Gå til innhold

frustrert, går ikke ned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår at det kan være demotiverende, har opplevd det samme selv. Når man plutselig legger om kostholdet så kan kroppen reagere ved å holde på vann. Det samme gjelder ved trening og spesielt ved styrketrening. Når man trener styrke holdes vann rundt musklene du har trent. Dette vil balansere seg etter hvert. Kroppen kan plutselig finne ut at den vil kvitte seg med den ekstra vannvekten. Jeg gikk 3 uker uten noe vektnedgang før jeg en dag måtte tisse unormalt mye og gikk ned 3 kg over natten.

Når man har mensen er det også veldig vanlig å holde på vann. Derfor kan man plutselig gå opp i vekt rundt menstruasjonen.

Bare ikke gi opp og stå på så vil vekten vise nedgang etterhvert.

Endret av Lulilelu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, nå har jeg pokker meg gått opp 1 kilo på tre timer og jeg har jo for fader ikke spist noe engang! Møkka kropp....Jeg går straka veien oppover selv om jeg har slanket meg i tre uker! ARGH!



Anonymous poster hash: a6d10...630
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med masse svar :) Jeg har trent i mange år og alltid hatt en slank og sterk kropp, min matsjvekt er rundt 64 kilo med masse muskler. Men det siste året har jeg vært en del syk og ikke fått trent, og vekten krøp sakte oppover til 69 nå før jul. I julen var jeg temmelig syk og sengeliggende og da kom det jaggu tre kilo til. De tre kiloene hadde jeg faktisk regnet med jeg skulle klare å kvitte meg med rimelig kjapt, men den gang ei. Nå er jeg i gang med trening igjen for fullt, jeg er helt friskmeldt og kjører på. Har nettopp vært ute og løpt en lang tur, så nå er det tid for en real lunsj.



Anonymous poster hash: 4d9c4...c98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- men jeg skal helt klart ta til meg rådet om å spise litt mer. 1300 er altfor lite for meg uansett, da blir jeg bare grinete og går sulten hele tiden. Det tror jeg ikke er noe bra. 1500 er kanskje også litt lite, kanksje særlig på dager som i dag, når jeg har 1000 kalorier på pulsklokka.



Anonymous poster hash: 4d9c4...c98
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man hvor mye man forbrenner på en dag uten trening?

Man kan gjøre et estimat med en BMR-kalkulator (google det).

Hvis man veier seg jevnlig og registrerer kalorier i det man inntar, vil man kunne finne ut hvor mye man forbruker (1 kg fettvev tilsvarer 7000 kalorier).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan gjøre et estimat med en BMR-kalkulator (google det).

Hvis man veier seg jevnlig og registrerer kalorier i det man inntar, vil man kunne finne ut hvor mye man forbruker (1 kg fettvev tilsvarer 7000 kalorier).

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nå har jeg pokker meg gått opp 1 kilo på tre timer og jeg har jo for fader ikke spist noe engang! Møkka kropp....Jeg går straka veien oppover selv om jeg har slanket meg i tre uker! ARGH!

Anonymous poster hash: a6d10...630

hvis jeg veier meg når jeg står opp og veier meg etter noen timer har jeg også gått opp, du må nok endre tankegangen din litt.. regner med du har drukket vann o.l? den ene kiloen gjør absolutt ingenting

Anonymous poster hash: 00194...577

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg veier meg når jeg står opp og veier meg etter noen timer har jeg også gått opp, du må nok endre tankegangen din litt.. regner med du har drukket vann o.l? den ene kiloen gjør absolutt ingenting

Anonymous poster hash: 00194...577

Nei. Spiste ingenting. Drakk ingenting.

Anonymous poster hash: a6d10...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nå har jeg pokker meg gått opp 1 kilo på tre timer og jeg har jo for fader ikke spist noe engang! Møkka kropp....Jeg går straka veien oppover selv om jeg har slanket meg i tre uker! ARGH!

Anonymous poster hash: a6d10...630

Hahah. Dere får kjøre igang med et par timer med badstue per dag, sånt gjør utslag på vekta :)

Dietter funker sjelden, og hvis de gjør det legger dere garantert på dere igjen etterpå. Om dere er seriøse så er eneste måten å legge om livsstilen. Sunne og balanserte måltider i ukedagen, og trøkk i deg (nesten) hva du vil om lørdagen.

Vekta er som nevt over ikke noe vits å følge med på, da du kan minske ikke volum, men samtidig gå opp i vekt. Gud luck.

musclevsfat2.jpg

Og please slutt med alle former for måltidserstattere og nutrilett og gud vet hva. Om belønningen på gode dager er tre nutrilett sjokkiser før leggetid er det ikke rart fremgangen er noe begrenset.

