Gå til innhold

Det rareste du har blitt "tatt med" i sikkerhetskontrollen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En diger dildo. Var flaut å måtte dra opp den gitt.

Anonymous poster hash: ef376...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste på korpstur til England for leenge siden, og hun ene i korpset hadde kjøpt seg en VM-fotball som var Englands offisielle eller noe siden det var fotballVM den sommeren.

Hun kunne bare glemme å ta den med på flyet. Trist at hun betalte 400 kr for den...

På Værnes var sikkerhetskontrollen utrolig daff for 6-7 år siden, og jeg slapp gjennom med drikke, mat og kremer over 100 ml flere ganger uten å selv være klar over det som barn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier aldri å ta med meg særlig til kremer og andre ting som faller innunder væske, så har aldri trengt å tenke over at det faktisk er en grense. Den leksa lærte jeg imidlertid da jeg fikk beskjed om at jeg hadde med for mye glidemiddel i håndbagasjen...

Har også blitt konfiskert med håndjern med rosa fuskepels på. Trodde jeg ikke hadde tatt dem med, men jaggu skulle kjæresten kødde litt med meg... Prøvde å forklare hva de var til, men kontrolløren snakket selvsagt verken norsk eller engelsk, så det ble til at jeg klipset armene mine sammen og liksom-stønnet og lagde jukkebevegelser på hoftene.

En gang gikk også vibratoren min på av knuffinga den ble utsatt for, og ettersom summelyden grunnet hyppig bruk og årenes gang hadde utviklet en lyd som greit kan beskrives som tikking ble pokker ta halve skiftet av vektere tilkalt for å finne ut hva denne skumle dingsen var for noe. I retrospekt var det et ganske fantastisk syn å se alle disse svære, uniformkledde mannfolka stå i dødsens alvor og vurdere hvorvidt de skal ta sjansen på å åpne en koffert med en vibrator inni eller ikke. I det øyeblikket ville jeg helst synke i jorda.



Anonymous poster hash: 9a21d...058
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spurte hun om jeg hadde noe ved bhen, så jeg flashet like godt puppene mine for å vise at det ikke var noe der. Hun mumlet noe om at jeg bare kunne svart enkelt på spørsmålet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tok strikkepinnene mine på flyplassen i Malaga.

Jeg måtte trekke dem ut av strikketøyet og gi dem fra meg.

Det falt meg ikke inn at strikkepinner er stikkvåpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

- en skikkelig wanna-be sheriff av en sikkerhetsvakt krevde at spissen på passeren min i penalet måtte fjernes og destrueres hvis jeg ønsket å reise videre.

- gikk gjennom sikkerhetskontrollen i Tromsø og ingenting pep. Fløy til Oslo, og skulle videre til utlandet. Var altså i transit, og måtte gjennom nok en sikkerhetskontroll. Da pep og ulte det høyt fra maskinene. Det viste seg at jeg hadde såvel en sveitserkniv som en Leatherman i veska. Prøvde å forklare at dette hadde de ikke sett i Tromsø da jeg gikk gjennom kontrollen der og fortsatt hadde hatt muligheten til å pakke det ned i sendt bagasje. Nei, det gikk ikke an, mente dette trangsynte kreket av en sikkerhetsvakt. Det var nyttesløst å forklare vedkommende at jeg befant meg i transit, og dermed ikke hadde hatt noen mulighet til å få tak i knivene i lufta mellom Tromsø og Oslo. Uansett, sikkerhetsvakt Herr Tullebukk tilbød at jeg kunne få lagre knivene på flyplassen til neste gang jeg skulle til Oslo. Og det til den nette sum av 300 kroner - per dag! Siden jeg ikke skulle reise via Oslo på de nærmeste månedene, samt var student, ble det uaktuelt å lagre knivene. Det gjenstod bare et alternativ, og det var å samtykke at knivene ble sendt til destruering. Da jeg kom frem til min endelige reisested, oppdaget jeg at jeg hadde en ubrukt haglpatron i veska.

