Gå til innhold

Tattooveringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål om tattoveringer som hadde vært kjekt å få svar på:)

1. Hvor gammel må man være for å ta en eventuelt med underskrift av foreldre?

2 er det noen som gjør det uten å isåfall ha underskrift?(helst i trondheim, har hørt noe om diablo?)

3. Hvordan er det med behandling av tattovering etterpå? spesielt med sollys.

4. har lyst til å tattovere "Drown your sorrows, don`t teach them how to swim" men vil ikke ha det på engelsk men helst på hebraisk, er det noen her som kan det?

Hvordan skrives det og høres det bra ut på hebraisk? :roll:



Anonymous poster hash: 22586...077
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Hvor gammel må man være for å ta en eventuelt med underskrift av foreldre?

18. Noen studioer tar på folk ned til 16 med underskrift, men aldersgrensen er 18.

2 er det noen som gjør det uten å isåfall ha underskrift?(helst i trondheim, har hørt noe om diablo?)

Hvis du finner et studio som tar på noen under 18 uten underskrift fra foreldre, hold deg unna.

3. Hvordan er det med behandling av tattovering etterpå? spesielt med sollys.

Man skal holde tatoveringen unna sollys de første ukene/månedene. Etter det må du smøre med solkrem hver gang du skal være i solen for å hindre at den blekes. De første dagene må du vaske og smøre tre ganger om dagen, deretter når den føles tørr. Du skal få vite dette muntlig pluss få med deg et ark med mer informasjon av studioet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? De aller fleste steder har kun 18årsgrense og tillater ikke underskrift.

Jeg vasket min i en uke, smørte inn etter hver vask eller når den føltes tørr. Pilte ikke av flassingen, den fikk falle av seg selv. Brukte solfaktor 50 og/eller sunblock på tatoveringen i løpet av hele sommeren (tok i slutten av juni)

herbraisk kan jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Kragebein sa; om du finner et studio som tattoverer folk under 18, hold deg unna! Lukter uprofesjonelt lang vei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 18 om ca et halvt år så er ikke noe stress enda. For kan godt vente til da!

Men greit å vite hvordan man skal behandle tattoveringen i ettertid siden jeg skal til utlandet.

Trenger mer hjelp til å få den skrevet riktig, men kjenner ingen som kan hebraisk..



Anonymous poster hash: 22586...077
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg har jeg venner som er både like gammel og yngre enn meg som har tatt på diablo. Alle er vist fornøyde, og de måtte ikke ha med underskrift :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil på det aller sterkeste anbefale deg å ikke tatovere deg på Diablo. Det at de tatoverer på noen under 18 er serdeles useriøst og uprofesjonelt fra deres side, og at de er fornøyde sier ikke så mye om kvaliteten på tatoveringene. En rask tur innom Facebooksiden til studioet og jeg har sett flere tilfeller av ustødige linjer og ujevn skyggelegging.

Vent det halve året til du fyller 18, og gjerne enda litt til, og finn deg et ordentlig studio. Bruk tid på å studere tatoveringene de har tatt tidligere, og undersøk før du velger en tatovør.

Og en ting til, hvor fast bestemt er du på å ha ren skrift på hebraisk? Er du åpen for, for eksempel en visuell interpretasjon av setningen? Hvis du er det og du finner den rette tatovøren kan du få en virkelig stilig og original tatovering.



Anonymous poster hash: 1c8f4...86c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ikke fast bestemt på hebraisk nei, men har litt med bakgrunnen min at jeg vurderer akkurat det.

Har ikke en smule peiling på tatoveringer så det med diablo var bare en antagelse fra min side at de var bra. Greit å vite det med skyggelegging å sånt for da blir det ikke der jeg tar hvert fall og tror nok jeg venter til jeg er over 18år uansett.

kan du forklare litt hva en visuell interpretasjon betyr, som sagt kan ingenting om tatoveringer fra før av..



Anonymous poster hash: 22586...077
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre :)

En visuell interpretasjon vil si at man tar utgangspunktet i en tekst, og laget et bilde ut av det. Gjør du dette er det enda viktigere å finne en tatovør som ikke bare er teknisk flink, men som er kreativ nok til å ikke bare kopiere et bilde eller en tekst. Som sagt vil du da få en mye mer interessant og original tatovering, og noe som er unikt for deg. Det er mye mer personlig ren tekst.



Anonymous poster hash: 1c8f4...86c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De seriøse studioene tatoverer ingen under 18 år. Selv med underskrift fra foresatte.

I Trondheim så kan jeg varmt anbefale Flaming Heart Tattoo. Tok half sleeve der selv, og han som utførte det er skikkelig dyktig! Det er to stykker som jobber der, Shaggy og Elton.

Ift sol og tattoo så bør du holde tatoveringen unna soling i 6mnd. Ift sommeren så kan du bruke sunblock, samt være påpasselig med å ikke utsette den for direkte sollys. Ang behandlig etterpå så vil du få god beskjed om hvordan du skal gjøre det av studioet du benytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg har jeg venner som er både like gammel og yngre enn meg som har tatt på diablo. Alle er vist fornøyde, og de måtte ikke ha med underskrift :klo:

Gjett hvem som har sendt inn melding på at diablo tatoverer mindreårige i dag da ;)

Anonymous poster hash: 0f5ce...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke bade i basseng/hav en stund etter du har tattovert deg, bare slik at du er obs på det.

Anonymous poster hash: ba412...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha den på et språk du ikke kan?

Anonymous poster hash: 22d22...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den har mer sentimental betydning om jeg får den på hebraisk.

Hørtes kult ut og lage det som et bilde, men ikke helt noe jeg har sett for meg som min første tatoovering



Anonymous poster hash: 22586...077
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...