jeg har smakt som gjerne blir eggete. Mvh Yvonne
Gjest Godjente Skrevet 28. januar 2015 #18 Skrevet 28. januar 2015 2 egg eller 2 eggehviter 50 gram strøost (norvegia) 2ss kokosmel 1/2 ts salt 1/2 ts bakepulver 2 ss kremfløte Stekes i ca 5-6 minutter. Tas så ut og ha på ønsket fyll og kjøtt. Settes inn i ovnen igjen og stekes videre til den er ferdig, ca 5-6 minutter til.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #19 Skrevet 29. januar 2015 Noen som har en god oppskrift på lavkarbo-pizza? Eventuelt en grov men velsmakende pizzabunn? Har du laget en pizza? Hvordan gikk det, i så fall? Anonymous poster hash: 95809...aca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå