Gå til innhold

Cerazette - ta før mensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke mensen før om flere uker, men jeg vil gjerne begynne på prevensjon nå. Har lest vedlegget og det står at man ikke skal ta det før man har mensen, men jeg husker å ha blitt fortalt at man kan ta det i 7 dager, og etter det er man beskyttet.

Noen som bruker cerazette som har blitt fortalt dette av legen sin?

Vil ikke bestille en time for å stille et spørsmål...



Anonymous poster hash: ff0e2...038
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror den eneste ulempen er at du må vente 7 dager før du kan ha ubeskyttet sex. Mener å ha lest at du kan begynne når som helst, men vil ikke si det helt sikkert. Du kan jo enten ringe til legehuset og spørre eller et apotek:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg brukte det og jeg mener å huske at man skulle bruke det fra første dag man fikk mens? Og da er det sikkert en grunn til det.

Du kan jo alltids ringe legevakta og høre. Det er sykepleiere som svarer der, og det er gratis.



Anonymous poster hash: 262e8...d4c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allergikeren

Jeg har brukt Cerazette i flere år, og har fått bekreftet fra apotek(farmasøyt) at man kan starte utenom første mensdag så lenge man avstår fra sex/bruker tilleggsprevensjon de første syv dagene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på de med en gang, stortrives med de. Ikke ha ubeskytttet sex den første uken bare. Lykke til!



Anonymous poster hash: d0989...db2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få større problemer med mellomblødninger om man begynner andre steder i syklusen enn første menssdag.



Anonymous poster hash: ecaff...1af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...