- ble fratatt strikkepinner i bambus - det var jo tross alt et mulig drapsvåpen. Men det var greit at jeg hadde med en liter Blå Smirnoff og to, tre lightere.

- kam med spiss. Igjen mulig drapsvåpen. På flyet ble maten utdelt sammen med metallbestikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pose med spiker jeg hadde glemt jeg hadde i veska.

Hadde vært på elkjøp noen dager tidligere og brukt samme veska. Jeg hadde og brukt evigheter på å huske å kjøpe disse spikerne..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bitteliten saks da vi skulle reise fra Australia. Jeg har hatt den saksen i veska på samtlige flyturer i årevis, og hadde den også da vi ankom Australia. Men jeg fikk ikke ta den med hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-pillene mine. Skulle til Hellas på ferie, og hadde pakket disse i håndbagasjen i tilfelle kofferten skulle forsvinne (litt paranoid). Dette ble da tatt for å være ulovlig mediakament siden jeg ikke hadde noe skriftlig fra legen med. Så da tok de prevensjonen fra meg, og jeg fikk mensen :(



Anonymous poster hash: bfbe2...790
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

De tok strikkepinnene mine på flyplassen i Malaga.

Jeg måtte trekke dem ut av strikketøyet og gi dem fra meg.

Det falt meg ikke inn at strikkepinner er stikkvåpen.

Jeg synes det er så irriterende at de ikke er konsekvente! Jeg har blitt fratatt strikketøy et par ganger, men én gang lurte sikkerhetsvakten veldig på hvilket mønster jeg strikket etter og om hun kunne få skrive ned navnet på oppskriften :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På flyet ble maten utdelt sammen med metallbestikk.

Ja, det gjør de. For kniv og gaffel kan man jo ikke skade noen med...

Jeg har også fått ta med lighter, mens jeg måtte legge igjen en saks til klipping av plaster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør de. For kniv og gaffel kan man jo ikke skade noen med...

Jeg har også fått ta med lighter, mens jeg måtte legge igjen en saks til klipping av plaster.

Er vel 1 eller to lightere man får lov å ta med..

Men Zippo lighter er ikke lov, den må iallefall være 100% tom x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lille meg var 10 og reiste alene fra Far til Mor etter endt sommerferie. I den første kontrollen hadde de ingenting å si, men i den neste på ny flyplass ble jeg vinket inn til siden. Har alltid hatt en greie for fine lamper, og hadde kjøpt meg en fin lampe i glass formet som en stjerne med hundreogførtimillioner spisse tagger ut av hele greia. Selvfølgelig la jeg den ikke i bagasjen, ville blitt knust før den nådde flybagasjerommet?! Måtte skru på valpeblikket foran de tre vekterne, og fikk ha den med videre hjem til hu Mor!



Anonymous poster hash: 775fe...c84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Ja, det gjør de. For kniv og gaffel kan man jo ikke skade noen med...

Jeg har også fått ta med lighter, mens jeg måtte legge igjen en saks til klipping av plaster.

Ja, ikke sant? :fnise:

Måtte tilbringe noen timer på Kastrup for et par år tilbake. Det er faktisk helt utrolig hvilke mengder potensielle drapsvåpen man får kjøpt der - sterk alkohol, danske designkjøkkenkniver, tunge porselenstallerkner og glassvaser som raskt kan knuses ...

Og har man et knekt kredittkort på seg, så kan det til nød også brukes. Fine, skarpe kanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Ja, ikke sant? :fnise:

Måtte tilbringe noen timer på Kastrup for et par år tilbake. Det er faktisk helt utrolig hvilke mengder potensielle drapsvåpen man får kjøpt der - sterk alkohol, danske designkjøkkenkniver, tunge porselenstallerkner og glassvaser som raskt kan knuses ...

Og har man et knekt kredittkort på seg, så kan det til nød også brukes. Fine, skarpe kanter.

Lighter og hårføner blir en fin flammekaster, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...