Gå til innhold

Rødt utslett som klør/stikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

For omtrent en uke siden begynte det å klø veldig på et område på ryggen, uten at jeg hadde noen form for merke e.l. der. Jeg klødde naturligvis tilbake, og etter hvert fikk jeg et rødt merke (ikke veldig stort, rundt 1x2 cm). Dette fortsatte å klø, og jeg klødde som vanlig tilbake...

Et par dager etterpå fikk jeg samme "følelse" på et område ved armhulen, like ved der bh-stroppen ligger på framsiden. Dette utviklet seg også til å bli et rødt merke. Merkene har små prikker på seg, og klør veldig mye, samtidig som de av og til gir en sånn stikkende følelse. Har også fått to merker til etter dette, begge på baksiden, ved skulderen. Alle merkene er på samme side av kroppen, altså ved samme arm/skulder. Det er det merket ved bh-stroppen som klør aller mest, og som er vondest.

Jeg har prøvd å bruke salve (hydrokortison) mot eksem, uten noe hell. Prøvde å ta på eurax i går, samt xylocainl. Kjenner euraxen reduserer kløingen i en liten stund, men så klør det enormt mye igjen etterpå.

Noen som vet hva dette kan være? Bør jeg dra til legen med en gang, eller skal jeg vente litt og se om det går over av seg selv?

Hilsen frustrert jente på 20 år.



Anonymous poster hash: 58c4a...bd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lege.. Ville ikke brukt kortison kremer på noe du ikke vet hva er.Det kan gjøre vondt værre

God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vintereksemet jeg får hvert år. Det klør noe helt infernalsk, og det er omtrent ingenting som hjelper mot kløen.

Ta deg en tur til legen mens det fortsatt er hissig og klør, så kan det hende de finner ut av hva det er med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...