Endret av jurgy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier i dag 73 kilo!! Blir ordentlig deppa her :(

TS



Anonymous poster hash: 4d9c4...c98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier i dag 73 kilo!! Blir ordentlig deppa her :(

TS

Anonymous poster hash: 4d9c4...c98

Vær så snill, slutt å veie deg. Maks en gang i uken. Og ta mål samtidig. Slutt å stresse. Dette er vann, ikke fett det kan jeg love deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill, slutt å veie deg. Maks en gang i uken. Og ta mål samtidig. Slutt å stresse. Dette er vann, ikke fett det kan jeg love deg!

:( Føler meg oppblåst og fæl i dag, magen står ut som en ballong. Dette er skikkelig kjipt :(

Anonymous poster hash: 4d9c4...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:( Føler meg oppblåst og fæl i dag, magen står ut som en ballong. Dette er skikkelig kjipt :(

Anonymous poster hash: 4d9c4...c98

Kroppsvekt varierer mye fra dag til dag. Hos meg kan det faktisk variere med så mye som 5 kilo, så det er ikke en bra måte å måle progresjon, siden man føler at man ikke får til.

Variasjonen i vekt, er noe mange produsenter av baderomsvekter er klar over, så noen av dem programmerer til og med vektene sine til å vise deg samme vekt som i går, selv om du plutselig for eksempel veier 3 kilo mer eller mindre, fordi denne vekten kan være vann, mat, bæsj osv, noe som også fører til at du ikke kan måle progresjon på den måten.

Skaff deg et målebånd og eventuelt en fettklype. Dette er heller ikke optimale måter å måle på, men fortsatt mye bedre enn vekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal begynne å klype i meg selv med fettklype, tror jeg at jeg går på en real smell. Husker nå at jeg faktisk drakk en god del mer enn jeg pleier i går, men burde ikke sånt tisses ut?



Anonymous poster hash: 4d9c4...c98
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal begynne å klype i meg selv med fettklype, tror jeg at jeg går på en real smell. Husker nå at jeg faktisk drakk en god del mer enn jeg pleier i går, men burde ikke sånt tisses ut?

Anonymous poster hash: 4d9c4...c98

Jeg tror egentlig du bare må tenke litt på at du ikke veit så mye om hvordan kroppen fungerer, og dermed ikke kan stole på tankene du har rundt akkurat dette... Det er jo logisk å tenke at om man drikker mye, vil man tisse det ut, men det er ikke helt sånn det fungerer.

Kroppen fungerer veldig rart, på mange måter, så om du vil ned, er det beste du kan gjøre, for å unngå å bli syk på fysisk og psykisk, å få satt opp et treningsprogram, og å telle kalorier, hvor du passer på å få en viss mengde protein, fett og karbohydrater (fra sunne kilder) hver dag, samtidig som du ikke veier deg, og ikke bryr deg om hva du ser i speilet, siden disse to tingene ikke er helt i tråd med virkeligheten hos de fleste... (det du ser gjennom øynene dine, er bare en tolkning hjernen gjør, og den kan være feil. Det er jo derfor syltynne mennesker kan tro de er feite for eksempel)

Kroppen din er en fantastisk maskin, som gjør alt for at du skal ha det fint, så gjør det du kan for å elske den, og få tak i et menneske som har greie på dette (som for eksempel en personlig trener, om du har råd) og følg det dette menneske sier, og ikke bry deg om dine egne tanker, fordi man veldig lett bare tenker negativt når man tror man ikke får resultatene man jobber for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trene er i alle fall aldri feil så der gir jeg meg ikke :)



Anonymous poster hash: 4d9c4...c98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trene er i alle fall aldri feil så der gir jeg meg ikke :)

Anonymous poster hash: 4d9c4...c98

Trening er viktig for at man skal holde seg frisk, men det er kostholdet som avgjør hva man veier, og om dette er fett eller muskler.

Det går jo helt fint an å slanke seg mens man sitter på rumpa og ser tv, ved å spise mindre enn hvileforbrenningen, man vil jo fortsatt få en like syk kropp som om man satt på rumpa og spiste potetgull og iskrem.

En annen ting som også kan være greit å vite, men som man må huske på å ikke bruke som en unnskyldning for å gi seg, er at gener har ekstremt mye å si.

Det var gjort et forsøk på mennesker som hadde vært tynne hele livet sitt, hvor de mata dem med så mye som 10.000 kalorier per dag (har man 7000 kalorier overskudd per uke, legger gjennomsnittet på seg 1 kilo fett den uka), men disse menneskene la ikke på seg noe som helst.. (bortsett fra en asiater, som fikk masse muskler, uten en gang å trene). Kroppen dems bare økte forbrenningen dems enormt mye, så på et kosthold som hadde gjort de fleste overvektige på ekstremt kort tid, la ikke disse menneskene på seg merkbart i det hele tatt.

Vi er ikke alle like, så noen av oss må innfinne oss med at vi skal ha lovehandles og en bilring på magen.

Jeg måler selv hva jeg spiser, trener styrke på morgenen, og kampsport på kvelden, hver eneste dag, men magefettet mitt forsvinner ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...