Gå til innhold

Innleggelse for spiseforstyrrelser


Dama til hanen

Anbefalte innlegg

jeg skal bli innlagt på psykiatrisk avdeling på grunn av spiseforstyrrelser. Målet for innleggelsen er ikke å legge på meg, men å ikke gå mer ned i vekt.

I dag har jeg en BMI på 17. Er det noen som vet om jeg vil være tynnere/tykkere enn andre på avdelingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umulig å si. Men det skal ikke ha noe å si for deg, du er der for å få hjelp til dine problemer, ikke for å sammenligne deg med andre. Fokuser på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte ikke mange med SF som er innlagt på psykiatrisk, så du vil helt sikkert være veldig tynn ift. de andre. Men du må fokusere på deg selv! Du skriver at målet med oppholdet er å ikke gå opp i vekt, men stabilisere. Hvordan får du hjelp til dette på en slik avdeling? Lykke til og håper innleggelsen blir bra!

Anonymous poster hash: 9000b...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt vil du både være tykkere og tynnere enn andre på avdelingen.

Uansett er BMI kun retningsgivende. Ingen her aner hvor tynn du er kun ved å vite din BMI.



Anonymous poster hash: 8b038...b07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte ikke mange med SF som er innlagt på psykiatrisk, så du vil helt sikkert være veldig tynn ift. de andre. Men du må fokusere på deg selv! Du skriver at målet med oppholdet er å ikke gå opp i vekt, men stabilisere. Hvordan får du hjelp til dette på en slik avdeling? Lykke til og håper innleggelsen blir bra!

Anonymous poster hash: 9000b...711

Faste rammer rundt måltider. Det er for å prøve noe nytt, da å ha ansvar for næringsinntaket selv ikke har fungert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal bli innlagt på psykiatrisk avdeling på grunn av spiseforstyrrelser. Målet for innleggelsen er ikke å legge på meg, men å ikke gå mer ned i vekt.

I dag har jeg en BMI på 17. Er det noen som vet om jeg vil være tynnere/tykkere enn andre på avdelingen?

Hvorfor er det viktig?

Anonymous poster hash: 39a5c...a02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært innlagt selv, og skjønner jo egentlig hvorfor du lurer. Selv følte jeg det som et mål å være tynnest for da hadde jeg det verst og var sykest. For min del var det vel et mindreverdighetskompleks der jeg måtte være på den ekstreme og mest nedbrutte siden slik at ALLE viste at JEG hadde det verst og var skikkelig syk.

MEN poenget med innleggelsen er jo ikke å sitte å glo og vurdere de andre på avdelingen. Men å fokusere på å etablere spisemønster tilsvarende normalt, og lære å ta vare på deg selv.

Vil også si det at fett fordeler seg ulikt mellom personer, og trolig ser du seg selv som større enn du faktisk er.

Der jeg var var vi kun maks 5 stykker om gangen, og vi hadde folk i ulike størrelser. Noen var innom siden de var godt på vei å bli skikkelig syk, noen hadde oppfølging og noen var nær døden osv. .



Anonymous poster hash: 58424...8f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innlagt selv, og skjønner jo egentlig hvorfor du lurer. Selv følte jeg det som et mål å være tynnest for da hadde jeg det verst og var sykest. For min del var det vel et mindreverdighetskompleks der jeg måtte være på den ekstreme og mest nedbrutte siden slik at ALLE viste at JEG hadde det verst og var skikkelig syk.

MEN poenget med innleggelsen er jo ikke å sitte å glo og vurdere de andre på avdelingen. Men å fokusere på å etablere spisemønster tilsvarende normalt, og lære å ta vare på deg selv.

Vil også si det at fett fordeler seg ulikt mellom personer, og trolig ser du seg selv som større enn du faktisk er.

Der jeg var var vi kun maks 5 stykker om gangen, og vi hadde folk i ulike størrelser. Noen var innom siden de var godt på vei å bli skikkelig syk, noen hadde oppfølging og noen var nær døden osv. .

Anonymous poster hash: 58424...8f3

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innlagt på psykiatrisk. Hadde bmi på 15 en periode, så kom det noen inn med bmi på 15 når jeg hadde gått opp i vekt. Sånn er det. Idag er jeg frisk og har en bmi på 23. Aldri vært mere fornøyd med meg selv. Nesten så jeg glemmer at jeg faktisk har hatt et anstrengt forhold til mat. Lykke til :)

Anonymous poster hash: a0166...de6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...