Gå til innhold

50 kg = Feit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg søker råd fra dere nettopp fordi jeg ikke vet hvilke andre jeg kan spørre om råd fra, men også fordi jeg vet at mine nære og kjære ville reagert sterkt på hva jeg nå kommer til å fortelle.

Jeg er en jente på 18 år, mye i fysisk aktivitet (går idrettsfag på vgs), har en flott kjæreste jeg har vært sammen med i snart 5 år og har mange gode venner. Jeg er 1.64 cm høy, og veier 50 kg.

Jeg har alltid vært veldig sped og spinkel, men alltid hatt et godt forhold til mat. Det som nå plager meg er nettopp disse 50 kiloene. Jeg kan ikke veie over 50 kg. Det er jo mye? Ja, jeg vet at mesteparten av dere nesten flyr i taket av denne påstanden, men i mitt hodet er det nemlig sånn. Jeg MÅ holde meg under 50 kg, helst 45 også. Dette plager meg grenseløst, og jeg er helt på gråten hver gang jeg står på vekten og den viser "50". "Feit, feit, feit" sier en stemme i hodet mitt.

Jeg er fult og helt klar over at dette ikke er riktig, men får ikke endret tankegangen min uansett hvor mye jeg prøver å overbevise meg selv. Hva skal jeg gjøre? Jeg trenger virkelig hjelp.



Anonymous poster hash: 6351b...968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må dra til legen og få henvisning til psykolog. Hvis du føler at du er feit på 50 kg, har du et problem som du trenger hjelp til å takle. Det ville også være en god idé å slutte å veie seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre.

Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her.

Håper du får hjelp til å bil frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Mvh

Raven Emerald, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...